Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Hamulce

Hamulce

Materiał promocyjny
EPB – elektryczny hamulec postojowy: dlaczego jest lepszy od "ręcznego" i jak go obsługiwać
Porady dla kierowców

EPB – elektryczny hamulec postojowy: dlaczego jest lepszy od "ręcznego" i jak go obsługiwać

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Nowości od Brembo: „lustrzana” tarcza i energooszczędny zacisk hamulcowy
Aktualności

Nowości od Brembo: „lustrzana” tarcza i energooszczędny zacisk hamulcowy

Parkujesz na wzniesieniu? Zaciągnij ręczny!
Aktualności

Parkujesz na wzniesieniu? Zaciągnij ręczny!

W poniedziałkowy poranek starsza pani podjechała pod bankomat w Bełżycach (miasto położone 35 km na południowy zachód od Lublina) i zaparkowała auto. Gdy po chwili wróciła, auta już nie było, jednak wystarczyło się rozejrzeć: stało kilkadziesiąt metrów dalej „zaparkowane” na słupkach odgradzających chodnik od jezdni. Na miejsce przyjechała ekipa dochodzeniowa policji zawiadomiona o próbie kradzieży – w tym przewodnik z psem tropiącym. A tymczasem...

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Klocki hamulcowe i tarcze - wymiana krok po kroku
Eksploatacja

Klocki hamulcowe i tarcze - wymiana krok po kroku

Co 40-80 tys. km czeka cię w aucie wymiana klocków, a często też i tarcz hamulcowych. Wyjaśniamy, jak rozpoznać, że hamulce są już zużyte, i jak wybrać części o odpowiedniej jakości?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Objawy typowych awarii hamulców
Porady dla kierowców

Objawy typowych awarii hamulców

Bez stuprocentowo sprawnych hamulców nie może być mowy o bezpiecznej jeździe. Niby każdy o tym wie, ale i tak w zastraszająco wielu autach kondycja układu hamulcowego jest fatalna. Wyjaśniamy, które usterki układu hamulcowego wynikają z zaniedbań kierowcy i jak im zapobiec.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Materiał promocyjny
Hamulce zużywają się za szybko – gdzie szukać przyczyn?
Porady dla kierowców

Hamulce zużywają się za szybko – gdzie szukać przyczyn?

Klocki hamulcowe to części eksploatacyjne, czyli takie, które po prostu z czasem się zużywają. Zwykle jednak w warunkach normalnego użytkowania nowe klocki powinny wytrzymać co najmniej kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Jeżeli zużywają się szybko i np. przy kolejnym rutynowym przeglądzie okazuje się, że wymagają już wymiany, to warto poszukać przyczyn problemu

Pyły z opon i hamulców groźniejsze od spalin? Nikt tego nie sprawdza
Aktualności

Pyły z opon i hamulców groźniejsze od spalin? Nikt tego nie sprawdza

Zanieczyszczenia, powstające podczas ścierania się opon i klocków hamulcowych, mogą być tysiąc razy gorsze niż te wydobywające się z rur wydechowych samochodów. Takie wnioski płyną z raportu brytyjskiego instytutu badawczego Emission Analytics

Materiał promocyjny
Jak dbać o hamulce?
Porady dla kierowców

Jak dbać o hamulce?

O układzie hamulcowym kierowcy i mechanicy często przypominają sobie dopiero wtedy, kiedy przestaje on działać prawidłowo i usterek nie da się nie zauważyć, ani ignorować. To za późno! Podpowiadamy, na co zwracać uwagę, żeby układ nie zawiódł w najbardziej nieodpowiednim momencie.

Materiał promocyjny
Hamulce biją i hałasują tuż po wymianie. Co mogło pójść źle?
Porady dla kierowców

Hamulce biją i hałasują tuż po wymianie. Co mogło pójść źle?

Problemy po wymianie klocków hamulcowych z reguły nie ujawniają się od razu po wyjechaniu za bramę warsztatu, ale dopiero po kilkudziesięciu czy po kilkuset, lub nawet kilku tysiącach kilometrów przebiegu. Choć najczęściej mechanicy zwalają winę na jakość części, to prawda jest najczęściej inna – powodem bicia niemal nowych tarcz czy hałasów dochodzących z układu hamulcowego są najczęściej błędy przy montażu i przy docieraniu hamulców.

Materiał promocyjny
Jak wybrać dobre tarcze i klocki hamulcowe?
Porady dla kierowców

Jak wybrać dobre tarcze i klocki hamulcowe?

