Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Klasyki > Youngtimer > Opel Ascona C, czyli zapomniany bestseller

Opel Ascona C, czyli zapomniany bestseller

Początkujący fani klasyków często myślą o kupnie BMW serii 3, Mercedesa 190, VW Passata czy Forda Sierry. Ale Opla Ascony? To auto niesłusznie pozostaje w cieniu youngtimerowej sceny.

Opel Ascona - zapomniany bestsellerŹródło: Auto Bild Klassik
  • Opel Ascona to różnorodność wersji liftback, sedan, cabrio, powolny diesel, rzadki sportowiec i kombi
  • W 1977 roku General Motors rozpoczął pracę nad swoim nowym autem światowym – platformą J-Car dla modeli GM produkowanych na całym świecie
  • Fani Opla Ascony C nie mają formalnego klubu, lecz stanowią grupę na WhatsApp'ie

Macie ochotę na mały eksperyment? To powiedźcie w kręgu waszych oldtimerowych znajomych, że chętnie mielibyście w swojej kolekcji Asconę. Idziemy o zakład, że od razu ktoś spyta: A czy B? Gdy odpowiecie krótko C, warto patrzeć na twarze przyjaciół – z wielu wyczytacie, że nie wiedzą o jakie auto chodzi. Ten niegdyś tak popularny model całkowicie zniknął z ulic, a na oldtimerowych spotach też się zbyt często nie pojawia. Swego czasu (a mówiąc precyzyjniej w latach 1981-88) był to jeden z popularniejszych pojazdów klasy średniej.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Opel wyprodukował aż 1,7 mln egzemplarzy. Każdego roku z taśm produkcyjnych zjeżdżało o 1/4 więcej Ascon C niż BMW serii 3 typoszeregu E30 i o 40 proc. więcej niż Mercedesów 190. We wczesnych latach 90., ze względu na cenę, Ascona była także jednym z częściej sprowadzany do Polski używanych aut i można ją było zobaczyć niemalże na każdej ulicy. Za czasów młodości samochód wygrywał testy porównawcze, zdobył "Złotą Kierownicę" i nadano mu tytuł "auta kupowanego z rozsądku". Opel był naprawdę dobrze skonstruowany, dość oszczędny, lekki, przestronny i nowoczesny. A mimo to większość fanów motoryzacji po prostu o nim zapomniało. Co poszło nie tak?

Powiązane tematy:OpelOpel Ascona