Volkswagen Polo Carat i Paris zmodyfikowane przez firmę tuningową bb zostały wyposażone w system informacyjno-rozrywkowy, elektrycznie sterowane fotele, a na kierownicy miały przyciski do obsługi urządzeń pokładowych. A to wszystko w samochodach z… 1982 roku!
W 1982 roku za 45 000 marek można było kupić Mercedesa klasy S lub… Volkswagena Polo. Jednak nie był to zwyczajny Volkswagen Polo, lecz wersja po tuningu w firmie bb. Powstały wówczas dwie odmiany – Carat oraz Paris. Samochody przygotowane przez tunera z Frankfurtu miały na pokładzie więcej technicznych sztuczek niż niektóre luksusowe samochody z lat 80. Wiele z nich upowszechniło się w samochodach, ale nastąpiło to znacznie później.
Wizytówką Polo Carata jest wnętrze. Kierowca i pasażer z przodu siedzą na podgrzewanych i elektrycznie regulowanych fotelach Recaro, a niemal całe wnętrze pokryte jest niebieską Alcantarą. Podczas jazdy pasażerowie mogą delektować się dźwiękiem z systemu hi-fi firmuy Blaupunkt.
Zamiast konwencjonalnych wyświetlaczy zastosowano cyfrowy system informacyjno-rozrywkowy o nazwie Dinfos, który informuje kierowcę o czasie podróży, średnim zużyciu paliwa i prędkości czy ładowaniu akumulatora. Informacje mogą być wyświetlane w różnych językach. Dinfos był prawdopodobnie pierwszym elektronicznym wyświetlaczem samochodowym sterowanym mikroprocesorem i był swobodnie programowalny – to było rewolucyjne rozwiązanie w 1982 roku. Nowością w modelu Carat była kierownica z przyciskami do obsługi urządzeń pokładowych oraz klucz ze sterowaniem radiowym.
Dwa silniki do wyboru
Volkswagen Polo Carat wyróżniał się także na zewnątrz. Oryginalna atrapa chłodnicy, dwukolorowe lakierowanie i opcjonalne felgi z Golfa Pirelli, że mamy tu do czynienia z wyjątkowym Polo. Pod maską instalowano czterocylindrowy silnik o pojemności 1,1 litra i mocy 60 KM lub czterocylindrowy silnik o pojemności 1,3 litra i mocy 75 KM.
Oprócz wersji Carat, bb wyprodukowała również siostrzany model Polo Paris. W tej postaci auto było skierowane do kobiet. Samochód miał biały lakier oraz opony o szerokości 175 mm zamiast 185 mm.
Łącznie wyprodukowano 40 sztuk modeli Carat i Paris. Specjalne wersje Polo zostały osobiście zamówione przez Volkswagena w firmie bb i zaprezentowane w Paryżu we wrześniu 1982 r. Jeżeli dokładnie poszukacie, to przy odrobinie szczęścia w dalszym ciągu można znaleźć szlachetne odmiany Polo.
Galeria zdjęć
1/19 Volkswagen Polo w pionierskich wersjach
1/19
bb Buchmann
Volkswagen Polo Carat kosztował aż 45 tys. marek
2/19 Volkswagen Polo w pionierskich wersjach
2/19
Springbok.de
Carat miał dwubarwne malowanie nadwozia
3/19 Volkswagen Polo w pionierskich wersjach
3/19
Springbok.de
Z przodu auto wyróżniało się inną atrapą chłodnicy
4/19 Volkswagen Polo w pionierskich wersjach
4/19
bb Buchmann
Z myślą o żeńskich kierowcach przygotowano odmianę Paris
5/19 Volkswagen Polo w pionierskich wersjach
5/19
bb Buchmann
Wnętrze wersji Paris miało nieco inną kolorystykę
6/19 Volkswagen Polo w pionierskich wersjach
6/19
Springbok.de
Deska rozdzielcza pokryta została zamszem
7/19 Volkswagen Polo w pionierskich wersjach
7/19
Springbok.de
Zamiast analogowych wskaźników zastosowano zyfrowe
8/19 Volkswagen Polo w pionierskich wersjach
8/19
Springbok.de
Dzięki komputerowi kierowca szybko otrzymywał najważniejsze informacje
9/19 Volkswagen Polo w pionierskich wersjach
9/19
Springbok.de
Na pokładzie znalazły się fotele Recaro
10/19 Volkswagen Polo w pionierskich wersjach
10/19
Springbok.de
Panel sterowania fotelem znajdował się na jego boku od strony tunelu środkowego
11/19 Volkswagen Polo w pionierskich wersjach
11/19
Springbok.de
Volkswagen Polo Carat jest dzisiaj rarytasem, który jednak udaje się czasem znaleźć
12/19 Volkswagen Polo w pionierskich wersjach
12/19
Springbok.de
Pod maską pracował silnik 1.1 o mocy 60 KM lub 1.3 generujący 75 KM
13/19 Volkswagen Polo w pionierskich wersjach
13/19
Springbok.de
Wnętrze wersji Carat utrzymano w błękitnej tonacji
14/19 Volkswagen Polo w pionierskich wersjach
14/19
Springbok.de
Sportowe fotele z dobrym bocznym podparciem
15/19 Volkswagen Polo w pionierskich wersjach
15/19
Springbok.de
W wyposażeniu znalazły się także koła pochodzące z Golfa Pirelli
16/19 Volkswagen Polo w pionierskich wersjach
16/19
bb Buchmann
Volkswagen Polo Carat w 1982 roku kosztował tyle samo co Mercedes klasy S
17/19 Volkswagen Polo w pionierskich wersjach
17/19
bb Buchmann
Na pokładzie mogła być także kierownica z przyciskami do obsługi urządzeń pokładowych
18/19 Volkswagen Polo w pionierskich wersjach
18/19
bb Buchmann
Technika zastosowana w Polo Carat jest dzisiaj na początku dziennym, ale wówczas było to rewolucyjne rozwiązanie
19/19 Volkswagen Polo w pionierskich wersjach
19/19
bb Buchmann
W wersji Paris samochód miał węższe opony – 175 mm zamiast 185 mm
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.