Auto Świat EV Wiadomości Nowy Hyundai Inster może namieszać wśród miejskich elektryków

Auto bazuje na modelu Casper znanym z rynku południowokoreańskiego, z tym że ten drugi jest spalinowy, a Inster ma napęd elektryczny, został unowocześniony i trochę urósł.

Hyundai Inster — miejski model z pomysłem

Nowy crossover plasuje się pomiędzy segmentami A i B — ma 3825 mm długości i rozstaw osi wynoszący 2580 mm. Dzięki temu kabina stała się przestronniejsza dla pasażerów, a standardowa pojemność bagażnika to 280 l.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

To kolejny Hyundai, który wyróżnia się nowoczesnym designem. Inster ma nietypową bryłę, a także atrakcyjne, pikselowe światła oraz ukryte w słupkach klamki tylnych drzwi. Prezencję pojazdu mogą poprawić opcjonalne 17-calowe felgi aluminiowe oraz czarny dach.

Kokpit jest całkiem zwyczajny, jednak nie zabrakło w nim cyfrowych zegarów ani dotykowego wyświetlacza do obsługi multimediów (oba mają po 10,25 cala). W wyższych wersjach wyposażenia będzie można liczyć ponadto na nastrojowe oświetlenie wnętrza.

Hyundai Inster
Hyundai InsterHyundai

Hyundai Inster — moc, zasięg, ładowanie

Do wyboru będą dwie wersje. Bazowa otrzyma 97-konny silnik elektryczny i akumulator 42 kWh. Za dopłatą moc wzrośnie do 115 KM, a pojemność akumulatora do 49 kWh. W obu przypadkach maksymalny moment obrotowy wynosi 147 Nm.

Producent deklaruje, że Inster Long Range będzie w stanie przejechać do 355 km (cykl WLTP). Co istotne, dostępne będzie szybkie ładowanie prądem stałym (DC) z mocą 120 kW. Wtedy uzupełnimy energię z poziomu 10 do 80 proc. w 30 minut.

W Insterze nie zbraknie systemu podgrzewania baterii, pompy ciepła, a także funkcji dwukierunkowego ładowania V2L, dzięki której z samochodu można zasilać urządzenia zewnętrzne, np. kuchenkę na kempingu.

Hyundai Inster
Hyundai InsterHyundai

Hyundai Inster — kiedy w salonach

Samochód trafi do sprzedaży już latem, ale na początku w Korei Południowej. Do Europy powinien dotrzeć pod koniec tego roku lub na początku 2025.

Cen jeszcze nie podano, jednak można przypuszczać, że podstawowa odmiana Hyundaia Inster będzie oscylować w granicy 100 tys. zł. Cennik konkurencyjnego Citroena e-C3 (110 KM, 43 kWh) otwiera kwota 110 650 zł. Z kolei mniejsza i słabsza Dacia Spring (45 KM, 27 kWh) kosztuje od 76 900 zł.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji