Gładkoszybowe reflektory główne w wersji podstawowej obejmują podwójny, kombinowany system projektorowy i swobodnych pól, zasilane przez halogenowe żarówki H7 dla świateł mijania i drogowych, a także cztery pierścieniowe światła pozycyjne wykonane ze światłowodów. Opcjonalnie światła oparte są na lampach ksenonowych, a same reflektory są wówczas biksenonowe. Po uruchomieniu silnika automatycznie włączają się cztery światłowodowe pierścienie, zapewniając dobrą widoczność auta w świetle dziennym. Po włączeniu oświetlenia głównego intensywność świetlna pierścieni zostaje obniżona do poziomu wymaganego dla świateł pozycyjnych.

Kolejnym usprawnieniem dążącym do dalszego zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu są biksenonowe reflektory główne z funkcją adaptacyjnego doświetlania zakrętów w połączeniu ze statycznymi światłami zakrętowymi. Dynamiczne doświetlanie w czasie rzeczywistym działa za pośrednictwem sterowników połączonych z kontrolą kąta skrętu kół, kąta odpadania i prędkości. Aby uzyskać ten efekt, biksenonowa lampa projektorowa instalowana jest w ramce, która może się obracać wokół osi pionowej. Kąt wychylenia sięgający 15 stopni do zewnątrz i 8 do wewnątrz zaprojektowano dla zakrętów o promieniu do ok. 200 m. Aktywne oświetlenie zakrętowe funkcjonuje zarówno w trybie świateł mijania, jak i drogowych i zawsze dostosowuje się do aktualnej prędkości. Funkcja doświetlania włącza się jako dodatek do świateł mijania przy prędkości do 40 km/h, kiedy kierowca włącza kierunkowskaz by zakręcić (nie zmienić pas) lub pokonuje ciasne zakręty. W "brewce" nad lampą główną zintegrowano kierunkowskaz i marker boczny. Zasilane są łącznie siedmioma diodami LED. 6 z nich rzuca swe pomarańczowe światło w przód i w bok, siódma dioda zasila światłowód ciągnący się nad lampą i na bok, jako marker boczny.

Także tył nowego BMW 5 prezentuje dyskretną, lecz wyraźną zmianę. Gładkoszybowe lampy zespolone są teraz dopełnieniem lamp głównych z przodu. W sedanie 18 diod w dwóch rzędach tworzy kierunkowskaz na górze lampy. Z boku kierunkowskaz przechodzi w marker, realizowany przez kolejne cztery diody oraz lampkę odblaskową. Niezwykły efekt daje promieniowego kształtu światło pozycyjne tylne, na które składa się 5 światłowodów (każdy zasilany diodą LED) oraz okrągły odbłyśnik z żarówką. Jeśli to konieczne, przejmuje ona funkcję światła przeciwmgłowego. Za światłowodami zrealizowano dwustopniowe światło stopu z dwiema ukrytymi żarówkami. Czerwona lampka odblaskowa i biała lampa cofania (z żarówką) dopełniają lampę zespoloną sedana serii 5.