W drugą sobotę sierpnia 2014 r. na słynnym niemieckim torze wyścigowym Nurburgring spotkają się kolekcjonerzy z całej Europy.
Dom aukcyjny COYS przygotował 53 samochody i... 2 traktory. Miejsce aukcji sugeruje rodzaj aut – w ofercie najwięcej jest modeli Porsche (14 modeli), poza tym 6 Mercedesów i 4 Jaguary.
Tym razem nie będzie to aukcja dla kolekcjonerów o najgrubszych portfelach. Średnia cena wywoławcza wystawianych aut wynosi 40-50 tys. euro, większość nie przekracza 100 tys. euro, a tylko w przypadku kilku modeli przewidywana cena przekroczy milion euro.
Jedną z ciekawostek będzie np. Mercedes 450 SL z 1978 roku z oryginalnym przebiegiem zaledwie 3436 mil. Organizatorzy przewidują, że „pójdzie" za 50-60 tys. euro.
Najstarszym autem aukcji będzie zielony Triumph 1800 Roadster z 1946 roku. Auto odrestaurowane, w znakomitym stanie technicznym można mieć już za ok. 40 tys. euro.
Mniej więcej tyle samo trzeba będzie zapłacić za Forda Capri RS 2600 z 1973 roku. Auto w oryginalnym stanie jest jednym z 24 egzemplarzy RS 2600, które trafiły w latach 70. XX wieku do Włoch.
Jeszcze taniej, bo 10-12 tys. euro wystarczy, aby kupić na aukcji kultowe BMW 635 CSi (tzw. rekin) z 1986 roku. Pod maską silnik 3,5 litra, do tego skrzynia automatyczna. Auto w dobrym stanie, do jazdy.
Przykład „rekina" pokazuje, że auta kolekcjonerskie wcale nie muszą kosztować setek tysięcy euro. Zwłaszcza youngtimery (czyli auta mające co najmniej 15 lat) są dostępne za kilka-kilkanaście tysięcy euro, a mogą sprawić właścicielowi tyle samo frajdy co drogie klasyki.
Na aukcji COYS 9 sierpnia wystawiony będzie też w dobrej cenie (25-27 tys. euro) Fiat Dino 2400 z 1971 roku i z przebiegiem zaledwie 40 tys. km. Auto w oryginalnym stanie, nierestaurowane, będzie ozdobą każdego rajdu i zlotu klasyków.
Oczywiście na aukcji na torze Nurburgring nie mogło zabraknąć Porsche. Wystawionych będzie 14 modeli, w większości 911-tek.
Najdroższy egzemplarz Porsche to 911 S/T z 1970 roku, którym jeździł słynny kierowca wyścigowy Walter Rohrl. Przewidywana cena to 1,1 miliona euro.
Mniej więcej na tyle samo wyceiony został model Porsche 934 RSR Turbo z 1976 roku. Inne 911-tki w zależności od stanu i roku produkcji wyceniono od 30 do 300 tys. euro.
Nietypowymi pojazdami w tym towarzystwie będą 2 traktory, wyprodukowane jednak przez firmy oferujące sportowe samochody: Porsche z 1955 roku (przewidywana cena 12-14 tys. euro) oraz Lamborghini z 1958 roku.
Galeria zdjęć
Mercedes 450 SL z 1978 r. Przewidywana cena 50-60 tys. euro
Triumph 1800 Roadster z 1946 r. Przewidywana cena 38-43 tys. euro
Ford Capri RS 2600 z 1973 roku. Przewidywana cena 35-40 tys. euro
BMW 635 CSi z 1986 roku. Przewidywana cena 8-12 tys. euro
Mercedes 600 (W100) z1966 roku. Przewidywana cena 80-90 tys. euro
Maserati Indy 4200 z 1971 roku. Przewidywana cena 40-45 tys. euro
Fiat Dino 2400 z 1971 roku. Przewidywana cena 25-27 tys. euro
Porsche 911 2.0S z 1968 roku. Przewidywana cena 145-175 tys. euro
Porsche 356 Speedster z 1958 roku. Przewidywana cena 250-300 tys. euro
Ferrari 458 Italia. Przewidywana cena 210-250 tys. euro
Jaguar E-Type seria 1, 4.2 Roadster z1966 roku. Przewidywana cena 120-140 tys. euro
Citroen DS 21 cabrio z 1967 roku. Przewidywana cena 110-140 tys. euro
Porsche 911/G Carrera RS 2.7 z 1976 r. Jeden ze 113 wyprodukowanych egzemplarzy serii. Przewidywana cena 250-300 tys. euro
Bentley S1 Continental Flying Spur. Przewidywana cena 120-140 tys. euro
Lancia Aurelia B 20GT seria 4 z 1954 roku. Przewidywana cena 160-180 tys. euro
Porsche 934 RSR Turbo z 1976 roku. Przewidywana cena 900 tys. - 1 milion euro
Ferrari Dino 246 GT z 1971 roku. Przewidywana cena 270-300 tys. euro
Porsche 911 S 2.4 Coupe z 1971 roku. Auto z papierami FIA. Przewidywana cena 120-150 tys. euro
Jaguar E-Type seria 1. 4.2 Roadster z 1966 roku. Przewidywana cena 80-100 tys. euro