Mitsubishi Outlander PHEV miał na trasie dwa wypadki, pierwszy na etapie 4. (24 września), drugi na etapie 6. (26 września), co pokrzyżowało plany dotyczące miejsca w klasyfikacji rajdu, ale nie miało wpływu na techniczną ocenę zachowania samochodu w warunkach rajdowych. Pojazd zademonstrował znakomite własności terenowe na pustyniach Zachodniej Australii.
Mitsubishi Outlander PHEV zawdzięcza swój terenowy potencjał układowi napędowemu Twin Motor 4WD oraz systemowi aktywnej kontroli napędu czterech kół Super All-Wheel Control, które firma Mitsubishi opracowała i zintegrowała, tworząc swój własny system Plug-in Hybrid EV. Tak zbudowany samochód terenowy z łatwością pokonywał przeszkody na trudnej trasie długodystansowego rajdu terenowego.
Samochód w wersji rajdowej
Mitsubishi Outlander PHEV został przygotowany zgodnie z przepisami dla klasy A1.6 obejmującej produkcyjne samochody hybrydowe. Specyfikacje FIA zezwalają tylko na drobne modyfikacje zwiększające wytrzymałość i poziom bezpieczeństwa. Obejmują one instalację klatki bezpieczeństwa, zbiornik paliwa wzmocniony dla poprawy bezpieczeństwa, użycie sportowego zawieszenia, opon, klocków hamulcowych oraz instalację osłon podwozia. W samochodzie użyto seryjnie produkowanego systemu elektrycznego napędu hybrydowego z zewnętrznym ładowaniem (plug-in hybrid EV) oraz aktywnej kontroli napędu czterech kół S-AWC.
Yoshihiko Ototake, dyrektor techniczny MMC
„Udowodniliśmy już wcześniej, podczas startów w dwóch ostatnich rajdach Asia Cross Country Rally, mjak niezawodny i trwały jest system napędu hybrydowego Mitsubishi Plug-in Hybrid EV, ale w celu zebrania większej ilości danych w różnorodnych warunkach, zdecydowaliśmy się wesprzeć udział zespołu Mitsubishi Ralliart w tegorocznym rajdzie Australasian Safari”.
Outlander PHEV pokazał możliwości, jakie daje mu układ napędowy Twin Motor 4WD na nieutwardzonych nawierzchniach dróg, a poruszając się po równej drodze na bieżąco ładował akumulator trakcyjny przy użyciu systemu odzysku energii.