Najwyższej jakości części nie trzeba wcale szukać w drogich serwisach autoryzowanych – również niezależni dystrybutorzy mają w swoich ofertach podzespoły o parametrach takich samych, a niekiedy pod niektórymi względami nawet wyższych od tych stosowanych na pierwszy montaż.

Ford Focus i Alfa Romeo Giulia do serwisu - problemy z hamulcami
Aktualności

Ford Focus i Alfa Romeo Giulia do serwisu - problemy z hamulcami

Nowe modele i nowe problemy. Alfa Romeo i Ford rozpoczynają akcje serwisowe w Polsce. Wszystko z powodu problemów z układami hamulcowymi

Prawie co drugi płyn hamulcowy nie spełnia norm!
Aktualności

Prawie co drugi płyn hamulcowy nie spełnia norm!

Instytut Transportu Drogowego alarmuje, że cztery na dziesięć płynów hamulcowych DOT-4 nie spełniają polskich norm. Co to oznacza? Złej jakości płyn wydłuża, a w skrajnych wypadkach może całkowicie uniemożliwić hamowanie pojazdu.

Co się może przegrzać w samochodzie?
Porady

Co się może przegrzać w samochodzie?

Auto się przegrzało? Większości kierowców kojarzy się to wyłącznie z problemami z układem chłodzenia, a w konsekwencji – z przegrzaniem silnika. Tymczasem podzespołów, które mogą ucierpieć ze względu na zbyt wysoką temperaturę, jest naprawdę wiele i nie wszystkie znajdują się choćby w pobliżu silnika.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Hamulce i systemy bezpieczeństwa: czy twój mechanik potrafi je obsługiwać?
Porady

Hamulce i systemy bezpieczeństwa: czy twój mechanik potrafi je obsługiwać?

To, że już niemal wszystkie nowe auta są wyposażone w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, nie oznacza wcale, że każdy warsztat jest przygotowany do ich obsługi

Tarcze hamulcowe - jak je naprawić?
Auto Świat

Tarcze hamulcowe - jak je naprawić?

Jak naprawić tarcze hamulcowe? Z tym pytaniem spotykają się kierowcy, którzy podczas hamowania z wyższych prędkości odczuwają nienaturalne zachowanie samochodu. Szarpanie lub wibracje na kierownicy oraz pulsujący pedał hamulca to zazwyczaj oznaki zużytych tarcz

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Nie zwlekaj z wymianą klocków hamulcowych
Porady

Nie zwlekaj z wymianą klocków hamulcowych

Wielu kierowców możliwie jak najdłużej zwleka z wymianą części w swoim samochodzie. Przychodzi jednak moment, gdy dalsze opóźnienia skutkują nie tylko trwałym uszkodzeniem auta, ale również zagrażają bezpieczeństwu. Doskonałym przykładem są klocki hamulcowe.

Samodzielna wymiana klocków hamulcowych i tarcz hamulcowych
Eksploatacja

Samodzielna wymiana klocków hamulcowych i tarcz hamulcowych

Wystarczą podstawowe narzędzia, smar w spreju, parę godzin czasu i samodzielna wymiana klocków hamulcowych oraz tarcz nie będzie problemem. Można dzięki temu zaoszczędzić około 150 zł

Przewody hamulcowe i paliwowe - jak i kiedy je wymienić?
Eksploatacja

Przewody hamulcowe i paliwowe - jak i kiedy je wymienić?

Przewody hamulcowe i paliwowe wiją się pod autem. Zwykle przez długie lata nikt im się zbytnio nie przygląda, a korozja i uszkodzenia mogą pozostać niezauważone. Do czasu, aż zdarzy się nieszczęście. Bo niedziałające hamulce w czasie jazdy, lub wyciek paliwa to bardzo niebezpieczne sytuacje!

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Czy warto zapłacić więcej za przewody hamulcowe w stalowym oplocie?
Eksploatacja

Czy warto zapłacić więcej za przewody hamulcowe w stalowym oplocie?

Czy warto montować przewody hamulcowe w oplocie?

Chwała drogowcom, ale…
Prawo

Chwała drogowcom, ale…

…niektóre ich pomysły przynoszą więcej kłopotów niż pożytku. Szczególnie przyjezdnym z innych miast

Złapali go, bo… Za wolno jechał
Prawo

Złapali go, bo… Za wolno jechał

Znajomy pędził… 50 km/h i zatrzymała go policja. Jak myślicie, dlaczego?

Jak wybrać dobre klocki i tarcze hamulcowe?
Porady

Jak wybrać dobre klocki i tarcze hamulcowe?

Oferta elementów układu hamulcowego do popularnych aut jest olbrzymia. Można przebierać między częściami oryginalnymi a zamiennikami o różnej jakości. Które są najlepszym wyborem?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.