Auto Świat Hondy, Mazdy, Nissany i Toyoty do serwisu

Hondy, Mazdy, Nissany i Toyoty do serwisu

|
Aktualizacja

Szykuje się jedna z największych akcji serwisowych w historii. Wskutek potencjalnie wadliwego działania poduszki powietrznej pasażera produkcji japońskiej firmy Takata, cztery koncerny motoryzacyjne z Japonii zostały zmuszone do ogłoszenia akcji przywoławczej, która obejmie w sumie około 3,4 mln pojazdów na całym świecie!

Hondy, Mazdy, Nissany i Toyoty do serwisu
Auto Świat
Hondy, Mazdy, Nissany i Toyoty do serwisu

Problem dotyczy samochodów Hondy, Mazdy, Nissana i Toyoty, wyprodukowanych głównie w Japonii w latach 2000 – 2004 i wyposażonych w poduszki powietrzne dostarczone przez firmę Takata.

Wszyscy producenci zapewniają, że do tej pory w Europie nikt nie ucierpiał z powodu tej usterki, a akcja serwisowa jest prewencyjna - wzywane modele mogą mieć wadilwą poduszkę powietrzną pasażera, ale nie muszą, trzeba to jednak ustalić. Klienci, których auta zostaną objęte kampanią serwisową, będą o tym listownie powiadomieni i zaproszoni na wizytę w autoryzowanej stacji serwisowej każdego producenta celem przeglądu tego elementu i ewentualnej, bezpłatnej wymiany podzespołu.

Najwięcej wadliwych pojazdów występuje w Stanach Zjednoczonych i Japonii, ale również w Europie, w tym w Polsce, do serwisów będzie musiało trafić wiele samochodów.

Honda:W Polsce akcją zostanie objętych 1 944 aut z lat 2001 - 2003. Własciciele wybranych modeli Civic, CR-V i Jazz otrzymają zawiadomienia w połowie maja br. Wiadomo, że na innych rynkach kontrola i ewentualna naprawa usterki będzie dotyczyć także modelu Odyssey.

Mazda: Mniej powodów do obaw mogą mieć posiadacze Mazd. Polski oddział firmy poinformował, że w Polsce mamy zaledwie 9 samochodow objętych akcją. Są to Mazdy 6 z okresu produkcji 14.02.2002 – 20.04.2003. Ponadto usterka dotyczy modelu RX-8.

Nissan:Na polskim rynku kampanią mogą być objęte następujące modele: Almera (N16), Pick-up (D22), Pathfinder (R50), Patrol (Y61), Terrano II (R20), Almera Tino (V10) i X-Trail (T30). Na dzień dzisiejszym Nissan Sales and Central Europe szacuje liczbę, które mogą być objęte akcją na około 8 tys. sztuk. Poza Polską, kampania serwisowa dotyczy także Nissanów Cube, Teana, Pathfinder, Sentra i Maxima. Poduszka pasażera może powodować zagrożenie również w Infiniti FX i QX. Akcja nie dotyczy jednak Europy.

Toyota: Akcja obejmie około 26 tys samochodów. Wadliwa poduszka pasażera może być zainstalowana w modelach: Avensis, Corolla i Yaris. Toyota Motor Poland zapenia, że cała operacja zajmie około godziny. Na rynku amerykańskim w serwisach będą musiały pojawić się: Toyoty Sequoia i Tundra, a także Lexus SC430, wszystkie wyprodukowane od 2001 do 2003 roku.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków