Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > EV > Testy > Ford Mustang Mach-E 98 kWh AWD pod czujnym okiem testujących

Ford Mustang Mach-E 98 kWh AWD pod czujnym okiem testujących

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Za nami pięć miesięcy testu "czteronapędowego" Mustanga Mach-E. Na dystansie 17 tys. km mieliśmy okazję dokładnie przyjrzeć się elektrycznemu SUV-owi Forda, żeby poznać jego wady i zalety.

Ford Mustnag Mach-E 98 kWh AWD 2022 - wady i zalety
Ford Mustnag Mach-E 98 kWh AWD 2022 - wady i zaletyŹródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
  • Wśród zalet Macha-E testujący wymieniali: prowadzenie, osiągi, pojemny akumulator
  • Średnie zużycie Mustanga Mach-E na dystansie 17 tys. km wyniosło 22 kWh/100 km
  • Mustang Mach-E AWD 351 KM 98 kWh w ciągu kilku miesięcy podrożał o 23 tys. zł

Ford co chwila bombarduje nas komunikatami prasowymi typu: "Po 7 miesiącach 2022 roku Mach-E był najlepiej sprzedającym się autem typu BEV w Polsce" lub "Sprzedaż w pełni elektrycznego modelu przewyższa ośmiokrotnie sprzedaż Mustangów z silnikiem benzynowym". Nas to wcale nie dziwi, bo samochód ten miał przynajmniej trzy cechy, których nie znaleźliśmy u rywali. Pierwszą z nich była atrakcyjna cena, drugą duży akumulator 98 kWh, a trzecią – dostępność.

Ford Mustang Mach-E 98 kWh AWD – rosnące ceny

Dynamika sprzedaży tego modelu może jednak nieco wyhamować, gdyż wzrosły jego ceny. Jeszcze na początku czerwca Mustang Mach-E AWD 351 KM 98 kWh wyceniony był na 349 000 zł, a już w październiku auto z roku modelowego 2023 ma cenę o 23 000 zł wyższą. Informacja, że Volkswagen w konkurencyjnym ID.5 również wraz z wprowadzeniem nowego roku modelowego podniósł cenę topowego GTX 299 KM 77 kWh z 256 590 na 270 290 zł, wcale nie uspokaja. Na szczęście w obu przypadkach ceny można obniżyć nawet o 27 000 zł dzięki skorzystaniu z programu "Mój elektryk".

Janusz Borkowski