Przy średnim spalaniu wynoszącym 5,2 litrów oleju napędowego na 100 km - co odpowiada emisji CO2 równej 136 g/km - Insignia osiąga moc rzędu 118 kW/160 KM i wysokość momentu obrotowego dochodzącą do 380 Nm. Wszystko to dzięki silnikowi wysokoprężnemu o pojemności 2 litrów, z systemem common rail nowej generacji.

Podobnie jak reszta silników dostępnych dla Insigni, wersja z ecoFLEX również spełnia normę Euro 5. Niski poziom emisji CO2, wynoszący znacznie poniżej 140 g/km, pozwala w kilku europejskich krajach na skorzystanie z ulg podatkowych. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 9,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 221 km/h.

W Niemczech ceny Insigni ecoFLEX zaczynają się już od 27 500 euro. W wersji sedan notchback i hatchback będzie dostępna w salonach dealerskich Opla latem 2009 roku. Wariant Sports Tourer zadebiutuje jesienią.

Sercem modelu ecoFLEX jest 4-cylindrowy silnik 2.0 CDTI nowej generacji o mocy 160 KM, wprowadzony do oferty Insigni zeszłej zimy. Występuje on z 6-stopniową manualną skrzynią biegów, której najwyższe przełożenie zostało wydłużone tak, by zredukować prędkość obrotową silnika i zużycie paliwa. Ponadto, wskaźnik dźwigni zmiany biegów sygnalizuje kierowcy kiedy system zarządzania układem napędowym uzna zmianę biegu na wyższy za optymalną, celem zaoszczędzenia paliwa.

Układ spalania CleanTech, opracowany przez inżynierów GM, zapewnia możliwie małe zużycie paliwa i poziom emisji, dzięki elektronicznemu sterowaniu w obwodzie zamkniętym.

Insignia ecoFLEX osiąga współczynnik oporu powietrza równy 0.26, dzięki któremu zajmuje miejsce wśród najbardziej aerodynamicznych sedanów na świecie.

W porównaniu do standardowej Insigni 2.0 CDTI, wartość współczynnika oporu powietrza modelu ecoFLEX został zredukowany o całe 20 punktów. Pięć głównych modyfikacji, dzięki którym było to możliwe to: dodanie osłony zbiornika paliwa z przodu tylnej osi; zamknięcie górnej kraty wlotu powietrza; zamknięcie głównego wycięcia przedniego spojlera; obniżenie wysokości w pionie oraz uszczelnienie niższej strony chłodnicy. Ponadto, Insignia ecoFLEX została wyposażona w specjalnie zaprojektowane, stawiające niski opór toczenia, opony w rozmiarze 225/55 R17 firmy Michelin.

System FlexRide, w który wyposażono Insignię, zwiększa stabilność pojazdu i elektronicznie steruje tłumieniem drgań w czasie rzeczywistym. FlexRide pozwala kierowcy na wybór pomiędzy trzema trybami jazdy: standardowy Comfort, delikatniejszy Tour lub dynamiczny Sport.

Dostępny jest system AFL+ nowej generacji z biksenonowymi światłami przednimi, który dzięki 9 różnym funkcjom oświetlenia, dostosowuje się do warunków drogowych. W wyposażeniu jest również nowy system kamery przedniej Opel Eye rozpoznający znaki drogowe i ostrzegający kierowcę, gdy nieumyślnie zjedzie ze swojego pasa ruchu.

Nowy Opel Insignia ecoFLEX dołączył do pełnego zestawu samochodów Opla zaprojektowanych z myślą o środowisku. W każdej rodzinie modeli wersja ecoFLEX charakteryzuje się najniższym wskaźnikiem zużycia paliwa i emisji CO2. Modele ecoFLEX to nie tylko diesle, ale także pojazdy benzynowe i napędzane gazem naturalnym (CNG).