Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...
Auto Świat emisja CO2

emisja CO2

Nowa norma emisji spalin Euro 7, czyli wojna o przepisy i przyszłość samochodów

Nowa norma emisji spalin Euro 7, czyli wojna o przepisy i przyszłość samochodów

Na radykalne zaostrzenie norm emisji spalin jeszcze poczekamy. Producentom samochodów udało się złagodzić pierwotne rygorystyczne wymagania normy Euro 7. Co to oznacza dla kierowców, którzy wciąż preferują silniki benzynowe i wysokoprężne?

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej przesądzony

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej przesądzony

Komisja Europejska, Rada Unii Europejskiej oraz Parlament Europejski osiągnęły porozumienie w sprawie norm emisji CO2, dla pojazdów osobowych i dostawczych. Potwierdzony został cel całkowitej redukcji emisji. Oznacza to, że od 2035 r. w państwach członkowskich będzie można rejestrować wyłącznie samochody z napędem elektrycznym lub wodorowym.

Strefa czystego transportu w Krakowie oznacza aż 250 000 aut do wymiany?

Strefa czystego transportu w Krakowie oznacza aż 250 000 aut do wymiany?

Krakowscy radni wstępnie zgodzili się na proponowany kształt strefy czystego transportu w tym mieście, która miałaby obowiązywać od lipca 2024 roku. Tyle że... przedstawiono im nierzetelne dane dotyczące liczby pojazdów, które miałyby stracić prawo do poruszania się w granicach miasta – donosi RMF FM. Innymi słowy: radni, ale też mieszkańcy, zostali oszukani. Faktycznie, grafiki przedstawione na stronach ztp.krakow.pl nie wyglądają groźnie. Tymczasem okazuje się, że krakowianie musieliby w ciągu 4 lat wymienić blisko 250 tys. samochodów.

Za nieuprawniony wjazd do strefy LEZ grozi wysoki mandat. Jak można się odwołać?

Za nieuprawniony wjazd do strefy LEZ grozi wysoki mandat. Jak można się odwołać?

W celu walki z rosnącym zanieczyszczeniem powietrza oraz smogiem w miastach coraz więcej krajów Europy decyduje się na wprowadzenie tzw. "Low Emision Zones", czyli stref niskich emisji spalin. Obejmujący najczęściej ścisłe centrum miasta obszar posiada dodatkowe wymagania dla pojazdów do niego wjeżdżających. Za wstęp do strefy LEZ bez wymaganej rejestracji pojazdu mogą grozić gigantyczne mandaty.

Szef Dacii w Polsce o zbliżających się ciężkich czasach i zmianie podejścia Polaków do kupowania aut

Szef Dacii w Polsce o zbliżających się ciężkich czasach i zmianie podejścia Polaków do kupowania aut

Kupno i jazda samochodem ma dziś więcej z niepokoju, obaw i frustracji niż z czystej radości i pasji. A niewiadomych przybywa. W kolejnym odcinku naszego cyklu "Motoryzacja bez paliwa" o teraźniejszości i przyszłości motoryzacji opowiada Grzegorz Zalewski, szef Dacii w Polsce.

Dwie firmy z ogromnymi karami — instalowały urządzenia maskujące emisje spalin

Dwie firmy z ogromnymi karami — instalowały urządzenia maskujące emisje spalin

Wyrok kilkumilionowej kary zapadł w Stanach Zjednoczonych w związku ze śledztwem, jaki przeprowadziła amerykańska Agencja Ochrony Środowiska (EPA). W wyniku dochodzenia znaleziono, że dwie firmy tj. Diesel Ops LLC oraz Orion Diesel LLC, instalowały nielegalne urządzenia okłamujące rzeczywistą emisję spalin w pojazdach z silnikiem diesla.

BMW i MINI kończą ze skórą. Wnętrza tych aut będą wegańskie

BMW i MINI kończą ze skórą. Wnętrza tych aut będą wegańskie

W celu walki z rosnącym kryzysem klimatycznym grupa BMW postawiła sobie jasny i ambitny cel — osiągnąć 100 proc. neutralności węglowej przez cały cykl "życia" wyprodukowanego przez nich samochodu. Osiągnąć to mają najpóźniej do 2050 r., a już dziś informują o kolejnym dużym kroku poczynionym w tę stronę.

Ariel Hipercar — elektryczny supersamochód z turbiną gazową

Ariel Hipercar — elektryczny supersamochód z turbiną gazową

Po wyglądającym jak bolid Atomie i off-roadowym Nomadzie brytyjska marka Ariel postanowiła wykonać kolejny krok w rozwoju motoryzacji bezemisyjnej. Hipercar, o którym mowa to świeżo zaprezentowany prototyp i pierwsza pozycja w katalogu firmy, która otrzymała zamkniętą kabinę dla kierowcy i pasażera.

Japońska marka dostała zakaz produkcji dwóch modeli. Oszukiwała na emisji spalin

Japońska marka dostała zakaz produkcji dwóch modeli. Oszukiwała na emisji spalin

Toyota zyskała światowe uznanie za jedną z najlepiej sprzedających się marek samochodowych na świecie, stawiająca sobie za cel produkcję aut ekologicznych i bezpiecznych. Przez to właśnie zaskakuje fakt, który w sierpniu tego roku ujrzał światło dziennie. Według raportu ze śledztwa, które zostało przeprowadzone w firmie, marka Hino Motors od prawie 20 lat oszukiwała w trakcie testów emisji spalin przy produkcji swoich samochodów ciężarowych na rynek japoński i eksportowy.

