• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Fiat Ulysse

Fiat Ulysse

Fiat Ulysse

Fiat Ulysse to rodzinny samochód osobowy produkowany przez włoski koncern. Auto zadebiutowało w 1994 roku i było największym minivanem produkowanym przez Fiata. Auto zostało zaprojektowane w ramach projektu „eurovan”, w którym Fiat współpracował z PSA, a owocem ich pracy były także bliźniacze modele Lancia Zeta, Peugeot 806 oraz Citroen Evasion.

Fiat Ulysse miał niemal identyczne nadwozia jak „bracia”, różniło się jedynie drobnymi szczegółami jak np. atrapa chłodnicy oraz przede wszystkim logami marek. Stylistycznie auto nie wyróżniało się więc niczym szczególnym. Miało być przede wszystkim pojemne by jak najlepiej służyło rodzinom. Aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie oraz uniknąć parkingowych zarysowań, w tylne drzwi są przesuwne, a Ulysse może pomieścić nawet do 8 osób.

W 1997 roku przeprowadzono facelifting nadwozia, a dokładniej mówiąc pasa przedniego, natomiast 4 lata później zmianom poddano także wnętrze. Pod maską montowano 1,8- oraz 2-litrowe benzyniaki generujące kolejno 99 oraz 121,132 lub w wersji turbodoładowanej – 147 KM. Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, Ulysse mogło mieć silniki TD o pojemności 1.9 lub 2.1 rozwijające kolejno 90 lub 109 KM oraz 2.0 JTD który zastąpił większego turbodiesla odznaczając się taką samą mocą. Napędzane były przednie koła za pomocą 4-stopniowego automatu lub 5-biegowej skrzyni manualnej.

W 2002 roku na rynku pojawiła się II generacja Fiata Ulysse. Auto, podobnie jak wcześniej, zostało zaprojektowane z koncernem PSA, jednak Lancia przybrała nazwę Phedra, Peugeot – 809, a Citroen – C8. Auta, podobnie jak wcześniej, były do siebie bardzo zbliżone pod względem stylistycznym, a różniły się detalami nadwozia oraz wyposażenia wnętrza. Podobnie jak w poprzedniku. Do napędu zastosowano silniki benzynowe 2.0 (136 KM), 2.2 (158 KM) oraz 3.0 V6 (204 KM), a także jednostki wysokoprężne 2.0 JTD 109 lub 136 KM oraz 2.2 JTD 128 KM. W 2010 roku zakończono produkcję Fiata Ulysse, a jego następcą został Fiat Freemont. Głównymi rywalami Fiata Ulysse są m.in. Chrysler Voyager, Renault Espace oraz Volkswagen Sharan.

Fiat Ulysse - generacje

Fiat Ulysse I (1994&nbsp-&nbsp2002)

Fiat Ulysse I (1994 - 2002)

Fiat Ulysse II (2002&nbsp-&nbsp2011)

Fiat Ulysse II (2002 - 2011)

Fiat Ulysse - powiązane artykuły

Nowe Fiaty Scudo i Ulysse - klonowanie z sukcesem

Znów doczekamy się średnich dostawczych Fiatów produkowanych we Francji. Po kilku latach przerwy Włosi skorzystają z dawnej fabryki Citroena i Peugeota, by rozpocząć produkcję nowych modeli Scudo i Ulysse. Będą to dobrze znane dostawcze modele stworzone jeszcze przez PSA.

Materiały Premium

  • Silnik 2.0 FSI/TFSI - przyjazny dla środowiska ale nie dla kieszeni

    Silniki 2.0 FSI nie jest pierwszym benzyniakiem tego typu na rynku (prekursorem był silnik 1.8 GDI Mitsubishi — zaprezentowany w 1997 r.), ale bez wątpienia — jednym z częściej występujących na rynku. W teorii silnik 2.0 FSI to oszczędny i ekologiczny napęd, cechujący się znacznie wyższą efektywnością niż benzyniaki z konwencjonalnym wtryskiem paliwa.

  • Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów

    Tym razem postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej kultowej Toyocie AE86. Światowa moda na ten model dotarła także do Polski, warto więc wiedzieć, na co zwrócić uwagę i co jest kosztowne. Trzeba się przygotować na spore wydatki. Z około 50 tys. powstałych egzemplarzy relatywnie mało przetrwało, co sprawia, że ceny dodatkowo rosną.

  • Jaka przyczepa na kategorię B?

    Jaka przyczepa na kategorię B? To pytanie zadaje sobie wielu kierowców. Po ostatniej zmianie przepisów mówiących, kto, czym i jaką przyczepę może ciągnąć, komplikacje sięgnęły zenitu. Dane zawarte w dowodzie rejestracyjnym nie pokrywają się z prawnymi ograniczeniami.

  • Silnik 1.6 HDi – poznaj wszystkie wady tego diesla

    Silnik 1.6 HDi to jeden z najpopularniejszych diesli pierwszej dekady XXI wieku. Można go spotkać w kilkudziesięciu autach kilku czołowych producentów – nie tylko francuskich, ale też w Fordach, Mazdach, Suzuki, Volvo, a nawet w należącym do BMW Mini. Nie jest to wyłącznie francuska myśl techniczna, bo w prace projektowe zaangażowana była również firma Ford.

  • Volvo S80 I (1998-2006) – utrzymanie tego auta może okazać się już nieco kłopotliwe

    Trudno już dziś brać ten model pod uwagę w kontekście jazdy na co dzień, no, chyba że uda się znaleźć zadbany egzemplarz z końca produkcji. Ale to już raczej z potencjałem na... youngtimera.

  • Słowenia, Szwajcaria – poradnik wakacyjny

    Słowenia, COVID-19: od 21 lutego, by przekroczyć granicę, nie jest wymagane szczepienie przeciwko COVID-19. Nie obowiązują testy ani kwarantanna. Obowiązuje noszenie maseczek w przestrzeni zamkniętej (np. w punktach handlowych i usługowych, środkach komunikacji zbiorowej, na przystankach, w szpitalach i innych placówkach służby zdrowia, urzędach, muzeach, teatrach, kinach itp.).

  • 10 najgorszych samochodów. Na te używane auta musicie szczególnie uważać!

    Chcesz kupić używany samochód? Uważaj, oprócz pułapek przygotowanych przez nieuczciwych sprzedawców, na rynku nie brakuje też ryzykownych modeli zmagających się z wadami wrodzonymi! Oto 10 najbardziej ryzykownych aut z ostatnich lat.

  • Škoda Superb I (2001-08) – przedliftingowe egzemplarze mogą być już mocno zajechane

    Lata lecą, a Superb kusi wciąż tym samym: dobrą relacją ceny do ilości oferowanego miejsca. Niejeden samorządowiec/polityk szczebla lokalnego mógłby opowiedzieć historię o tym, ile ciekawych rzeczy da się zrobić w przepastnie dużym drugim rzędzie siedzeń...

  • Volkswagen Passat B6 (2005-10) – znalezienie sensownego egzemplarza graniczy z cudem

    Jeszcze niedawno rozpalał głowy kupujących do czerwoności, dziś jego czas powoli mija. Czemu? To kombinacja kilku aspektów, w tym np. znacznego wyeksploatowania wielu egzemplarzy oraz kilku wad wrodzonych.

  • Renault Laguna III (2007-15) – atrakcyjna relacja ceny do wieku

    Lista zalet tego modelu zdecydowanie przyćmiewa jego wady. Zacznijmy od całkiem przyzwoitej trwałości mechanicznej. To może być zaskakujące (szczególnie dla użytkowników Laguny II), ale tu… praktycznie nie ma wpadek! Polecić możemy wszystkie jednostki benzynowe (oczywiście, mamy na uwadze przeciętną dynamikę 1.6). To silniki Renault (1.6 czy 2.0 turbo) lub Nissana (2.0).

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech