Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat emisja CO2

emisja CO2

Kiedy zniknie silnik spalinowy?
Aktualności

Kiedy zniknie silnik spalinowy?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Wodór "brudniejszy" od węgla? Alarmujący raport naukowców!
Aktualności

Wodór "brudniejszy" od węgla? Alarmujący raport naukowców!

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Autonomiczne auta mogą być groźniejsze niż nam się wydaje
Aktualności

Autonomiczne auta mogą być groźniejsze niż nam się wydaje

Istnieje powszechne przekonanie, że elektryczne pojazdy są przyszłością w celu zmniejszenia emisji CO2 i wpływu samochodów na zmiany klimatu. Najnowsze badania zdają się zadawać kłam temu twierdzeniu. Według naukowców zwiększona dostępność i komfort z jazdy autem zwiększy emisję dwutlenku węgla do atmosfery.

Unia chce zamknąć producentom kolejną furtkę emisyjną. Chodzi o hybrydy plug-in
Wiadomości

Unia chce zamknąć producentom kolejną furtkę emisyjną. Chodzi o hybrydy plug-in

Świat byłby piękny, gdyby hybrydy plug-in spalały tyle paliwa, ile producenci podają w broszurach. Ale tak nie jest, więc Unia Europejska planuje wprowadzić nowe testy emisji dla tego rodzaju napędu. Po zmianach dane katalogowe mają być bardziej zbliżone do wyników osiąganych przez kierowców w codziennej eksploatacji.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
"Auta droższe, ale eko" – Polacy są za. Tylko czy aby na pewno?
Aktualności

"Auta droższe, ale eko" – Polacy są za. Tylko czy aby na pewno?

Według organizacji Transport&Enviroment ponad trzy czwarte obywateli siedmiu krajów UE popiera żądanie, aby producenci samochodów byli prawnie zobowiązani do zmniejszenia emisji spalin produkowanych pojazdów bez względu na koszty. Co ciekawe, deklaracje Polaków w badaniu okazują się bardziej proekologicznie nastawieni od Niemców. Rodzą się jednak pytania: czy za słowami idą czyny i czy odpowiadając na pytania, ankietowani wiedzieli, jakie są realne koszty tej "zielonej rewolucji"?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Strefy czystego transportu po polsku: jeszcze diesle nie zginęły!
Wiadomości

Strefy czystego transportu po polsku: jeszcze diesle nie zginęły!

Pod koniec grudnia 2021 weszła w życie znowelizowana ustawa o elektromobilności, która zmienia zasady tworzenia stref czystego transportu w gminach. W praktyce o kształcie stref, ich lokalizacji, wielkości i zasadach wjazdu mają w całości decydować samorządy. Niezależnie od ostatecznych rozstrzygnięć z góry można przewidzieć, że sprawdzi się stare powiedzenie: oszczędzają bogaci! Także i to jest pewne, że po strefach będą jeździć głównie samochody spalinowe.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Starsze auta będą musiały mieć dodatkowe przeglądy? To pomysł posłów
Aktualności

Starsze auta będą musiały mieć dodatkowe przeglądy? To pomysł posłów

Zaostrzenie kontroli emisji spalin i wyższa akcyza na nieekologiczne auta. To nie jedyne sposoby na czystsze powietrze, które proponują w swojej interpelacji parlamentarzyści Koalicji Obywatelskiej.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Toyota wprowadzi 30 elektrycznych modeli do 2030 r.
Wiadomości

Toyota wprowadzi 30 elektrycznych modeli do 2030 r.

Akio Toyoda, prezydent Toyota Motor Corporation, przedstawił plany Toyoty dotyczące rozwoju bateryjnych samochodów elektrycznych. Do 2030 r. w gamie japońskiego producenta znajdzie się 30 takich modeli BEV, a ich roczna sprzedaż osiągnie poziom 3,5 miliona sztuk. Czy to oznacza, że Toyota całkowicie przejdzie na auta elektryczne, a jeśli tak, to kiedy?

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Toyota i Stellantis otrzymały najniższe oceny za wkład w walkę z emisją CO2
Aktualności

Toyota i Stellantis otrzymały najniższe oceny za wkład w walkę z emisją CO2

Greenpeace East Asia oraz InfluenceMap opublikowały raporty dotyczące działania na rzecz zmiany klimatu i dekarbonizacji. W obu na niechlubnych czołowych miejscach znalazła się Toyota. Grupa Stellantis w jednym z nich.

Autor Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
Kolejna afera spalinowa? Jeden z producentów fałszuje wyniki
Aktualności

Kolejna afera spalinowa? Jeden z producentów fałszuje wyniki

Jak informuje organizacja Deutsche Umwelthilfe, jeden z dużych niemieckich producentów aut stosuje urządzenia, które mają fałszować wyniki pomiarów emisji spalin w silnikach Diesla.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Ciężarówki na gaz ziemny bardziej szkodliwe niż diesle?
Aktualności

Ciężarówki na gaz ziemny bardziej szkodliwe niż diesle?

