Szefowie obu stuttgarckich muzeów przekonują turystów, że najlepiej odwiedzić i Muzeum Porsche, i Mercedesa.
Aby do tego zachęcić, do końca 2016 r. muzea oferują wzajemnie 25 proc. zniżki na bilety. Nie są to duże sumy – w przypadku biletów normalnych rabat wynosi 2 euro, a ulgowych – 1 euro, ale gest jest piękny.
Przez cały sierpień przed budynkiem Muzeum Mercedesa eksponowane będzie zabytkowe Porsche 911 Carrera 2.7 z 1975 roku, a przed Muzeum Porsche – Mercedes 230 S (W111) z 1966 r.
Na naszym zdjęciu otwierającym są inne modele: Mercedes 190 SL oraz Porsche 356.
Przy okazji warto przypomnieć, że nowe Muzeum Mercedesa w przepięknym architektonicznie budynku działa już 10 lat, od 2006 r. Eksponowanych jest w nim ok. 150 zabytkowych pojazdów i ok. 1500 eksponatów pokazujących historię marki.
Muzeum Mercedesa zwiedza się... od góry, zaczynając od 9 piętra.
Muzeum otwarte jest od wtorku do niedzieli w godz. 9-18. Bilet normalny kosztuje 8 euro, a ulgowy 4 euro.
Muzeum Porsche w Stuttgarcie działa od 2009 roku, czyli już ósmy rok. Jest mniejsze od „konkurenta", wystawianych jest w nim ok. 90 pojazdów.
Muzeum Porsche czynne jest od wtorku do niedzieli od 9 do 18. Ceny biletów – jak w Muzeum Mercedesa – 8 lub 4 euro.
Zachęcamy do odwiedzenia i Muzeum Porsche, i Muzeum Mercedesa w Stuttgarcie.
W galerii prezentujemy po 10 najciekawszych eksponatów z obu muzeów.
Galeria zdjęć
Muzeum Mercedesa w Stuttgarcie – pierwszy na świecie samochód z silnikiem spalinowym: Benz Patent-Motorwagen z 1886 r. Moc 0,75 KM, prędkość 16 km/h
Muzeum Mercedesa w Stuttgarcie – Daimler Reitwagen, pierwszy motocykl z 1885 r. Silnik o mocy 0,5 KM. Prędkość 12 km/h
Muzeum Mercedesa w Stuttgarcie – Mercedes Simplex z 1902 r. Silnik 40 KM, prędkość 80 km/h
Muzeum Mercedesa w Stuttgarcie – Mercedes-Benz typ S Tourenwagen z 1928 r. Silnik o pojemności 6,8 litra, moc 120 KM, z kompresorem 180 KM. Prędkość 160 km/h
Muzeum Mercedesa w Stuttgarcie – najpiękniejszy Mercedes wszech czasów: 500 K Special Roadster z 1936 r. Silnik 8-cylindrowy o poj. 5 litrów i mocy 100 KM, z kompresorem 160 KM. Prędkość 160 km/h. Cena? Ok. 15 milionów euro!
Muzeum Mercedesa w Stuttgarcie – Mercedes 300 Adenauer z 1952 r. Silnik 3-litrowy o mocy 115 KM. Prędkość 160 km/h
Muzeum Mercedesa w Stuttgarcie – 300 SL Gullwing z początku lat 50. Silnik 3-litrowy o mocy ok. 200 KM. Prędkość 220 km/h
Muzeum Mercedesa w Stuttgarcie – Mercedes 770 Grosser Pullman-Limousine z 1935 r. Silnik 7,6 litra, moc 150 KM, prędkość 150 km/h. W latach 1930-38 powstało zaledwie 117 takich modeli
Muzeum Mercedesa w Stuttgarcie – sportowe Mercedesy z lat 50. Na pierwszym planie Mercedes 300 SLR z numerem 722, którym w 1955 r. w wyścigu Mille Miglia startował (i wygrał) Stirling Moss
Muzeum Mercedesa w Stuttgarcie – prototypowy Mercedes C111 z 1970 roku. Silnik Wankla o poj. 2,4 litra, moc 350 KM
Muzeum Porsche w Stuttgarcie – Porsche 356 nr 1 Roadster z 1948 r. Silnik 1,1 litra, moc 35 KM, prędkość 135 km/h
Muzeum Porsche w Stuttgarcie – Porsche 718 RS 60 Spyder
Muzeum Porsche w Stuttgarcie – Porsche 911 Carrera RSR
Muzeum Porsche w Stuttgarcie – Porsche 936/77 Spyder z 1977 r. Silnik 2,1 l turbo, moc 540 KM, prędkość 360 km/h
Muzeum Porsche w Stuttgarcie – Porsche 911 GTI 98
Muzeum Porsche w Stuttgarcie – Porsche Carrera GT z 2003 r. Silnik 10-cylindrowy o mocy 612 KM. Prędkość 330 km/h
Muzeum Porsche w Stuttgarcie – Porsche 356 C 1600 SC Cabriolet z 1964 r. w wersji policyjnej. Silnik 1,6 o mocy 95 KM, prędkość 195 km/h
Muzeum Porsche w Stuttgarcie – Porsche 944 Turbo Cup „Pinky" z 1987 r. Silnik 2,5 litra o mocy 250 KM, prędkość 260 km/h
Muzeum Porsche w Stuttgarcie – torowe Porsche ma taką siłę docisku, że mogłoby jeździć... do góry kołami po suficie
Muzeum Porsche w Stuttgarcie – aluminiowa karoseria Porsche zbudowana w 1939 r. Najstarszy eksponat w muzeum