Debiutujący właśnie w Detroit Lexus LS ma już 28 lat. Jego najnowsze wcielenie osadzone jest na niedawno zaprezentowanej płycie podłogowej modelu LC 500. Oczywiście w limuzynie rozstaw osi został wydłużony. Mieliśmy już okazję jeździć niedawno zaprezentowanym coupe Lexusa i trzeba przyznać, że karoseria ma imponującą sztywność, co bardzo pozytywnie przekłada się na precyzję prowadzenia i komfort jazdy. Samochód stabilnie pokonuje nierówności i szybko reaguje na polecenia kierowcy. Jeśli wydłużona płyta podłogowa zachowa podobną sztywność można się spodziewać po nowej limuzynie Lexusa ciekawych doznań za kółkiem.
Lexus LS 2017Żródło: TopGarage / Lexus
Tym bardziej, że inżynierowie włożyli też dużo pracy w obniżenie środka ciężkości w modelu LS. Nie tylko sylwetka (nowy LS jest dłuższy i niższy), ale również ułożenie silnika oraz konstrukcja zawieszenia wpływają na korzystniejsze rozmieszczenie masy. Wydłużony do 312 cm rozstaw osi jest o 3,5 cm większy niż w poprzedniku. Podobnie jak w Ferrari Lusso, Lexus wyposażony jest w centralny komputer, który kontroluje układ napędowy, hamulcowy, kierowniczy, zawieszenie i przyczepność. Można wybierać tryby jazdy (normal, sport, sport+) i regulować głośność sztucznie generowanego gangu silnika.
Lexus LS 2017Żródło: TopGarage / Lexus
Pod maską pojawiła się nowa V6-ka z dwiema turbosprężarkami o mocy 415 KM i 600 Nm, która współpracuje z pierwszą na świecie automatyczną, 10-biegową przekładnią stosowaną w samochodach osobowych. Mieliśmy też okazję sprawdzić jak działa nowa skrzynia. Potrafi znakomicie dostosować się do warunków i techniki jazdy. Mimo, że jest to tradycyjna konstrukcja hydrauliczna, nie doskwiera nieprzyjemny efekt ślizgania, który dzięki blokadzie został wyeliminowany niemal do zera.
Lexus obiecuje, że mimo sportowej sylwetki nie będzie brakowało miejsca w środku. Wiele razy mieliśmy okazję się przekonać, ze Lexus potrafi skutecznie odizolować kabinę od wstrząsów wibracji i hałasu. Firma obiecuje, że najnowszym modelu LS będzie jeszcze ciszej niż w poprzedniku. Można się również spodziewać wysublimowanego dźwięku jaki płynie z głośników sprzętu audio. Ciekawe, jak najnowsze dzieło Lexusa wypadnie na tle konkurencji.
Galeria zdjęć
1/54 Lexus LS 2017
1/54
Żródło: TopGarage / Lexus
2/54 Lexus LS 2017
2/54
Żródło: TopGarage / Lexus
3/54 Lexus LS 2017
3/54
Żródło: TopGarage / Lexus
4/54 Lexus LS 2017
4/54
Żródło: TopGarage / Lexus
5/54 Lexus LS 2017
5/54
Żródło: TopGarage / Lexus
6/54 Lexus LS 2017
6/54
Żródło: TopGarage / Lexus
7/54 Lexus LS 2017
7/54
Żródło: TopGarage / Lexus
8/54 Lexus LS 2017
8/54
Żródło: TopGarage / Lexus
9/54 Lexus LS 2017
9/54
Żródło: TopGarage / Lexus
10/54 Lexus LS 2017
10/54
Żródło: TopGarage / Lexus
11/54 Lexus LS 2017
11/54
Żródło: TopGarage / Lexus
12/54 Lexus LS 2017
12/54
Żródło: TopGarage / Lexus
13/54 Lexus LS 2017
13/54
Żródło: TopGarage / Lexus
14/54 Lexus LS 2017
14/54
Żródło: TopGarage / Lexus
15/54 Lexus LS 2017
15/54
Żródło: TopGarage / Lexus
16/54 Lexus LS 2017
16/54
Żródło: TopGarage / Lexus
17/54 Lexus LS 2017
17/54
Żródło: TopGarage / Lexus
18/54 Lexus LS 2017
18/54
Żródło: TopGarage / Lexus
19/54 Lexus LS 2017
19/54
Żródło: TopGarage / Lexus
20/54 Lexus LS 2017
20/54
Żródło: TopGarage / Lexus
21/54 Lexus LS 2017
21/54
Żródło: TopGarage / Lexus
22/54 Lexus LS 2017
22/54
Żródło: TopGarage / Lexus
23/54 Lexus LS 2017
23/54
Żródło: TopGarage / Lexus
24/54 Lexus LS 2017
24/54
Żródło: TopGarage / Lexus
25/54 Lexus LS 2017
25/54
Żródło: TopGarage / Lexus
26/54 Lexus LS 2017
26/54
Żródło: TopGarage / Lexus
27/54 Lexus LS 2017
27/54
Żródło: TopGarage / Lexus
28/54 Lexus LS 2017
28/54
Żródło: TopGarage / Lexus
29/54 Lexus LS 2017
29/54
Żródło: TopGarage / Lexus
30/54 Lexus LS 2017
30/54
Żródło: TopGarage / Lexus
31/54 Lexus LS 2017
31/54
Żródło: TopGarage / Lexus
32/54 Lexus LS 2017
32/54
Żródło: TopGarage / Lexus
33/54 Lexus LS 2017
33/54
Żródło: TopGarage / Lexus
34/54 Lexus LS 2017
34/54
Żródło: TopGarage / Lexus
35/54 Lexus LS 2017
35/54
Żródło: TopGarage / Lexus
36/54 Lexus LS 2017
36/54
Żródło: TopGarage / Lexus
37/54 Lexus LS 2017
37/54
Żródło: TopGarage / Lexus
38/54 Lexus LS 2017
38/54
Żródło: TopGarage / Lexus
39/54 Lexus LS 2017
39/54
Żródło: TopGarage / Lexus
40/54 Lexus LS 2017
40/54
Żródło: TopGarage / Lexus
41/54 Lexus LS 2017
41/54
Żródło: TopGarage / Lexus
42/54 Lexus LS 2017
42/54
Żródło: TopGarage / Lexus
43/54 Lexus LS 2017
43/54
Żródło: TopGarage / Lexus
44/54 Lexus LS 2017
44/54
Żródło: TopGarage / Lexus
45/54 Lexus LS 2017
45/54
Żródło: TopGarage / Lexus
46/54 Lexus LS 2017
46/54
Żródło: TopGarage / Lexus
47/54 Lexus LS 2017
47/54
Żródło: TopGarage / Lexus
48/54 Lexus LS 2017
48/54
Żródło: TopGarage / Lexus
49/54 Lexus LS 2017
49/54
Żródło: TopGarage / Lexus
50/54 Lexus LS 2017
50/54
Żródło: TopGarage / Lexus
51/54 Lexus LS 2017
51/54
Żródło: TopGarage / Lexus
52/54 Lexus LS 2017
52/54
Żródło: TopGarage / Lexus
53/54 Lexus LS 2017
53/54
Żródło: TopGarage / Lexus
54/54 Lexus LS 2017
54/54
Żródło: TopGarage / Lexus
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.