Nowe Doblo Cargo to następca pojazdu, który odniósł na rynku niewątpliwy sukces, zdobywając od chwili wprowadzenia (koniec 2000 r.) do dziś grono 650 000 klientów (dane obejmujące Europę i Turcję).

Przestrzeń ładunkowa

Przede wszystkim przestrzeń

W zestawieniu z poprzednim modelem, nowy samochód posiada jeszcze większą przestrzeń ładunkową o regularnym, sześciennym i łatwym do wykorzystania kształcie, wyposażoną w boczne drzwi przesuwne i drzwi tylne o dużych wymiarach, ułatwiające wygodny dostęp do wnętrza i sprawne załadowanie bądź rozładowanie towarów.

Fiat Doblo Cargo został osadzony na zupełnie nowej płycie podłogowej. Przedział ładunkowy nowego Doblo Cargo jest obszerny, o  regularnym, sześciennym kształcie, pozwalający w pełni wykorzystać jego przestrzeń. Dzięki temu pojemność przedziału ładunkowego plasuje się na pierwszym miejscu w tym segmencie pojazdów - wynosi bowiem 3,4 m3 dla wersji z krótkim rozstawem osi, 4 m3 w wersji z krótkim rozstawem ale podwyższonym dachem i aż 4,2 m3 w przypadku wersji Maxi z długim rozstawem osi.

Wymiary przedziału ładunkowego to:  długość przedziału ładunkowego 182 cm w wersjach z krótkim rozstawem osi i 217 cm przy długim rozstawie osi.; szerokość  171 cm, wysokość 130 cm, a w wersjach z podwyższonym dachem 155 cm. W porównaniu z modelem poprzednim zwiększono też o 3 cm odległość między nadkolami, która wynosi obecnie 123 cm i umożliwia tym samym załadowanie do wnętrza dwóch standardowych europalet.

Samochód może być wyposażony w składaną przegrodę  oddzielającą przedział ładunkowy od kabiny pasażerskiej. Przegroda ta, w połączeniu z możliwością złożenia fotela pasażera, pozwala na dalsze powiększenie pojemności wnętrza o około 0,40 m3 i przewożenie ładunków o  długości 305 cm w wersjach z krótkim rozstawem osi i aż 340 cm w wersjach z długim rozstawem.

Silniki i spalanie

W chwili premiery, Fiat Doblo Cargo proponuje silnik benzynowy 1.4 o mocy 95 KM i trzy silniki turbo diesel: 1.3 Multijet o mocy 90 KM drugiej generacji, 1.6 Multijet 105 KM oraz 2.0 Multijet 135 KM.

Jednostki spełniające normy Euro5 wyposażone są na przykład seryjnie w system Start&Stop oraz  filtr cząstek stałych (dla diesli). Gama silników będzie jeszcze rozszerzona w późniejszym terminie o wersję Natural Power (podwójne zasilanie benzyna/metan) oraz kolejną jednostkę wysokoprężną z automatyczną zrobotyzowaną skrzynią biegów (MTA).

Wersje nadwozia

7 rodzajów nadwozia

Gama modeli oferuje 7  rodzajów nadwozia: furgon z krótkim i długim rozstawem osi, furgon z podwyższonym dachem, 5-miejscowa wersja Kombi z krótkim i długim rozstawem osi oraz, szczególnie interesujące wersje - platformy do zabudowy (pianale) z krótkim lub długim rozstawem osi, przeznaczone do indywidualnej adaptacji nadwozia,  umożliwiające łatwe i oszczędne dostosowanie pojazdu do własnych, konkretnych potrzeb (chłodnie, skrzynie stałe, wywrotki). Zarówno wersja Cargo, jaki  i Kombi dostępna jest w 2 wersjach wyposażenia- standardowa i SX.  . W sumie zatem możliwych jest około 400 różnych kombinacji, w zależności od wybranego rodzaju nadwozia, drzwi bocznych i tylnych oraz silnika. Doblo Cargo dostępny jest w 11 kolorach nadwozia (3 pastelowe i 8 metalizowanych), wraz z obszerną listą wyposażenia dodatkowego i akcesoriów, które każdemu klientowi umożliwią precyzyjne dopasowanie samochodu do potrzeb wykonywanej pracy.

