Prostota i transparentność – tego oczekują potencjalni nabywcy i posiadacze aut elektrycznych. Poza najbardziej zaawansowanymi technologicznie samochodami Mercedes-Benz dostarcza im kompleksowy ekosystem usług, które sprawiają, że eksploatacja auta na prąd może być harmonijnie zintegrowana z codziennym harmonogramem użytkownika. Jednym z głównych elementów tego ekosystemu jest karta Mercedes me Charge, umożliwiająca intuicyjne ładowanie pojazdu praktycznie na całym świecie, bez konieczności korzystania z wielu kart lub zawierania dodatkowych umów z różnymi dostawcami.
Mercedes-Benz konsekwentnie stawia na całkowicie elektryczną przyszłość, zapewniając klientom bezproblemowe ładowanie i płatności za pośrednictwem usługi ładowania Mercedes me Charge. To jedna z największych sieci ładowania nie tylko na całym świecie, ale i w skali Europy – obecnie na Starym Kontynencie liczy prawie 750 tys. punktów, z czego prawie 6000 w Polsce (a ich liczba ciągle rośnie). Mapa wszystkich stacji wraz ze szczegółami, takimi jak moc złącza oraz aktualna zajętość, znajduje się pod adresem eu.charge.mercedes.me/web/pl/daimler-pl/map.
Łatwe inicjowanie ładowania i automatyczne rozliczanie
Koncepcja elektryfikacji Mercedes-Benz wykracza zresztą poza same samochody i obejmuje cały ekosystem elektromobilności, włącznie z przyjaznym dla środowiska, intuicyjnym ładowaniem. Inteligentna nawigacja automatycznie wyznacza wygodną i efektywną czasowo trasę z uwzględnieniem przystanków na ładowanie, odpowiednio przygotowuje akumulator, a nawet podaje zajętość stacji.
Dzięki harmonijnej integracji Mercedes me Charge z systemem multimedialnym MBUX także ładowanie w miejscach publicznych jest wyjątkowo przystępne. Uwierzytelnianie na wybranej stacji należącej do sieci współpracujących operatorów punktów ładowania odbywa się za pomocą ekranu system MBUX, aplikacji Mercedes me, karty RFID Mercedes me Charge lub przez Plug & Charge. Klienci korzystają z umowy z Mercedes me Charge, co uniezależnia ich od umów z operatorem danej stacji ładowania.
Przejrzystość opłat, wygodne rozliczanie
Użytkownicy usługi ładowania Mercedes me Charge mają do wyboru trzy taryfy, elastycznie dopasowane do zróżnicowanych potrzeb. Bazowa taryfa S jest zwolniona z comiesięcznego abonamentu, a ceny energii na stacjach AC i DC bezpośrednio zależą od operatora. To propozycja między innymi dla tych, którzy incydentalnie korzystają z ładowania na publicznych stacjach, a karta jest im potrzebna przede wszystkim ze względu na interoperacyjność usługi Mercedes me Charge.
Miesięczny abonament dla pośredniej taryfy M wynosi 40 zł, ale w zamian gwarantuje stałą stawkę za 1 kWh energii na stacjach AC (1,32 zł/kWh + 0,50 zł za minutę ładowania/postoju po przekroczeniu 180 min korzystania z ładowarki) oraz na stacjach DC (2,07 zł/kWh + 0,50 zł za minutę ładowania/postoju po przekroczeniu 45 min korzystania z ładowarki). Taryfa M jest przez rok darmowa dla nabywców nowych Mercedesów z hybrydowym napędem plug-in.
Miesięczny abonament w trzeciej, najwyższej taryfie L kosztuje 60 zł, jednak wiąże się z jeszcze niższymi, stałymi cenami energii niezależnie od operatora (AC: 1,15 zł/kWh plus 0,50 zł za minutę ładowania/postoju po przekroczeniu 180 min korzystania z ładowarki; DC: 1,80 zł/kWh plus + 0,50 zł za minutę ładowania/postoju po przekroczeniu 45 min korzystania z ładowarki). Ta taryfa przysługuje bezpłatnie przez rok nabywcom elektrycznych osobowych modeli Mercedes-Benz.
Własna sieć ładowania Mercedes-Benz i ekologiczna energia
Sieć Mercedes me Charge jest konsekwentnie rozbudowywana. Własną sieć stacji planuje również sam producent luksusowych aut ze Stuttgartu; do końca dekady planowane jest uruchomienie 10 000 punktów ładowania na całym świecie, które – oczywiście – zostaną w pełni zintegrowane z Mercedes me Charge.
Istotnym aspektem w kontekście zrównoważonego rozwoju jest ekologiczne ładowanie. Energia pobierana w ramach usługi Mercedes me Charge w całej Europie pochodzi ze źródeł odnawialnych lub jest później rekompensowana taką energią – do sieci trafia wówczas zielony prąd w ilości pobranej wcześniej na potrzeby ładowania samochodu użytkownika.