Muzeum Porsche pochwaliło się swoim najnowszym i jakże cennym nabytkiem. Do okazałej fabrycznej kolekcji dołączył brakujący element - jeden z pierwszych egzemplarzy Porsche 911, wyprodukowany jeszcze jako model o oznaczeniu 901.
Co ciekawe najsłynniejsze Porsche wcale nie miało nazywać się 911. Następca modelu 356 został zaprezentowany i skierowany do produkcji pod oznaczeniem 901. Nazwę zmieniono po sporze z firmą Peugeot, która stosowała trzycyfrowe oznaczenia z zerem w środku. Powstałe przez kilka tygodni egzemplarze modelu 901 zostały przemianowane i sprzedane już jako „911-ki”. Powyższa historia bezpośrednio dotyczy prezentowanego czerwonego coupe, wyprodukowanego w październiku 1964 roku z numerem 57.
Do tej pory w zbiorach Muzeum Porsche brakowało takiego rarytasu. Auto znaleziono niemal po 50 latach od jego wyprodukowania. Natknęła się na nie ekipa jednej z niemieckich stacji telewizyjnych kręcąca program o antykach, która znalazła w stodole dwa Porsche 911 z lat sześćdziesiątych. Okazało się, że jeden z nich (z podwoziem numer 300.057) należał do rzadkich egzemplarzy zbudowanych przed zmianą nazwy modelu. Porsche zdecydowało się je odkupić i odrestaurować.
Porsche 911 (901) z 1964 r. przed renowacjąPorsche
Zamiana stanu agonalnego w oryginalny trwała aż trzy lata, ale renowacji dokonano przy zachowaniu maksymalnej autentyczności. Specjaliści z Muzeum Porsche dokładali wszelkich starań, by zachować jak najwięcej oryginalnych elementów, takich jak: silnik, przekładnia, elektryka i wnętrze pojazdu. Najpierw starano się je naprawić, a dopiero później, o ile nie było to możliwe, wymienić. Do odbudowy mocno skorodowanego nadwozia Porsche 911 z 1964 roku wykorzystano autentyczne części z innego egzemplarza z epoki. W ten sposób stworzono samochód bezcenny dla historii marki.
Wyjątkowy egzemplarz Porsche 911 będzie można oglądać podczas specjalnej wystawy pt. „911 (901 No. 57) – A legend takes off”, organizowanej od 14 grudnia 2017 r. do 8 kwietnia 2018 w Muzeum Porsche w Zuffenhausen.
Kuno Werner (pierwszy z lewej) i Alexander Klein (pierwszy z prawej, obaj z Porsche Museum) prezentują odresturowaną "911-kę" poprzedniemu właścicielowi Berndowi Iboldowi (drugi z prawej) i gwieździe programu "Trödeltrupp" Ottonowi Schultemu (drugi z lewej).
2/7 Porsche 911 (901) z 1964 r. po renowacji
2/7
Porsche
Odrestaurowany i gotowy do drogi - samochód podczas pierwszej jazdy próbnej.
3/7 Porsche 911 (901) z 1964 r. po renowacji
3/7
Porsche
Zamiana stanu agonalnego w oryginalny trwała aż trzy lata, ale renowacji dokonano przy zachowaniu maksymalnej autentyczności.
4/7 Porsche 911 (901) z 1964 r. po renowacji
4/7
Porsche
Najpierw starano się je naprawić, a dopiero później, o ile nie było to możliwe, wymienić.
5/7 Porsche 911 (901) z 1964 r. przed renowacją
5/7
Porsche
Stan z 2014 roku. Wnętrze pojazdu było niekompletne, a nadwozie mocno skorodowane.
6/7 Porsche 911 (901) z 1964 r. przed renowacją
6/7
Porsche
Znalezione Porsche 911 (901) było w opłakanym stanie.
7/7 Porsche 911 (901) z 1964 r. po renowacji
7/7
Porsche
Wyjątkowy egzemplarz Porsche 911 będzie można oglądać w muzeum tej marki.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.