Muzeum Porsche zostało otwarte w 2009 roku. Okazały budynek zaciekawia nowoczesną architekturą, ale to nie ona sprawia, że muzeum co roku odwiedzają prawdziwe tłumy. Wabikiem jest oczywiście wyjątkowa kolekcja aut marki Porsche. W jednym miejscu można podziwiać rzadkie modele historyczne, wyścigowe, rajdowe, specjalne oraz koncepcyjne. Obiekt skrywa również warsztat dla klasyków.
Ekspozycja liczy w sumie ok. 90 samochodów i stale się zmienia. Obecnie w części specjalnej wystawy prezentowane są wszystkie generacje Porsche Cayenne (z okazji debiutu najnowszej odsłony) w towarzystwie rajdowych modeli.
Muzeum Porsche czynne jest od wtorku do niedzieli w godz. 9.00-18.00. Więcej informacji na jego temat znajdziesz na stronie: www.porsche.com/museum. W galerii pokazujemy najciekawsze eksponaty.
Warto wiedzieć, że samochody elektryczne to nic nowego w motoryzacji. Zwiedzanie rozpoczynamy od rozwiązania Lohner-Porsche, czyli silnika elektrycznego w piaście koła. W 1900 roku powstał samochód wyścigowy z czterema takimi silnikami w każdym z kół, stając się pierwszym seryjnym autem pasażerskim z napędem elektrycznym 4x4.
Pierwszym pojazdem, który ukazuje się naszym oczom w Muzeum Porsche, jest drewniany Egger-Lohner z 1989 roku. To pierwszy projekt Ferdinanda Porsche. Wygląda jak lekki pojazd konny, ale napędza go silnik elektryczny.
Porsche rozpoczęło produkcję samochodów w Stuttgarcie w 1950 roku. W tym samym roku z okazji swoich 75 urodzin egzemplarz modelu 356 Coupe otrzymał Ferdinand Porsche. Auto po jego śmierci ochrzczono "Ferdinand" i było wykorzystywane przez mechaników do testów nowych rozwiązań.
Jak sama nazwa wskazuje, ten piękny roadster powstał wyłącznie na rynek północnoamerykański.
Dopisek "SL" oznacza "super light" i odnosi się do lekkiego nadwozia samochodu wykonanego z aluminium. Ten model zdobył pierwszy klasowy tytuł dla Porsche w wyścigu Le Mans.
Pierwsze Porsche z dwulitrowym, ośmiocylindrowym silnikim nazwano pieszczotliwie "Prababcia" z racji długiej kariery w motorsporcie (lata 1961-1964).
Porsche ma w soim bogatym dorobku również traktory. Tu model Standard 218 z dwucylindrowym silnikiem Diesla.
Czteromiejscowy model koncepcyjny, który nie doczekał się produkcji seryjnej. Stanowił jednak kolejny krok na drodze do powstania modelu 911.
Oto pierwszy terenowy samochód Porsche. Powstał na zlecenie armii niemieckiej.
Pierwszy model marki z karoserią wykonaną z tworzywa sztucznego.
912 to tańszy, uboższy model oferowany równocześnie ze słynną 911. Do napędu użyto silnika cztero-, a nie sześciocylindrowego.
Prototyp modelu 914 z ośmiocylindrowym silnikiem.
Jedyny egzemplarz Ferry Porsche podarował swojej siostrze - Louise Piech. To się nazywa prezent urodzinowy!
Kryzys paliwowy z połowy lat 70. zmusił Volkswagena do rezygnacji z produkcji sportowego modelu opracowanego przez Porsche. W związku z tym firma wprowadziła ten samochód do swojej gamy.
Piękne coupe z sześciocylindrowym silnikiem 2.7 typu boxer o mocy 165 KM.
"911-ka" (993) jako radiowóz niemieckiej policji.
Prawdziwy rarytas - 911 w mocno limitowanej odmianie Speedster.
Ten model miał być następcą 911, ale szybko znalazł sobie własną niszę. To pierwszy samochód sportowy, który otrzymał tytuł "Samochodu Roku" (w 1978).
Piękny kabriolet, będący następcą modelu 924. Oferowana była też wersja zamknięta Coupe.
Protoyp rodzinnego sedana został zaprojektowany z myślą o rynku chińskim. Auto w 1994 roku wystawiono podczas targów w Pekinie, ale umowa nie doszła do skutku, po czym trafiło do muzeum marki. Co ciekawe, na nadwoziu modelu C-88 nie znajdziemy oznaczeń "Porsche".
Supersamochód powstał w liczbie zaledwie 292 sztuk. Mógł się rozpędzić do 315 km/h.
Pierwsze Porsche z 1939 roku. Wyścigowe coupe wyprzedziło swoje czasy pod względem wzornictwa i aerodynamiki.
W muzeum można oglądać również popularnego "Garbusa", którego zaprojektował Ferdinand Porsche. Był to samochód dla ludu (z niem. Volkswagen) Trzeciej Rzeszy. Ten model produkowano jeszcze długo po wojnie. W sumie powstało ponad 21,5 mln egzemplarzy, a jego wytwarzanie zakończono ostatecznie w 2003 roku w Meksyku.
Wyścigowy, jednooosbowy bolid produkowany we współpracy z Włochami.
Pierwszy seryjny model Turbo z doładowanym silnikiem B6 o mocy 260 KM.
Generacja 993 miała ponad 400 KM. Silnik typu boxer nadal był chłodzony powietrzem (ostatnia seria), ale zyskał podwójne doładowanie.
Pierwsza generacja Porsche Cayenne. Auto w specyfikacji Turbo S (4.5 V8/521 KM) z 2006 roku.
Rajdowa sekcja tematyczna.
W zbiorach muzeum nie brakuje też wyścigowych bolidów z ostatnich lat, w tym biorących udział w słynnym 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Ponadczasowy supersamochód marki Porsche z silnikiem 5.7 V10 o mocy 612 KM.
Wycieczkę kończymy na najnowszym supersamochodzie tego producenta. Porsche 918 Spyder ma napęd hybrydowy, składający się z silnika V8 i dwóch silników elektrycznych. Łączna moc systemowa to: 887 KM! Osiągi? 2,6 s do 100 km/h i 345 km/h prędkości maksymalnej.