Škoda Yeti to samochód, który dobrze radzi sobie w terenie. Wykazuje zdolność do pokonywania wzniesień o nachyleniu do 29 stopni, ma prześwit 180 mm, a głębokość brodzenia wynosi 400 mm.

Krótkie zwisy z przodu i z tyłu poprawiają parametry terenowe i ułatwiają manewrowanie samochodem, a powiększony o 30 mm rozstaw kół tylnych w stosunku do przednich wpływa pozytywnie na prowadzenie auta.

By ułatwić pokonywanie trudniejszego odcinka terenowego, Yeti jako pierwszy samochód Škody jest wyposażony w inteligentną funkcję regulacji pracy silnika i hamulców zwaną Off-road.

Aktywację systemu Off-road sygnalizuje lampka kontrolna w zestawie wskaźników. Jeśli silnik zgaśnie na mniej niż 30 sekund, po jego ponownym uruchomieniu funkcja pozostaje aktywna.

Wspomaganie ruszania pod górę

Ułatwia ruszanie na stromym podjeździe poprzez ograniczenie maksymalnych obrotów do 2 500 obr./min. Zapobiega nadmiernemu buksowaniu kół podczas ruszania, a dostosowana charakterystyka pedału gazu pozwala docisnąć go do maksimum.

Asystent zjazdu

Automatycznie utrzymuje stałą prędkość zjazdu kontrolując każde koło niezależnie. Funkcja działa przy nachyleniu zbocza większym niż 10%. Zjeżdżając, kierowca może skupić się tylko na obraniu właściwej drogi zjazdu. Działa na biegach 1, 2, 3, neutralnym oraz wstecznym przy prędkości do 30 km/h.

Salony i serwisy Skody

ABS Off-road

Skraca drogę hamowania na sypkich nawierzchniach, pozwala by materiał nawierzchni gromadząc się przed kołem utworzył rodzaj klina, który wzmacnia efekt hamowania. System działa przy prędkości do 50 km/h.

ASR Off-road

Dopuszcza poślizg kół podczas ruszania na nawierzchniach o słabej przyczepności, np. na piasku. Działa przy prędkości do 30 km/h.

EDS Off-road

Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDS-Off-road reaguje szybciej i z większą siłą niż w przypadku standardowej funkcji EDS. Obracające się w miejscu koło lub koła (także po przekątnej na obu osiach), są przyhamowywane, aby zapewnić właściwe przenoszenie napędu.

Funkcje Off-road nie są jednak przeznaczone do używania na normalnych drogach. Aby cały ich zestaw działał prawidłowo, na wszystkie koła muszą być założone takie same opony. Zastosowanie opon o różnych rozmiarach może prowadzić do niewłaściwego działania i nadmiernie zakłócać pracę niektórych układów samochodu.