Spośród dziewięciu porównywanych marek, Eagle F1 Asymmetric okazała się najlepsza zarówno na mokrej, jak i na suchej nawierzchni.

Testy były przeprowadzane w ośrodku badawczo-rozwojowym Bridgestone i obejmował pomiary w zakresie trzymania opony nawierzchni, odporności na aquaplaning oraz drogi hamowania. W badaniach wykorzystywano Volkswagena Golfa GTi. Jak wykazały wyniki opona Goodyeara miała najkrótsze czasy okrążeń na mokrej i suchej nawierzchni, zapewniały największą stabilność przy pokonywaniu zakrętów oraz zapewniały najkrótszy dystans hamowania.

Test wykazał różnice w osiągach nowych opon, które wzięły w nim udział. Na torze do badania jazdy na mokrej nawierzchni, opona Goodyeara uzyskała czas okrążenia o 7,5 sekundy krótszy od opony, która zajęła 9 miejsce. Oznacza to, że na mokrej nawierzchni po mniej niż 10 okrążeniach toru identyczny Golf GTi z oponami o najsłabszych osiągach zostałby o całe okrążenie za autem "podkutym" oponami Goodyeara. Podobnie było w przypadku nagłego hamowania. Test "EVO" wykazał, że droga hamowania z prędkości 90 km/h w przypadku opon Goodyeara była aż o 12,5 m krótsza niż tej opony, która zajęła ostatnie miejsce. To oznacza dwie i pół długości samochodu.

"Osiągi opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric są wynikiem jej unikalnej konstrukcji, w której zastosowano innowacyjną technologię ‘Active Cornergrip’, optymalizującą zachowanie opony na zakrętach" - powiedział Waldemar Jarosz, Dyrektor Marketingu Grupy Goodyear w Polsce.

"Kierowcy oczekują od opon bezpieczeństwa, komfortu oraz wysokich osiągów. Chcą, żeby ich samochody trzymały się drogi jak auta wyścigowe. Nowa opona Eagle F1 Asymmetric spełnia te wysokie wymagania" - dodał Waldemar Jarosz.

Rozmiary

Prawie wszystkie rozmiary Goodyear Eagle F1 Asymmetric zostały zaprojektowane w wersjach dla podwyższonego obciążenia, aby pasowały do większości nowoczesnych samochodów wyższej klasy. Opona dostępna jest w 24 rozmiarach, od 17 do 21 cali.