Żadne inne auto w latach 1985 -1990 nie podwyższało pulsu kierowcy jak M3. Egzemplarz prezentowany na zdjęciach pochodzi z ostatnich lat produkcji. To auto zachowano w 100 % w stanie oryginalnym – to rarytas!To prawdziwy potwór, wjeżdżając w zakręt wystarczy lekko dodać gazu, by przekonać się, co potrafi M Power. Tylna oś zaczyna odchylać się od zadanego kierunku jazdy, ale wystarczy lekka korekta pedałem gazu lub kierownicą, a auto z łatwością trafi na zadany tor jazdy. Pod warunkiem, że kierowca ma odpowiednie umiejętności - to nie jest auto dla nowicjuszy. Ten model świetnie komunikuje się z kierowcą, a to między innymi dzięki bezpośredniemu układowi kierowniczemu. Oczywiście gdy potraktujemy go agresywnie, zacznie przechylać się w zakrętach, ale z taką reakcją spotkamy się przy znacznie większej prędkości niż w zwykłej trójce.

Konkurenci:

Takie zachowanie nie jest wadą gdyż ułatwia wyczucie samochodu, a odrobina komfortu pozwala użytkować go na co dzień. Z M3 nie wysiądziemy z bólem kręgosłupa. Wśród dzisiaj produkowanych pseudosportowców nie znajdziemy takiego samochodu.Czterocylindrowa jednostka dostarcza 215 KM, płynnie wkręca się na wysokie obroty. Do 5000 obr./min. nie dzieje się wiele, dopiero po przekroczeniu tej wartości wyścigowa skrzynia ma co robić. 16 zaworowy silnik ochoczo kręci się do ponad 7000 obr./min., wydając z siebie treściwy dźwięk. Konstrukcja tego modelu pod względem optycznym i technicznym jest ideałem. Silnik o pojemności 2.3 litra pochodzi wprost ze sportów motorowych. Swoje pochodzenie zawdzięcza on silnikowi F1, dokładnie takiemu samemu jaki znajdował się w bolidzie, którym Nelson Piquet zdobył mistrzostwo świata w 1983 roku. Jednostka ma iście kompaktowe rozmiary. Powietrze do każdego z cylindrów jest dostarczane za pośrednictwem oddzielnych przepustnic. To między innymi dzięki nim silnik tak ochoczo reaguje na dodanie gazu.Czterocylindrowiec współpracuje ze sportową skrzynia biegów. Jedynkę wrzucamy w sposób analogiczny do tego z Mercedesa 2.5 16 Evo II, przesuwając lewarek do siebie, a następnie do tyłu. To idealne rozwiązanie, które świetnie sprawdza się przy szybkiej, torowej jeździe.Wygląd zewnętrzny, podobnie jak silnik samochodu sprawia niesamowite wrażenie, a to za sprawą napompowanych błotników. Produkowana obecnie trójka przy tym modelu wygląda blado. Przedni zderzak został specjalnie przeprofilowany, by zapewnić lepszy przepływ powietrza. Z tyłu odnajdziemy także dedykowany zderzak oraz spoiler na klapie bagażnika.Masa auta to niecałe 1300 kg, a dodatkowo jest rozłożona we właściwych proporcjach! Efekty? Wzorcowe zachowanie w zakręcie, świetne przyspieszenie oraz skuteczne hamowanie. M3 do zatrzymania się z prędkości 100 km/h potrzebuje jedynie 38,1 metra. Dziś zwykłe kompakty uzyskują taki wynik, ale kiedyś 38 metrów robiło wrażenie. To auto pozbawione wspomagaczy, tu nikt nie zaopiekuje się Tobą gdy popełnisz błąd!Tego modelu lepiej poszukać poza Polską, ceny nie są najniższe ale warto zapłacić więcej. BMW E30 M3 to lokata kapitału, co więcej ten argument najlepiej przemówi do naszej połówki, która nie będzie zachwycona zakupem tego auta. Tanie egzemplarze zaczynają się w granicach od około 11 000 euro, za zadbane M3 zapłacimy nawet 30 000 euro.Przykładowa oferta BMW M3

Dane techniczne:silnik: 4-cylindrowy, rzędowypojemność: 2302 cm3ilość zaworów na cylinder: 4
napęd rozrządu: łańcuchmaksymalna moc: 215 KM przy 6 750 obr./min.
maksymalny moment obrotowy: 230 Nm przy 4 600 obr./min.
prędkość maksymalna 241 km/hilość biegów: 5napęd: na tylną ośhamulce: przód i tył tarcze
ogumienie: 225/45 ZR 16felgi: 7,5 x 16 cali
pojemność zbiornika paliwa: 70 litrówprzyśpieszenie od 0 do 100 km/h: 7,3 sekundyprzyśpieszenie na 4 biegu od 60 do 100 km/h 8,3 sekundy
droga hamowania ze 100 km/h: 38,1 m
masa własna: 1282 kgrozłożenie mas przód/tył: 50/50 %
średnie zużycie paliwa: 13,0 litrazasięg: 540 km