Logo

Renault 5 Turbo 1 - kulturysta z Francji

Piotr Burchard
Piotr Burchard
  • Silnik za siedzeniami, ale przed tylną osią, a do tego tylny napęd i rozstaw osi 2430 mm – to sprawia, że podróżowaniu tym autem towarzyszą niesamowite wrażenia
  • Wyścigowe Renault 5 jest nie tylko szybkie. Ważne jest także to, że wyrafinowaną technikę włożono w karoserię popularnego modelu
  • Kierowcy, którzy są poważnie zainteresowani tym autem, powinni poprosić o pomoc specjalistów
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Zanim jeszcze się pojawi, słychać zgrzyty, warczenie i jazgot silnika. To informacja, że zaraz zza rogu wyłoni się Renault 5 Turbo. Tymczasem za kierownicą tego samochodu można poczuć się niczym legendarny kierowca Jean Ragnotti w drodze do zwycięstwa w Rajdzie Monte Carlo w 1981 roku. Wprawdzie w tej eliminacji wygrał, ale było już za późno na osiągnięcie sukcesu w całym cyklu mistrzostw świata. To dlatego, że ta bestia pojawiła się w czasie, gdy demoniczna grupa B, w której rywalizowała, była już w dołku. Ze względów bezpieczeństwa zmieniły się przepisy i jej czas dobiegał końca.

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
Powiązane tematy: Renault
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu