Auto Świat > Klasyki > Oldtimer > Czy Mercedes Adenauer rzeczywiście był najlepszy?

Czy Mercedes Adenauer rzeczywiście był najlepszy?

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard

Na przełomie lat 50. i 60. zmieniły się zarówno standardy stylistyczne jak i techniczne. Najbardziej znanym autem z tego okresu jest Mercedes Adenauer, ale ze względu na ówczesne szybkie tempo zmian nie można go traktować jako wzorca aut luksusowych.

Limuzyny z przełomu lat 50. i 60.Źródło: Auto Świat Classic
  • Porównanie pięciu luksusowych limuzyn: Mercedesa 300 d Adenauera, BMW 502 3.2 Super, Jaguara Mk IX, Borgwarda P 100 i Lancii Flaminii Berliny 2.8
  • Najmocniejsze auto porównania – Jaguar Mk IX – ma 220 koni, najsłabsze (Borgward P 100) – tylko 100 KM
  • Zarówno przed laty jak i dziś najdroższym autem pozostaje Mercedes Adenauer

W 1960 roku powojenny cud gospodarczy trwał w Zachodnich Niemczech w najlepsze. Bezrobocie było właściwie pustym słowem, a wykwalifikowany robotnik musiał pracować na standardowego Garbusa tylko 174 dni (podczas gdy jeszcze 10 lat wcześniej były to aż 493 dni). Sam Garbus zmienił się raczej niewiele – zamiast ramieniowych kierunkowskazów pojawiły się normalne, z lampami z tyłu i z przodu.