Hybrydy plug-in stracą status pojazdów niskoemisyjnych

Hybrydy plug-in stracą status pojazdów niskoemisyjnych

Już w 2025 r. hybrydy plug-in stracą status pojazdów niskoemisyjnych, a producenci narzędzie, dzięki któremu sztucznie zaniżają średnią emisję CO2 sprzedawanych pojazdów. W praktyce bowiem hybrydy plug-in zużywają trzy-pięć razy więcej paliwa i emitują trzy-pięć razy więcej CO2 niż wynika to z ich danych homologacyjnych. Dopiero jednak w 2027 r. klienci dowiedzą się, ile naprawdę spala samochód z napędem hybrydowym plug-in, który chcą kupić.

Volkswagen rezygnuje z papierowych broszur. To koniec pewnej epoki

Volkswagen rezygnuje z papierowych broszur. To koniec pewnej epoki

Volkswagen chce być do 2050 r. firmą z neutralnym bilansem węglowym, dlatego cały czas dąży do zmniejszania emisji CO2. Tym razem Niemcy zdecydowali, że kończą produkcję papierowych katalogów modeli.

Green NCAP oceniła nowe auta pod kątem ekologii. Nie obyło się bez niespodzianki

Green NCAP oceniła nowe auta pod kątem ekologii. Nie obyło się bez niespodzianki

Unijna organizacja Green NCAP sprawdziła, które z najnowszych samochodów są najbardziej ekologiczne. W dobie elektromobilności nietrudno zgadnąć, jakie samochody otrzymały najwyższe noty. Nie zabrakło niespodzianki — to wynik hybrydy w porównaniu ze zwykłymi samochodami spalinowymi.

Niemal połowa Polaków uważa, że ich auta nie stanowią zagrożenia dla środowiska

Niemal połowa Polaków uważa, że ich auta nie stanowią zagrożenia dla środowiska

Niemal 60 proc. skontrolowanych aut przekracza dopuszczalne normy emisji tlenków azotu (NOx), a blisko połowa ma problem ze zmieszczeniem się w normie w przypadku emisji tlenków węgla (CO). Mimo to ponad 45 proc. ankietowanych Polaków stwierdziło, że... samochody nie wpływają negatywnie na środowisko.

Koncern Hyundai-Kia podejrzany o oszustwa z emisją silników Diesla

Koncern Hyundai-Kia podejrzany o oszustwa z emisją silników Diesla

Kolejny koncern znalazł się na celowniku śledczych. Niemiecka prokuratura wszczęła postępowanie w sprawie stosowania nielegalnego oprogramowania w silnikach Diesla stosowanych w samochodach koncernu Hyundai-Kia.

Rząd i Ziobro nie zgadzają się na wprowadzenie opłat od aut spalinowych i zakaz ich sprzedaży po 2035 r.

Rząd i Ziobro nie zgadzają się na wprowadzenie opłat od aut spalinowych i zakaz ich sprzedaży po 2035 r.

Po przegłosowaniu w Parlamencie Europejskim planu zakazu sprzedaży w Unii Europejskiej aut z silnikami spalinowymi po 2035 r. swój sprzeciw wobec tej decyzji wyraził Zbigniew Ziobro. Minister sprawiedliwości już zapowiedział złożenie wniosku w tej sprawie. Niemal natychmiast działania Ziobry storpedował polski rząd, który podkreślił swoje negatywne stanowisko w stosunku do planowanego zakazu.

To już pewne! Samochody spalinowe zakazane od 2035 r.

To już pewne! Samochody spalinowe zakazane od 2035 r.

Parlament Europejski zagłosował za ograniczeniem dopuszczalnej emisji CO2 przez nowe samochody o 100 proc. W praktyce oznacza to całkowite wstrzymanie sprzedaży nowych samochodów z napędem spalinowym na terenie UE po 2035 r.

Samochody spalinowe zakazane od 2035 roku

Samochody spalinowe zakazane od 2035 roku

Parlament Europejski zagłosował za ograniczeniem dopuszczalnej emisji CO2 przez nowe samochody o 100 proc. W praktyce oznacza to całkowite wstrzymanie sprzedaży samochodów z napędem spalinowym na terenie UE po 2035 r.

Czy to koniec aut spalinowych w Unii Europejskiej? Trwa walka o zaostrzenie przepisów

Czy to koniec aut spalinowych w Unii Europejskiej? Trwa walka o zaostrzenie przepisów

Ekolodzy apelują o odzwyczajenie Europy od nałogu naftowego. Tuż przed głosowaniem nowych przepisów w sprawie emisji gazów cieplarnianych przez samochody osobowe i dostawcze apelują o zaostrzenie przepisów. Wkrótce może się okazać, że wyzwaniem stanie się nie tylko kupno nowego auta z silnikiem benzynowym czy diesla, ale także utrzymanie już posiadanego samochodu.

Podatek od aut spalinowych to pomysł organizacji związanych z elektromobilnością

Podatek od aut spalinowych to pomysł organizacji związanych z elektromobilnością

Na początku premie do aut elektrycznych, a później podatek od nabycia i użytkowania zależny od emisji CO2, premia za złomowanie i opłaty recyklingowe. To propozycje EV Klub Polska, żeby zniknęły samochody napędzane silnikami spalinowymi.

Unia chyba ma problem. Rodzinne kombi z dieslem okazało się czystsze od samochodu elektrycznego [Raport]

Unia chyba ma problem. Rodzinne kombi z dieslem okazało się czystsze od samochodu elektrycznego [Raport]

Diesel najbardziej truje, a samochód elektryczny czy hybryda plug-in jest najlepszym rozwiązaniem — to bzdura czy prawda? Unijna organizacja Green NCAP po raz pierwszy sprawdziła cały cykl życia popularnych samochodów. Okazuje się, że popularne kombi z dieslem może być czystszym środkiem transportu od nowoczesnej hybrydy czy auta elektrycznego.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test