Auto Świat > EV > Testy > Zaskakująco szybki i oszczędny - taki jest Jeep Compass 4xe. Tak, hybryda plug-in naprawdę ma sens

Zaskakująco szybki i oszczędny - taki jest Jeep Compass 4xe. Tak, hybryda plug-in naprawdę ma sens

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Po mieście na prądzie, w terenie z mocą dwóch silników? Zgodnie z trendami hybrydowy Jeep Compass 4xe daje taką możliwość. Do tego na asfalcie potrafi być zaskakująco szybki. A czy jest też oszczędny?

Jeep Compass 4xe (2021 r., 2. generacja po liftingu)Źródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
  • W naszym teście Jeep Compass przejechał w trybie elektrycznym tylko o 2 km mniej niż obiecuje producent
  • Hybryda 4xe to obecnie jedyny Compass z napędem na 4 koła
  • W Compassie niestety dość nerwowo działają układy unikania kolizji i utrzymania pasa ruchu – przy okazji liftingu Jeep powinien był to dopracować
  • Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Marzy wam się Jeep z napędem na obie osie? W Compassie 4x4 występuje już tylko w hybrydzie plug-in, zwanej 4xe. Benzyniaki i diesel są dostępne w tym modelu wyłącznie jako „ośki”. W hybrydowym wariancie spalinowa jednostka też jest mechanicznie połączona tylko z przednimi kołami, bowiem tylne napędza silnik elektryczny. Brak wału napędowego i skrzyni rozdzielczej obniża masę układu, ale w trybie elektrycznym oznacza też potencjalnie słabszą trakcję na śliskim (napęd tylko na tył), a w hybrydowym więcej mocy trafi na przód niż na tył.

Błażej Buliński