Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat emisja CO2

emisja CO2

Norma Euro 6D ISC-FCM od 1 stycznia - których aut nie będzie można już sprzedawać?
Prawo

Norma Euro 6D ISC-FCM od 1 stycznia - których aut nie będzie można już sprzedawać?

Koniec diesli i benzyniaków w 2025 roku? Szykuje się nowa zaporowa norma emisji spalin Euro 7
Aktualności

Koniec diesli i benzyniaków w 2025 roku? Szykuje się nowa zaporowa norma emisji spalin Euro 7

Jak z nowymi limitami emisji radzą sobie producenci samochodów?
Aktualności

Jak z nowymi limitami emisji radzą sobie producenci samochodów?

W Europie notujemy największy spadek emisji CO2 wśród nowych aut od 2008 roku, a udział aut elektrycznych w rynku samochodowym zostanie potrojony. Okazuje się jednak, że nie wszyscy producenci radzą sobie tak samo dobrze z nowymi, ostrzejszymi limitami. Niektórym nadal grożą gigantyczne kary.

Sprawdzają, jak trują samochody w Warszawie. Zdalnie
Aktualności

Sprawdzają, jak trują samochody w Warszawie. Zdalnie

W stolicy rozpoczął się program badania emisji spalin samochodów w ruchu rzeczywistym. Specjalne urządzenia sprawdzą 150 tys. aut na ulicach miasta, a wyniki pomiarów pozwolą oszacować realny poziom zanieczyszczeń powietrza powodowany przez auta i środki transportu

Zwierzęta hodowlane trują bardziej niż wszystkie auta osobowe i dostawcze
Aktualności

Zwierzęta hodowlane trują bardziej niż wszystkie auta osobowe i dostawcze

Nie tylko samochody znalazły się na cenzurowanym. Organizacja ekologiczna Greenpeace alarmuje, że hodowla zwierząt w Unii Europejskiej także jest szkodliwa dla środowiska. Pod względem emisji gazów cieplarnianych przewyższa nawet to, co generują wszystkie samochody osobowe i dostawcze na europejskich drogach.

Nowe obostrzenia co do emisji CO₂ już w 2030 roku? Tego chce Komisja Europejska
Aktualności

Nowe obostrzenia co do emisji CO₂ już w 2030 roku? Tego chce Komisja Europejska

Do tej pory plan zakładał, że emisję dwutlenku węgla trzeba będzie obniżyć do 2030 r. o 37,5 proc. Nagle KE postanowiła jednak dokręcić producentom śrubę i proponuje redukcję flotowej emisji CO₂ aż o 50 proc. (!). W branży zawrzało

Paliwożerne i psujące klimat hybrydy Plug-in: Hybridgate?
Aktualności

Paliwożerne i psujące klimat hybrydy Plug-in: Hybridgate?

Niemiecka organizacja ekologiczna Deutsche Umwelthilfe domaga się natychmiastowego wstrzymania dotacji udzielanych na kupno hybryd Plug-in – samochodów z napędem hybrydowym, które można doładować z gniazdka. Zdaniem tej organizacji hybrydy Plug-in w kontekście emisji gazów cieplarnianych są bardziej szkodliwe dla środowiska niż zwykłe hybrydy i... diesle. I nie jest to pomyłka!

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Producenci aut zapłacą kary za nadmierną emisję. Kto zmieści się w nowym limicie?
Prawo

Producenci aut zapłacą kary za nadmierną emisję. Kto zmieści się w nowym limicie?

Większość producentów aut zapłaci kary za nadmierną emisję dwutlenku węgla przez sprzedawane w Europie samochody, a my – więcej za nowe auta, których cena będzie zawierać drakońskie kary czy – jak kto woli – opłaty. Niewielu producentów działających w Europie ma szansę dostosować średnią emisję swojej floty do początku 2021 roku.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Trzeci rok z rzędu rośnie emisja CO2 nowych samochodów - winne SUV-y?
Aktualności

Trzeci rok z rzędu rośnie emisja CO2 nowych samochodów - winne SUV-y?

Wstępne dane opublikowane przez Europejską Agencję Środowiska pokazują, że 2019 rok był trzecim z rzędu, w którym wzrosła średnia emisja CO2 nowych samochodów sprzedawanych w Europie. Autorzy raportu winy upatrują w rosnącej popularności SUV-ów.

Ogromne kary dla producentów aut – większe niż ich zyski?
Aktualności

Ogromne kary dla producentów aut – większe niż ich zyski?

Już w przyszłym roku na terenie Unii Europejskiej zaczną obowiązywać nowe, jeszcze bardziej rygorystyczne normy emisji CO2 dla nowych aut. Według PA Consulting, łączne kary, jakie grożą producentom samochodów w 2021 roku, mogą wynieść nawet 14,5 mld euro! Rekordziści będą musieli „dopłacać” średnio ponad 2000 euro do każdego sprzedanego samochodu.

