- Audi zaprezentowało Concept C, dwuosobowy, elektryczny samochód sportowy o nowatorskim designie
- Nowy projekt charakteryzuje się radykalną prostotą, eliminując zbędne detale i wprowadzając unikalne rozwiązania stylistyczne
- Wnętrze pojazdu jest minimalistyczne, z ukrytymi elementami, aby nie rozpraszać uwagi kierowcy
- Materiał promocyjny. Został tak oznaczony ze względu na obowiązujące przepisy. Wyjazd na prezentację był opłacony przez producenta, ale nie miał on wglądu w publikowany tekst
Massimo Frascella – dyrektor kreatywny Audi od czerwca 2024 r. określa projekt jako przykład radykalnej prostoty, design Concept C jest – jego zdaniem – wolny od rozpraszających zbędnych detali.
- Concept C, zapowiedź nowej stylistyki Audi.
- Pionowy przód i wąskie reflektory – to wyróżnia nowy projekt.
- Wnętrze również minimalistyczne, ale wygodne.
Zmiana i to radykalna, jeśli idzie od design modeli Audi, była już konieczna. W ostatnich latach klienci tej firmy mieli wrażenie, że modele zbyt upodobniają się do siebie, trudno było rozróżnić ,czym wyróżniają się np. modele miejskie od luksusowych.
Audi Concept C – radykalna prostota
Teraz ma być inaczej, a Concent C jest tego zapowiedzią. Radykalna prostota widoczna jest już w przodzie auta – z pionową ramą i wąskimi reflektorami, w których w zależności od potrzeby aktywowane są cztery poziome części reflektora.
Maska jest długa z dwoma wzdłużnymi przetłoczeniami, kabina jest przesunięta do tyłu, drzwi tworzą jedną płaszczyznę. Concept C jest połączeniem auta typu coupe i roadster. Dach, składający się z trzech metalowych segmentów może być składany i wtedy otrzymujemy nadwozie typu targa (z odsłoniętą górną częścią dachu).
Tył jest mocno pochylony, zamiast szyby mamy trzy poziome wąskie „szpary", przez które praktycznie nic nie widać do tyłu. Widoczność do tyłu zapewnia kamera umieszczona w tylnej części auta, ale nie tam, gdzie w większości znanych nam modeli (czyli w zderzaku lub w dolnej części pokrywy bagażnika, lecz nieco poniżej linii dachu. Pod zderzakiem zamontowano dyfuzor zapewniający dobry przepływ powietrza pod autem i docisk tylnych kół do nawierzchni.
Audi Concept C – wnętrze wręcz surowe, ale wygodne
Wnętrze Audi Concept C jest – zgodnie z nową filozofią projektowania marki – równie minimalistyczne jak karoseria. Przed kierowcą jest tylko kierownica i zestaw wskaźników, a ekran o przekątnej 10,4 cala po prawej stronie służący do obsługi multimediów może być schowany pod deską rozdzielczą.
Środkowy tunel jest zasłaniany elektrycznie uruchamianą osłoną, aby nic nie rozpraszało uwagi kierowcy.
Audi Concept C – wersja produkcyjna w 2027 roku
Concept C jest autem studyjnym, zapowiedzią nowego designu Audi. Ma 4520 mm długości, 1970 mm szerokości i zaledwie 1285 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2568 mm. W momencie prezentacji specjaliści z Audi nie podali, jaka będzie moc silnika elektrycznego, ani jaki jest planowany zasięg auta. To kwestia najbliższego roku lub dwóch lat – wtedy rozstrzygnie się sprawa i silnika, i baterii, i tym samym zasięgu. Postęp jest tu ogromny, można się więc spodziewać, że za dwa lata, czyli w 2027 r., kiedy pojawi się wersja produkcyjna, osiągi nowego Audi będą imponujące. A teraz firma z Ingolstadt chce przetestować prototyp na klientach, pokazać go na salonie w Monachium, zaprezentować na specjalnym pokazie stylistycznym w Mediolanie i zebrać opinie, czy nowa filozofia designu przypadnie przyszłym użytkownikom do gustu.
W galerii zdjęcia z przedpremierowego pokazu, na który Auto Świat został specjalnie zaproszony.