Choć „głównym testerem” auta została Ola, obie panie nie ukrywają, że zgrabny i ekstrawagancki Fiat podbił serca ich obu. Ola już na starcie przyznaje 10 punktów za wygląd, pisząc o Fiacie, że jest „śliczny, kobiecy i mały”.
Małgorzata uzupełnia jednak, że „mały” nie oznacza „ciasny”. „Jest tu dużo miejsca nawet przy czterech osobach” – podkreśla. Panie wskazują także na „pojemny, ustawny bagażnik” (182 l.).
Na bardzo dobrą ocenę zasłużyły również fotele, a także wysoka jakość wykończenia wnętrza. Nie było zastrzeżeń do widoczności przez przednią szybę oraz rozmiarów i widoczności lusterek bocznych, tylko do widoczności do tyłu panie musiały się trochę przyzwyczaić.
Ale jazda A jak według kobiecego grona sędziowskiego wypadły osiągi? Dzięki nowoczesnemu silnikowi to właśnie 500 pierwsza startowała spod świateł, a podczas przyspieszania słychać było „przyjemny odgłos silnika dwucylindrowego”.
Egzamin pomyślnie zdało również zawieszenie, układ kierowniczy i zawracanie. Małgorzata podkreśliła także, że zawieszenie: „dobrze tłumi różnego rodzaju poprzeczne nierówności”.
Zdecydowane uznanie znalazł w oczach pań system start/stop, czujniki parkowania i wygodna lokalizacja dźwigni zmiany biegów. Pani Małgosi do pełni szczęściazabrakło jedynie tempomatu, natomiast pani Ola przedkłada ekonomię nad sportowego ducha i wolałaby więcej zaoszczędzić na paliwie.
Mistrz uwodzenia „Pięćsetka” sprawdziła się nie tylko jako autko rodzinne, ale również idealnie nadaje się do podróżowania i godnej wizytówki właściciela. Nic więc dziwnego, że tak szybko i skutecznie urzeka...
PODSUMOWANIE Małgorzata: Pięćsetka jest kobieca, ale nie powstydzi się jej niejeden mężczyzna”. Ola: „Polecam Fiata 500, bo jest stylowy, kobiecy, wszędzie się zmieści, po prostu… fajny!”.
Galeria zdjęć
Fiat 500 twin Air w pełnym słońcu. Ola i Jej Mama Małgorzata były zgodne i wysoko oceniły komfort jazdy.
Ola z Mamą Małgorzatą poszukują stylowego i małego auta miejskiego. Wybrały Fiata – 500 Twin Air.
Dzięki elastyczności wyposażonego w turbodoładowanie silnika TwinAir, Ola mogła rzadziej sięgać do dźwigni sześcioprzełożeniowej skrzyni biegów. Doceniła również wysokie, wygodne usytuowanie dźwigni tuż przy kierownicy Fiata 500.
Dostępna w Fiacie 500 automatyczna klimatyzacja stale monitoruje temperaturę powietrza w kabinie oraz tę nastawioną przez kierowcę. Na tej podstawie komputer sterujący układem wentylacji decyduje o temperaturze, sile i kierunku nadmuchu, tym samym dbając o komfort pasażerów. Dzięki temu kierowca nie musi pilnować ustawień i może lepiej skupić się na prowadzeniu samochodu oraz czerpaniu radości z jazdy.
Magiczny przycisk trybu ekonomicznego potrafi znacznie obniżyć zużycie paliwa Fiata 500, szczególnie podczas jazdy miejskiej. I choć kierowca musi wtedy nieco powściągnąć swój ognisty temperament, to przy najbliższym tankowaniu będzie miał powody do radości.
Przyciski na kierownicy pozwalają na obsługę radia i systemu Blue&Me bez odrywania wzroku od drogi, co znacznie poprawia bezpieczeństwo jazdy. Interfejs Blue&Me zapewnia m.in. system głośnomówiący Bluetooth z funkcją głosowego odczytu wiadomości sms w języku polskim, a także odtwarzacz muzyki zapisanej w formacie MP3 z portem USB.
Tradycjonalistom, których nie przekonuje możliwość sterowania radiem przyciskami na kierownicy, pozostawiono możliwość wyboru stacji na panelu radia.
W zapewniających szerokie pole widzenia lusterkach Fiata 500 Małgorzata mogła wygodnie sprawdzać, co dzieje się za samochodem. Gdy za kierownicą siadała córka Ola, ustawianie lusterek - dzięki ich elektrycznemu sterowaniu - zajmowało dosłownie pół minuty.
Jeden Fiat 500, dwa pokolenia
Jeden Fiat 500, dwa pokolenia
Jeden Fiat 500, dwa pokolenia
Jeden Fiat 500, dwa pokolenia
Jeden Fiat 500, dwa pokolenia
Jeden Fiat 500, dwa pokolenia
Jeden Fiat 500, dwa pokolenia