Zawieszenie

Nowe zawieszenie tylne typu Bi-link

Nowe Doblo Cargo posiada, niespotykane dotychczas w tym segmencie, niezależne zawieszenie tylne typu Bi-link, które podnosi komfort jazdy i łatwość prowadzenia.

Zawieszenie Bi-link, dzięki modułowej budowie swoich elementów (śruby, amortyzatory, elementy elastyczne, drążki stabilizacyjne itd.) może być skalibrowane na kilka różnych sposobów, w zależności od przeznaczenia pojazdu:

- Cargo 750 kg : wariant bez stabilizatora poprzecznego. Optymalny kompromis między osiągami i ładownością, zapewniający znakomite parametry i komfort jazdy.

- Cargo 1000 kg: wersja o rewelacyjnej ładowności (rekord w swojej kategorii), wyposażona w stabilizator poprzeczny i zawieszenie, które umożliwia nacisk na oś tylną do 1.450 kg (o 300 kg więcej niż w poprzedniej generacji Doblo Cargo).

- Kombi: wariant ze stabilizatorem poprzecznym. Przy tym ustawieniu zawieszenia osiąga się najwyższy komfort jazdy, a jednocześnie bardzo dobre własności jezdne.

Nowość: wersje "platforma do zabudowy" (pianale)

Doblo Cargo wprowadza nowość w postaci wersji "platforma do zabudowy" (pianale) z długim i krótkim rozstawem osi, dzięki którym Fiat Professional wkracza do grupy pojazdów   przeznaczonych pod  dalszą zabudowę  (chłodnie, skrzynie stałe i wywrotki).  Warto zauważyć, że pod względem dopuszczalnych nacisków na osie nowe wersje Doblo Cargo zbliżają się do Scudo poprzedniej generacji, co powinno przekonać klientów, poszukujących pojazdu niezawodnego i oszczędnego. Dopuszczalna ładowność przed zabudową przekracza 1100 kg, przy następującym rozkładzie nacisków na osie: przód 1.090 kg i tył 1.450 kg  - wartości rekordowe w tym segmencie pojazdów.

Wnętrze

Jak w "osobówce"

Design nowego Doblo Cargo uwypukla te cechy wyglądu zewnętrznego, które kojarzą się z samochodem praktycznym, solidnym i funkcjonalnym, natomiast wnętrze jest komfortowe i doświetlone, dokładnie takie, jakiego należy oczekiwać po pojeździe "wielozadaniowym".

Kieszenie boczne w drzwiach mogą pomieścić dwie półlitrowe butelki wody i teczkę na dokumenty A4, natomiast w dużym schowku, który można zamówić także w wersji zamykanej na kluczyk, zmieści się 14-calowy laptop. Powyżej znalazło się jeszcze miejsce na jedną otwartą półkę, a poza tym w kabinie bez trudu rozlokuje się szereg innych przedmiotów, jak telefon komórkowy, długopisy czy monety. Ponadto w niektórych wersjach seryjnie, w innych na życzenie, dostępny jest fotel pasażera z praktycznym schowkiem pod siedziskiem.

Dodatkowym elementem wyposażenia może być także uchwyt przytrzymujący dokumenty, umieszczony na desce rozdzielczej, mały składany blat, na którym szybko można sporządzić notatkę lub wygodnie rozłożyć dokumenty.

Opinie

Można śmiało powiedzieć, że zmiany Fiata Doblo poszły w dobrym kierunku. Zwiększona przestrzeń ładunkowa, design nawiązujący bardziej do samochodów osobowych i szeroka gama możliwości adaptacji to niewątpliwie zalety, dzięki którym Doblo Cargo odniesie kolejne sukcesy.