Auto Świat EV Testy Cupra Born 58 kWh E-Boost – czy elektryczna Cupra wyrobi się na zakręcie?

Cupra Born 58 kWh E-Boost – czy elektryczna Cupra wyrobi się na zakręcie?

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Cupra Born to pierwszy elektryk marki należącej do Seata. Dotychczas była ona znana przede wszystkim z usportowionych wersji – pora sprawdzić, czy Cupra zna się też na elektrykach! W naszym teście 231-konny wariant e-Boost z akumulatorem o pojemności 58 kWh.

Cupra Born 58 kWh e-boost (2021 r.)
Zobacz galerię (13)
Auto Bild
Cupra Born 58 kWh e-boost (2021 r.)
  • Born bazuje na platformie Volkswagena dla elektryków – MEB
  • Cupra osiągnęła w teście zasięg aż o 184 km niższy niż obiecuje producent – chłodne warunki zrobiły swoje, ale nie są niczym nadzwyczajnym
  • W dniach, w których przeprowadzany był test, temperatura spadła do 3°C, do tego wiał lodowaty wiatr, a powietrze było wilgotne

Pochodząca z Barcelony Cupra dotąd specjalizowała się przede wszystkim w sportowo nacechowanych wariantach Seatów. Formentor był jej pierwszym samodzielnym modelem, niewystępującym z innym znaczkiem niż „pajączek” Cupry. Topowa wersja tego auta ma 5-cylindrowy silnik – rzadka w tej klasie i godna pozazdroszczenia sprawa. Teraz katalończycy „odpalają” swój kolejny model, którego nie da się kupić jako Seata – Born to pierwszy w pełni elektryczny samochód Cupry. Technika bazuje na platformie MEB Volkswagena, więc Born jest bliskim krewnym ID.3. Wraz z Audi Q4 są produkowane w Zwickau we wschodnich Niemczech – tam, gdzie niegdyś Trabanty.

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński