Sorento trzeciej generacji wykorzystuje zmodyfikowaną platformę podwoziową starszej generacji. Rozstaw osi w nowym modelu powiększył się, dając więcej miejsca wewnątrz.
Jeszcze lepsze wrażenie robi Sorento gdy zajrzymy do środka. Poprawna ergonomia, wykończenie elementów z większym smakiem i dobra jakość materiałów przypadnie do gustu większości użytkowników.
W Polsce nawet w podstawowej wersji Sorento znajdziemy w wyposażeniu 7-calowy ekran dotykowy z nawigacją, której mapy mogą być bezpłatnie aktualizowane w okresie siedmiu lat od zakupu. Przydatną funkcją jest również możliwość obserwacji na ekranie obrazu z kamery cofania. Większy, 8-calowy ekran systemu multimedialnego to przywilej topowej wersji XL.
Drobnym, ale przydatnym rozwiązaniem jest montaż dodatkowego wejścia USB dostępnego dla pasażerów drugiego rzędu. Kanapa w drugim rzędzie, dzielona w proporcji 40/20/40, może być przesuwana a oparcia pochylane, co wyraźnie podnosi komfort podróży. Producent zadbał również o lepsze wyciszenie montując dwuipółkrotnie więcej materiałów dźwiękochłonnych niż w starszym modelu.
Sorento jest oferowane w Polsce wyłącznie w wersji 7-osobowej. Po złożeniu oparć drugiego i trzeciego rzędu otrzymujemy foremną ładownię o dużej pojemności 1662 litrów.
W Polsce Sorento będzie dostępne wyłącznie z silnikami diesla: 2.0 CRDi (185 KM, 403 Nm) lub 2.2 CRDi (200 KM, 441 Nm). Pierwszy z nich możemy zamówić wyłącznie ze skrzynią automatyczną, w cenie od 144,9 tys. zł. Mocniejszy diesel dostaniemy również w wariancie z 6-biegową skrzynia manualną. Warto dodać, że Polska jest jedynym krajem Unii Europejskiej, w którym jest oferowana 2-litrowa jednostka wysokoprężna. Jest to związane z podatkiem akcyzowym, który nad Wisłą jest zdecydowanie wyższy dla pojazdów o pojemności silnika większej niż dwa litry.
Podstawowe wyposażenie koreańskiego SUV-a oferowanego w Polsce też jest wyraźnie lepsze niż na innych rynkach europejskich. Każdy egzemplarz jest wyposażony m.in. w automatyczną skrzynię biegów, napęd na cztery koła, tempomat, siedem miejsc, klimatyzację automatyczną oraz nawigację i 7-calowy ekran wyświetlający np. obraz z seryjnej kamery cofania.