… 75 800 zł. Tyle trzeba zapłacić za wersję sedan francuskiej nowości w wersji Access i 120-konnym silnikiem 1.6. Podstawowe kombi SW jest o 3 tys. zł droższe. Cennik zamyka motor 2.2 HDi o mocy 204 KM, który jest dostępny wyłącznie w topowej odmianie GT z zawieszeniem z podwójnymi wahaczami na przedniej osi. 508 w takiej konfiguracji wyceniono odpowiednio na 134 000 i 139 000 zł.
Bazowa wersja wyposażenia Access posiada m.in.: systemy bezpieczeństwa ABS z EBD, ASR (kontrola trakcji), ESP, 8 poduszek powietrznych (w tym kurtynowe), reflektory przeciwmgielne z funkcja statycznego doświetlania zakrętów, centralny zamek z pilotem, przednie szyby elektryczne, pogrzewane i elektryczne lusterka, klimatyzację manualną jednostrefową, komputer pokładowy i radio CD z MP3 z 6 głośnikami i sterowaniem w kierownicy.
W oddzielnych opcjach lub pakietach możemy domówić m.in.: asystenta parkowania, automatyczną klimatyzację czterostrefową, elektrycznie sterowaną klapę bagaznika (tylko dla SW), Head-up Display, skórzaną tapicerkę, reflektory biksenonowe, nawigację satelitarną z 7-calowym wyświetlaczem czy szklany dach panoramiczny.
Do wyboru są dwa silniki benzynowe: 1.6/VTi 120 KM i turbodoładowany 1.6 THP/156 KM oraz cztery jednostki wysokoprężne HDi FAP: 1.6/112 KM (w wersji e-HDI z systemem start-stop), 2.0/140 KM, 2.0/163 KM i nowy 2.2/204 KM. Napęd na przednie koła może być przenoszony poprzez ręczną 5- lub 6-biegową skrzynię biegów oraz zautomatyzowaną lub nową automatyczną przekładnią o 6 przełożeniach.
Galeria zdjęć
Ile w Polsce kosztuje Peugeot 508?
Ile w Polsce kosztuje Peugeot 508?
Aluminiowa listwa podkreśla prestiż, ale już diodowe tylne światła kojarzą się ze sportem
W teście sprawdzamy, co oprócz ładnej stylizacji nadwozia oferuje najnowsza limuzyna Peugeota
Elegancki wygląd i solidne wykonanie – tych cech z pewnością nie zabrakło w modelu 508.
Tak wysoka jakość materiałów to rzadkość w tej klasie. Liczba przycisków może szokować, ale ich obsługa jest intuicyjna. Podczas obracania kierownicy łatwo można przestawić potencjometr
Auto zostało skonstruowane na całkowicie nowej płycie podłogowej, która pod względem wymiarów plasuje 508 między poprzednikiem (modelem 407) a znacznie większą topową limuzyną 607.
W jego budowaniu brał bowiem udział nasz rodak Adam Bożydło, który odpowiedzialny był za projekt wnętrza. Mimo to przy ocenie „508-ki” nie mamy zamiaru stosować żadnej taryfy ulgowej i rzeczowo przeprowadzimy test nowej francuskiej limuzyny.
Debiutujący właśnie na rynku nowy model Peugeota jest dla nas wyjątkowy.
Ile w Polsce kosztuje Peugeot 508?
Ile w Polsce kosztuje Peugeot 508?
Ile w Polsce kosztuje Peugeot 508?
Ile w Polsce kosztuje Peugeot 508?
Ile w Polsce kosztuje Peugeot 508?
Ile w Polsce kosztuje Peugeot 508?
Ile w Polsce kosztuje Peugeot 508?
Ile w Polsce kosztuje Peugeot 508?
Ile w Polsce kosztuje Peugeot 508?
Ile w Polsce kosztuje Peugeot 508?
Ile w Polsce kosztuje Peugeot 508?
Ile w Polsce kosztuje Peugeot 508?