• Volkswagen Polo Carat i Paris swym wyposażeniem mogły zawstydzić luksusowe limuzyny
  • Samochody miały na pokładzie elektrycznie sterowane i podgrzewane fotele, komputer pokładowy czy wielofunkcyjną kierownicę
  • Do napędu pojazdów przewidziano silnik 1.1 o mocy 60 KM, bądź 1,3-litrowy generujący 75 KM

W 1982 roku za 45 000 marek można było kupić Mercedesa klasy S lub… Volkswagena Polo. Jednak nie był to zwyczajny Volkswagen Polo, lecz wersja po tuningu w firmie bb. Powstały wówczas dwie odmiany – Carat oraz Paris. Samochody przygotowane przez tunera z Frankfurtu miały na pokładzie więcej technicznych sztuczek niż niektóre luksusowe samochody z lat 80. Wiele z nich upowszechniło się w samochodach, ale nastąpiło to znacznie później.

Volkswagen Polo Carat – naszpikowane techniką

Wizytówką Polo Carata jest wnętrze. Kierowca i pasażer z przodu siedzą na podgrzewanych i elektrycznie regulowanych fotelach Recaro, a niemal całe wnętrze pokryte jest niebieską Alcantarą. Podczas jazdy pasażerowie mogą delektować się dźwiękiem z systemu hi-fi firmuy Blaupunkt.

Zamiast konwencjonalnych wyświetlaczy zastosowano cyfrowy system informacyjno-rozrywkowy o nazwie Dinfos, który informuje kierowcę o czasie podróży, średnim zużyciu paliwa i prędkości czy ładowaniu akumulatora. Informacje mogą być wyświetlane w różnych językach. Dinfos był prawdopodobnie pierwszym elektronicznym wyświetlaczem samochodowym sterowanym mikroprocesorem i był swobodnie programowalny – to było rewolucyjne rozwiązanie w 1982 roku. Nowością w modelu Carat była kierownica z przyciskami do obsługi urządzeń pokładowych oraz klucz ze sterowaniem radiowym.

Dwa silniki do wyboru

Volkswagen Polo Carat wyróżniał się także na zewnątrz. Oryginalna atrapa chłodnicy, dwukolorowe lakierowanie i opcjonalne felgi z Golfa Pirelli, że mamy tu do czynienia z wyjątkowym Polo. Pod maską instalowano czterocylindrowy silnik o pojemności 1,1 litra i mocy 60 KM lub czterocylindrowy silnik o pojemności 1,3 litra i mocy 75 KM.

Oprócz wersji Carat, bb wyprodukowała również siostrzany model Polo Paris. W tej postaci auto było skierowane do kobiet. Samochód miał biały lakier oraz opony o szerokości 175 mm zamiast 185 mm.

Łącznie wyprodukowano 40 sztuk modeli Carat i Paris. Specjalne wersje Polo zostały osobiście zamówione przez Volkswagena w firmie bb i zaprezentowane w Paryżu we wrześniu 1982 r. Jeżeli dokładnie poszukacie, to przy odrobinie szczęścia w dalszym ciągu można znaleźć szlachetne odmiany Polo.