Niezależne testy pokazują, że samochody ciężarowe napędzane silnikami zasilanymi skroplonym gazem ziemnym (LNG) nie są tak przyjazne środowisku naturalnemu, jak przypuszczano do tej pory, i zanieczyszczają środowisko bardziej niż twierdzą ich producenci. Okazało się nawet, że nie są wcale lepsze dla klimatu niż pojazdy z silnikami Diesla.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
BMW i Daimler pozwani za niechęć do szybszej redukcji CO2
Wiadomości

BMW i Daimler pozwani za niechęć do szybszej redukcji CO2

Już teraz producenci dwoją się i troją, by zmieścić się w ograniczaniu emisji dwutlenku węgla. Dla niektórych nie jest to jednak wystarczające. Niemieccy aktywiści pozwali BMW i Daimlera, ponieważ firmy odmówiły zaprzestania produkcji samochodów napędzanych paliwami kopalnymi do 2030 r. Teraz sprawa trafiła do sądu.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Wyniki badań ICCT: mniejszy ślad węglowy w całym cyklu życia aut elektrycznych
Wiadomości

Wyniki badań ICCT: mniejszy ślad węglowy w całym cyklu życia aut elektrycznych

Debata o tym, czy auta elektryczne są rzeczywiście ekologiczne trwa w najlepsze. Wyniki studium przeprowadzanego ostatnio przez organizację badawczą ICCT (Intenational Council on Clean Transportation) wskazują, że samochody elektryczne już dziś mają korzystniejszy dla klimatu bilans emisji gazów cieplarnianych niż auta z silnikami spalinowymi mierzony w cyklu całego życia pojazdu.

Nowy Jork dołącza do e-rewolucji. Zakaz sprzedaży aut spalinowych już od 2035 r.
Aktualności

Nowy Jork dołącza do e-rewolucji. Zakaz sprzedaży aut spalinowych już od 2035 r.

Myślicie, że normy emisji spalin interesują tylko Komisję Europejską? Nic bardziej mylnego! Stany Zjednoczone też się powoli elektryfikują. Na pierwszy ogień idą stany Kalifornia i Massachusetts, ale teraz dołącza do nich Nowy Jork, gdzie od 2035 r. też będzie obowiązywał zakaz sprzedaży samochodów spalinowych.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Ślad węglowy aut spalinowych i elektrycznych. Wnioski nie są takie oczywiste
Aktualności

Ślad węglowy aut spalinowych i elektrycznych. Wnioski nie są takie oczywiste

Czy faktycznie przejście na auta elektryczne i wodorowe oznacza, że spowolnimy globalne ocieplenie? Czy w trakcie cyklu życia pojazdów z tzw. ekologicznymi napędami faktycznie nie produkujemy gazów cieplarnianych? Na te pytanie odpowiada najnowszy raport Międzynarodowej Rady ds. Czystego Transportu.

Od 2035 r. samochody spalinowe zakazane przez Unię
Aktualności

Od 2035 r. samochody spalinowe zakazane przez Unię

Unia Europejska ogłosiła limity emisji dwutlenku węgla. Podano także datę, od której samochody wyposażone w silniki spalinowe przestaną być sprzedawane.

Raport - jak producenci aut dbają o ochronę środowiska?
Aktualności

Raport - jak producenci aut dbają o ochronę środowiska?

Jeżdżąc autami, raczej nie zastanawiamy się, które etapy ich produkcji najbardziej, a które najmniej obciążają środowisko. A to ciekawe rzeczy i dlatego zaraz zobaczysz, co robią producenci samochodów, aby ich wytwarzanie i użytkowanie były przyjazne dla środowiska. Zapnij pasy, bo to będzie długa podróż, obfitująca w wiele nieoczywistych informacji!

Prąd jest z węgla, a benzyna ze stacji. Naprawdę?
Aktualności

Prąd jest z węgla, a benzyna ze stacji. Naprawdę?

Czy to prawda, że samochody z klasycznym napędem generują największe zanieczyszczenia powietrza? A może produkcja aut elektrycznych i ich użytkowanie wcale nie jest tak eko, jak się powszechnie uważa? Warto poznać kilka faktów na ten temat.

Czy miejskie auta zdrożeją dwukrotnie, a segment A zniknie z rynku?
Aktualności

Czy miejskie auta zdrożeją dwukrotnie, a segment A zniknie z rynku?

Szef Renault Luca de Meo bez ogródek mówi, że segment najmniejszych aut nie ma szans przetrwać, a auta miejskie zdrożeją nawet dwukrotnie. A to wszystko już za niespełna 4 lata. Według szefa Renault winna jest nowa, bardzo restrykcyjna norma Euro 7.

Diesel nie jest taki zły? ADAC sprawdził emisję nowych silników wysokoprężnych
Aktualności

Diesel nie jest taki zły? ADAC sprawdził emisję nowych silników wysokoprężnych

Niemcy przekonują, że silnik wysokoprężny wciąż ma przyszłość i nie szkodzi tak środowisku, jak mogłoby się wydawać. ADAC sprawdziło nowe diesle w różnych popularnych modelach samochodów. W badaniu nie zabrakło nawet testu pod ekstremalnym obciążeniem.

Stop dla normy Euro 7? Jest petycja
Aktualności

Stop dla normy Euro 7? Jest petycja

Nie milknie dyskusja na temat restrykcyjnych przepisów dotyczących emisji spalin - normy Euro 7 - które mają obowiązywać w Unii Europejskiej od 2025 r. Głosy sprzeciwu słychać zwłaszcza w Niemczech, gdzie przemysł samochodowy jest najsilniejszy w Europie. Za sprawą niemieckich automobilklubów w internecie znalazła się petycja pod znamiennym tytułem „Stop Euro 7”.

Amerykanie kochają duże auta - kupują coraz cięższe i mocniejsze
Aktualności

Amerykanie kochają duże auta - kupują coraz cięższe i mocniejsze

Amerykanie w 2020 r. decydowali się na zakup dużych samochodów, m.in. SUV-ów, które stanowią już ponad połowę pojazdów na drogach. Wydajność paliwowa nowych aut spadła do 9,45 l/100 km - wynika z danych amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska (EPA).

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.