DKW jest jednym z czterech pierścieni tworzących firmę Audi, związane jest z tą firmą od 1928 roku.

Odrestaurowany model to DKW Elektro-Wagen – pojazd zbudowany na bazie seryjnego DKW Schnellaster (małej ciężarówki) z silnikiem dwusuwowym.

DKW Schnellaster powstawało także w wersji z napędem elektrycznym – zbudowano ok. 100 egzemplarzy tego pojazdu.

I właśnie takie elektryczne DKW zachowało się na malutkiej wyspie Wangerooge na Morzu Północnym u wybrzeży Holandii i Danii.

Wyspa Wangerooge należy do Niemiec, ma powierzchnię 8 km kwadratowych, zamieszkuje ją nieco ponad tysiąc stałych mieszkańców, a latem jest modnym miejscem turystycznym.

Ze względu na ochronę przyrody i spokój turystów na wyspie zabronione jest używanie samochodów z napędem spalinowym. Dlatego na wyspę trafiły pojazdy DKW z napędem elektrycznym.

DKW Elektro-Wagen miały dość prymitywny napęd eletryczny – motor o mocy 5 kW napędzały tradycyjne akumulatory ołowiowe – 8 sztuk umieszczono w skrzyniach umocowanych po bokach pojazdów.

DKW Elektro-Wagen miał zasięg po jednym ładowaniu zespołu baterii ok. 80 km, mógł poruszać się z prędkością 40 km/h.

Jeden z dwóch zachowanych elektrycznych DKW przez kilka lat był odbudowywany, niedawno przeszedł badania techniczne i w styczniu 2015 roku trafił do Muzeum Audi.

Audi w ostatnich latach coraz mocniej sięga do swoich korzeni i prezentuje historyczne modele. Dział zajmujący się w koncernie zabytkami – Audi Tradition w 2014 roku prezentował m.in. odbudowany model Audi 14/35 Typ C Alpensieger z 1914 roku.

Pojazd pokazano najpierw w marcu 2014 r. na wystawie Techno Classica w Essen – w 100-lecie jego zwycięstwa w wyścigu alpejskim, a potem w sierpniu w Polsce – na zamku Topacz pod Wrocławiem.

Na zamku Topacz zapezentowano także drugi unikatowy pojazd – Audi Front 225 Roadster.

Audi Tradition organizuje także rajdy i wystawy historycznych modeli Audi.