Nowe diesle z filtrami mogą tysiąckrotnie przekraczać normy emisji spalin
Aktualności

Nowe diesle z filtrami mogą tysiąckrotnie przekraczać normy emisji spalin

Europejska Federacja Transportu i Środowiska alarmuje, że nowoczesne silniki Diesla w momencie samoczynnego oczyszczani filtra cząstek stałych mogą nawet tysiąc razy przekraczać dopuszczalne normy emisji spalin!

Motoryzacja na cenzurowanym, czyli „Europejski Zielony Ład”
Aktualności

Motoryzacja na cenzurowanym, czyli „Europejski Zielony Ład”

Komisja Europejska ogłasza nowy projekt zmian w polityce klimatycznej i gospodarczej. Ambitne cele oznaczają jeszcze większe wyzwania dla transportu i szeroko rozumianej motoryzacji. Pora na zaostrzone normy emisji CO2, eliminację aut spalinowych, zielone akumulatory i dostęp do elektryków dla każdej rodziny w Europie.

Zakaz wjazdu do centrum Rzymu dla starych diesli
Aktualności

Zakaz wjazdu do centrum Rzymu dla starych diesli

Motoryzacyjna rewolucja rozpoczyna się w Rzymie. Od poniedziałku do centrum i znacznego obszaru miasta nie mogą wjeżdżać w dni powszednie samochody z silnikami Diesla o normie emisji spalin Euro 3. Zakaz dotyczy 230 tysięcy pojazdów.

Dymił tak mocno, że zabrakło skali!
Aktualności

Dymił tak mocno, że zabrakło skali!

Zaniedbane stare samochody z niesprawnymi silnikami, uszkodzonymi układami wydechowymi wciąż stanowią niechlubny element krajobrazu polskich dróg. Szczególnie nieekologiczne są podmiejskie busy i autobusy lokalnych linii. W jaki sposób te pojazdy pozytywnie przechodzą badania techniczne?

Grupa VW i koncern Fiat-Chrysler mogą zapłacić miliardowe grzywny w UE już w 2021 r
Aktualności

Grupa VW i koncern Fiat-Chrysler mogą zapłacić miliardowe grzywny w UE już w 2021 r

Grupa Volkswagen i koncern FCA mogą ponieść kary w wysokości odpowiednio 1,83 miliarda euro i 746 milionów euro, jeśli nie spełnią celów Unii Europejskiej w zakresie emisji dwutlenku węgla ustalonych na rok 2021 – informuje firma AlixPartners.

Dziwne urządzenia na ulicach Krakowa – co mierzą?
Aktualności

Dziwne urządzenia na ulicach Krakowa – co mierzą?

W Krakowie pojawiły się kolejne urządzenia pomiarowe. Nie mierzą one jednak prędkości poruszających się po mieście pojazdów, a kontrolują emitowane przez nie spaliny. To metoda znacznie skuteczniejsza niż pojedyncze kontrole z wykorzystaniem dymomierzy.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Samochody elektryczne emitują więcej CO2 niż diesle, twierdzą naukowcy z Monachium
Aktualności

Samochody elektryczne emitują więcej CO2 niż diesle, twierdzą naukowcy z Monachium

Kiedy bierze się pod uwagę produkcję baterii i niemiecki miks energetyczny, w którym węgiel wciąż odgrywa istotną rolę, okazuje się, że elektryczne samochody emitują od 11 do 28 procent więcej CO2 niż ich odpowiedniki z silnikami diesla - poinformował Ifo Institute z Monachium.

Rada UE zatwierdziła radykalne  ograniczenia emisji CO2 dla samochodów
Aktualności

Rada UE zatwierdziła radykalne ograniczenia emisji CO2 dla samochodów

Przedstawiciele państw członkowskich w Radzie UE w poniedziałek zatwierdzili ostatecznie przepisy ws. ograniczenia emisji CO2 z samochodów osobowych i dostawczych do 2030 roku. Znamy już ostateczne liczby.

Unia przegłosowała dalsze zaostrzenie norm emisji CO2 w samochodach
Aktualności

Unia przegłosowała dalsze zaostrzenie norm emisji CO2 w samochodach

Parlament Europejski odpowiedział się w środę za ograniczeniem emisji CO2 z samochodów osobowych i dostawczych do 2030 roku. Plany ograniczenia emisji gazów cieplarnianych z samochodów zostały uzgodnione już wcześniej nieformalnie z ministrami UE.

Volkswagen przyznaje się do błędów w testach spalania
Aktualności

Volkswagen przyznaje się do błędów w testach spalania

Japoński oddział koncernu Volkswagen poinformował władze w Tokio o nieprawidłowościach popełnionych podczas testów zużycia paliwa i emisji spalin w nowych samochodach. Aż 83 przypadki uchybień odnotowano w latach 2013-2018 - podała w środę agencja Kyodo.

Unia chce redukcji CO2 dla nowych samochodów do 40 proc. w 2030 r.
Aktualności

Unia chce redukcji CO2 dla nowych samochodów do 40 proc. w 2030 r.

PE opowiedział się za 40-proc. celem redukcji emisji CO2 dla nowych samochodów do 2030 r. Podniósł tym samym poprzeczkę dla producentów, którą KE chciała ustawić na poziomie 30 proc. Ostateczny kształt przepisów będzie zależał od negocjacji z państwami UE.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.