Ford Capri, Escort te samochody miały duże doświadczenie w sporcie motorowym, Sierra nie jest od nich gorsza. Zdobyła ona wiele tytułów podczas swojej sportowej kariery w tym mistrzostwo w wyścigach DTM w 1988 roku. Ta Sierra miała silnik o mocy około 320 KM, konkurowała ona wtedy z Mercedesem oraz BMW. Prezentowany na zdjęciach model nie ma tak dużej mocy, ale 204 KM w 1986 robiły wrażenie także na mocnej, niemieckiej konkurencji.Ogromny spoiler na tylnej klapie nie wszystkim przypadnie do gustu, ale to nieodłączny element tego modelu. Zapomnimy o nim podczas wyścigu z konkurentami z lat produkcji tego potwora. Gdy dodamy gazu pod maską budzi się bestia, auto wyrywa do przodu niczym wystrzelony z karabinu pocisk. Całości towarzyszy świst turbiny.
To auto nie pokona za nas zakrętu, najlepszą metodą jest wcześniejsze ustawienie samochodu. Tuż przed zakrętem skręcamy koła, ujmujemy gazu, a RS pokonuje go w uślizgu. Jednak wystarczy spóźnić o ułamek sekundy kontrę i przesadzić z gazem, a Sierra obróci się tyłem do kierunku jazdy. Tak pokonywali nią zakręty mistrzowie, tacy jak Marian Bublewicz. Sierra Bublewicza o numerze rejestracyjnym ONX 3200 to dobrze znane auto fanom tego kierowcy. To A – grupowa rajdówka o mocy wahającej się pomiędzy 300 KM, a 400 KM wyposażona w kłową skrzynię biegów. W późniejszym okresie Bublewicz przesiadł się do wersji z napędem na 4 koła.Nasze ciało w szybko pokonywanych zakrętach podtrzymują świetne fotele Recaro. W Polsce Sierra zwana jest potocznie ścierą, Cosworth za granicą ma przyjemniejszą ksywkę Cossie. Cossieświetnie spisuje się na autostradzie połykając ochoczo kolejne kilometry trasy. Turbo dziura poniżej 2 000 obr./min. nie ma znaczenia. Szybka jazda = wysokie zużycie paliwa, te na poziomie ponad 20 litrów nie stanowi dla Forda problemu. Seryjny układ wydechowy zastąpiono nowym wykonanym ze stali szlachetnej, który wygrywa piękne melodie.Niestety nie oryginalne są także 17 calowe felgi, ale takie koła poza nie seryjnym wyglądem zapewniaj lepszą przyczepność. Naszym zdaniem właściciel powinien pokusić się o felgi z epoki stosowane w sportach motorowych i opony wyczynowe dopuszczone do ruchu ulicznego np. Yokohamę A048.Auto jak na swoje czasy było bardzo drogie, a jakość użytych materiałów we wnętrzu nie najlepsza: tandetne przełączniki nawiewów, gałka lewarka biegów i kiepskiej jakości plastiki. Tym niemniej fotele Recaro i skrzynia biegów firmy Borg-Warner wynagradzały niedoskonałości Sierry.Obecna cena Sierry w średnim stanie to około 36 tysięcy złotych.Link do ogłoszenia.
Za zadbany model zapłacimy znacznie wyższą kwotę, nawet 64 tysiące złotych.Link do ogłoszenia.
Dane techniczne:
silnik: 4-cylindrowy, rzędowypojemność: 1994 cm3ilość zaworów na cylinder: 4 napęd rozrządu: pasekmaksymalna moc: 204 KM przy 6 000 obr./min.maksymalny moment obrotowy: 276 Nm przy 4 500 obr./min. prędkość maksymalna 240 km/hilość biegów: 5napęd: na tylną ośhamulce: przód i tył tarczeogumienie: (prezentowany egzemplarz) 215/40, 245/35 ZR 17felgi: 9,0 – 10,0 x 17 cali pojemność zbiornika paliwa: 65 litrówprzyśpieszenie od 0 do 100 km/h: 7,0 sekund przyśpieszenie na 4 biegu od 60 do 100 km/h 7,8 sekundydroga hamowania ze 100 km/h: 39,2 mmasa własna: 1298 kgrozłożenie mas przód/tył: 51/49 % średnie zużycie paliwa: 13,8 litrazasięg: 470 km
Cossie został wprowadzony do produkcji w 1986 roku. Opracowaniem samochodu zajął się sportowy oddział Forda Special Vehicle Operations. Stworzył on wersję drogową w celu otrzymania homologacji wyścigowej.
Sierra była pierwszym modelem Forda, który oficjalnie został oznaczony logotypem Cosworth. Co, to oznaczało - silnik z aluminiową głowicą opracowany przez nowy oddział w Worcester.
Prowadzenie samochodu po ostrych zakrętach nie jest łatwe, wymaga on sporych umiejętności od kierowcy. Najlepiej spisuje się na autostradzie.
Mocna Sierra osiąga 100 km/h w 7 sekund, a wskazówka zatrzymuje się dopiero na 240 km/h.
Prezentowany egzemplarz wyposażono w nieoryginalne felgi firmy WRD, szkoda - ale ta modyfikacja pozwala szybko powrócić do stanu oryginalnego.
Ogromny spoiler to znak rozpoznawczy Coswortha RS.
Wnętrze zachowano bez modyfikacji, trójramienna kierownica wyróżnia Coswortha RS.
Tanie suwaki od nawiewów powietrza – to nie Mercedes.