Auto bazuje na modelu Casper znanym z rynku południowokoreańskiego, z tym że ten drugi jest spalinowy, a Inster ma napęd elektryczny, został unowocześniony i trochę urósł.
Hyundai Inster — miejski model z pomysłem
Nowy crossover plasuje się pomiędzy segmentami A i B — ma 3825 mm długości i rozstaw osi wynoszący 2580 mm. Dzięki temu kabina stała się przestronniejsza dla pasażerów, a standardowa pojemność bagażnika to 280 l.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo- Przeczytaj także: Obniżki cen paliw na Orlenie. Zaoszczędzisz nawet 180 zł
To kolejny Hyundai, który wyróżnia się nowoczesnym designem. Inster ma nietypową bryłę, a także atrakcyjne, pikselowe światła oraz ukryte w słupkach klamki tylnych drzwi. Prezencję pojazdu mogą poprawić opcjonalne 17-calowe felgi aluminiowe oraz czarny dach.
Kokpit jest całkiem zwyczajny, jednak nie zabrakło w nim cyfrowych zegarów ani dotykowego wyświetlacza do obsługi multimediów (oba mają po 10,25 cala). W wyższych wersjach wyposażenia będzie można liczyć ponadto na nastrojowe oświetlenie wnętrza.
Hyundai Inster — moc, zasięg, ładowanie
Do wyboru będą dwie wersje. Bazowa otrzyma 97-konny silnik elektryczny i akumulator 42 kWh. Za dopłatą moc wzrośnie do 115 KM, a pojemność akumulatora do 49 kWh. W obu przypadkach maksymalny moment obrotowy wynosi 147 Nm.
Producent deklaruje, że Inster Long Range będzie w stanie przejechać do 355 km (cykl WLTP). Co istotne, dostępne będzie szybkie ładowanie prądem stałym (DC) z mocą 120 kW. Wtedy uzupełnimy energię z poziomu 10 do 80 proc. w 30 minut.
W Insterze nie zbraknie systemu podgrzewania baterii, pompy ciepła, a także funkcji dwukierunkowego ładowania V2L, dzięki której z samochodu można zasilać urządzenia zewnętrzne, np. kuchenkę na kempingu.
Hyundai Inster — kiedy w salonach
Samochód trafi do sprzedaży już latem, ale na początku w Korei Południowej. Do Europy powinien dotrzeć pod koniec tego roku lub na początku 2025.
Cen jeszcze nie podano, jednak można przypuszczać, że podstawowa odmiana Hyundaia Inster będzie oscylować w granicy 100 tys. zł. Cennik konkurencyjnego Citroena e-C3 (110 KM, 43 kWh) otwiera kwota 110 650 zł. Z kolei mniejsza i słabsza Dacia Spring (45 KM, 27 kWh) kosztuje od 76 900 zł.