- Ford Transit Custom plug-in ma moc 126 KM, a maksymalna prędkość pojazdu wynosi 120 km/h
- Przednie koła napędzane są za pomocą elektrycznego silnika, natomiast jednostka spalinowa pełni rolę range extendera
- W testowanej wersji L1H1 samochód ma część ładunkową o objętości 6 m3
Ford Transit Custom występuje jako diesel, miękka hybryda lub hybryda typu plug-in. W teście sprawdzamy, jak spisuje się w tej trzeciej wersji, w której silnik spalinowy pełni funkcję range extendera, a koła napędza motor elektryczny.
Wygodna pozycja za kierownicą i dobrze wyprofilowany fotel sprawiają, że praca z wykorzystaniem Forda Transita Customa może być przyjemnością. Powody do zadowolenia dają też liczne półki i schowki – nie ma zatem problemu z pozostawieniem laptopa, telefonu czy faktur.
Przeczytaj też:
- Mercedes eVito Tourer – pod prąd trendom
- Czy elektryczny dostawczak radzi sobie z zimą?
- Renault Kangoo i Trafic – nowe wersje dla przedsiębiorców
Do części ładunkowej o kubaturze 6 m3 można dostać się łatwo dzięki dwuskrzydłowym tylnym drzwiom, które po otwarciu tworzą otwór o szerokości 1404 mm, a także dzięki przesuwnym drzwiom bocznym o szerokości 1030 mm. Bezproblemowy okazuje się też załadunek ciężkich przedmiotów, gdyż minimalna wysokość progu to tylko 511 mm.
Ford Transit Custom ma przestrzeń ładunkową, w której można przewozić towar o maksymalnej długości 2554 mm, podłogę z tworzywa sztucznego da się łatwo umyć, boki zabezpieczono specjalnymi płytami przed uszkodzeniem i nie brakuje uchwytów do mocowania ładunku.
Ford przekonuje, że Custom plug-in to wersja dla osób jeżdżących głównie w mieście. Test to potwierdził, bo na trasie spalinowy silnik, działający jako range extender, męczy się podczas przyspieszania, długo pozostaje na wysokich obrotach, a przez to okazuje się nadmiernie głośny. W takich warunkach spalanie wynosi aż 10,7 l/100 km.
Ford Transit Custom plug-in – miasto to jego rewir
W mieście Ford Transit Custom plug-in spisuje się znacznie lepiej. Po naładowaniu baterii do pełna (za pomocą domowego gniazdka trwa to ok. 5 godz.) komputer pokazywał zasięg na prądzie 26 km (wg Forda: 50 km), a udało się przejechać 38 km. Pozostałą część trasy pokonaliśmy przy wspomaganiu benzyniaka, a spalanie na dystansie 100 km (38 km tryb elektryczny, 62 km – hybrydowy) to 5,5 l/100 km.
Samochód ma dobrze zestrojone zawieszenie. Dzięki temu dostawczak okazuje się stabilny zarówno podczas jazdy z obciążeniem, jak i bez niego. Powody do zadowolenia daje również dobre tłumienie wszelkich nierówności nawierzchni.
Ford Transit Custom plug-in to drogi dostawczak. Jako Limited kosztuje od 224 280 zł, a tymczasem na 130-konnego diesla (promocja, rocznik 2020) wydamy 108 220 zł lub 112 655 zł w wersji z automatyczną skrzynią biegów.
Ford Transit Custom plug-in – to nam się podoba
Wygodna pozycja za kierownicą, dostęp do części ładunkowej, mała średnica zawracania.
Ford Transit Custom plug-in – to nam się nie podoba
Podczas przyspieszania głośny silnik benzynowy, wysokie spalanie w trasie, wysoka cena.
Ford Transit Custom plug-in – naszym zdaniem
Ford ma rację – Transit Custom plug-in to idealna propozycja dla osób użytkujących dostawczaka w mieście. W takich warunkach można jeździć w trybie elektrycznym, a poza tym spalanie nie jest przesadnie wysokie. Natomiast na trasie silnik okazuje się za słaby i jest paliwożerny.
Ford Transit Custom plug-in – osiągi
Prędkość maksymalna | 120 km/h |
Średnica zawracania | 10,9 m |
Spalanie (WLTP) średnie | 3,1-3,6 l/100 km |
Emisja CO2 (WLTP) | 70-81 g/km |
Teoretyczny zasięg | 500-550 km |
Ford Transit Custom plug-in – dane techniczne
Silnik | t.benz. R3/12 + elektryczny |
Pojemność skokowa | 999 ccm |
Moc maksymalna systemu | 126 KM |
Maks. moment obrotowy systemu | 355 Nm |
Napęd/skrzynia biegów | przedni/aut. 1 |
Dł./szer./wys. | 4973/1986/1925 mm |
Rozstaw osi | 2933 mm |
Pojemność przestrzeni ładunkowej | 6m3 |
Masa własna/ładowność | 2187-2233/1167-1213 kg |
DMC/masa przyczepy hamowanej | 3500/2800 kg |
Pojemność zbiornika paliwa/pojemność akumulatora | 54 l/13,6 kWh |
Cena od/testowanego egzemplarza | 224 280/239 835 zł |