Ten Volkswagen Passat VR6 jest prawdziwym rarytasem: pod maską pracuje kultowa jednostka o mocy 174 KM, na liczniku jest zaledwie 90 tys. km. Również cena za auto nie jest przesadzona
Volkswagen Passat B3 Variant był ulubionym autem wszelkiej maści małych przedsiębiorców i rzemieślników. Wiele aut zostało zajeżdżonych, wiele skorodowało, a pojazdy z dużymi silnikami występowały w homeopatycznych ilościach. Dlatego prezentowany egzemplarz Passata B3 VR6 Variant jest rzadką i ciekawą propozycją. Dodatkowym magnesem jest niski przebieg i biorąc pod uwagę stan auta cena.
Jednostka VR6 wśród fanów marki ma status kultowej. Zadebiutowała ona w 1991 roku właśnie w Passacie. Pierwsze wydanie motoru osiągało 174 konie mocy z 2,8 litra pojemności. Pozwalało to na rozpędzenie się pojazdu do 100 km/h w 8,6 s. W naszym kombi zastosowano 5-biegową manualną skrzynią biegów – dodatkowy plus, bo opcjonalny automat nieco spowalniał auto. Tym bardziej zdumiewający jest mały przebieg samochodu – tylko 87 276 km. Według sprzedawcy samochód miał dwóch właścicieli (w Niemczech i w Belgii). Na zdjęciach wnętrze i komora silnika wyglądają jak nowe. Cała historia samochodu jest z resztą udokumentowana – do auta sprzedający posiada komplet faktur i dokumentów, w tym fakturę zakupu.
Volkswagen Passat VR6 Variant - z kultowym silnikiem
Silnik VR6, jeśli tylko jest regularnie serwisowany, uchodzi za trwały i niezawodny. Jedynie ślizgi i napinacze łańcucha rozrządu mogą przedwcześnie się zużyć – jeśli w porę nie zareagujemy możemy zniszczyć silnik. Drugi problem to wypalające się uszczelki pod głowicami, ale w przypadku oferowanego auta, z pełną historią serwisową, nie powinno być z tym problemów. Co ciekawe: choć auto jeździło po Belgii i Niemczech sprzedawane jest w Holandii. Cena: 8750 euro. Dużo? Samochód jest rzadki, w idealnym stanie, z małym przebiegiem. Porównywanie go z zajeżdżonymi dieslami z kosmicznymi przebiegami nie ma najmniejszego sensu. Auto wyprodukowano w 1992 roku, więc niestety nie można zarejestrować go jeszcze na zabytek, a tym samym w przypadku importu czeka nas również prawie 19-procentowa akcyza.
Galeria zdjęć
1/11 Volkswagen Passat B3 VR6 Variant
1/11
Źródło: Auto Bild Klassik
2/11 Volkswagen Passat B3 VR6 Variant
2/11
Źródło: Auto Bild Klassik
3/11 Volkswagen Passat B3 VR6 Variant
3/11
Źródło: Auto Bild Klassik
4/11 Volkswagen Passat B3 VR6 Variant
4/11
Źródło: Auto Bild Klassik
5/11 Volkswagen Passat B3 VR6 Variant
5/11
Źródło: Auto Bild Klassik
6/11 Volkswagen Passat B3 VR6 Variant
6/11
Źródło: Auto Bild Klassik
7/11 Volkswagen Passat B3 VR6 Variant
7/11
Źródło: Auto Bild Klassik
8/11 Volkswagen Passat B3 VR6 Variant
8/11
Źródło: Auto Bild Klassik
9/11 Volkswagen Passat B3 VR6 Variant
9/11
Źródło: Auto Bild Klassik
10/11 Volkswagen Passat B3 VR6 Variant
10/11
Źródło: Auto Bild Klassik
11/11 Volkswagen Passat B3 VR6 Variant
11/11
Źródło: Auto Bild Klassik
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.