Wydaje się, że w czasach downsizingu i wszechobecnego turbo czasy wolnossących silników przechodzą do lamusa. Nic z tego, przynajmniej nie w Japonii. Inżynierowie Lexusa postawili właśnie na potężne V8 bez żadnych dopalaczy. Nowy Lexus RC F pod maską ma więc to, czego wszyscy szukali dawno temu w amerykańskich autach.
RC F napędzany jest pięciolitrowym silnikiem V8 o mocy 450 KM. Moment to 520 Nm. Silnik współpracuje z 8-biegową skrzynią automatyczną, tą samą, którą z powodzeniem stosowano w IS F. Jest jednak gruntownie zmodernizowana, przekłada biegi jeszcze szybciej i precyzyjnie. Tak przygotowany RC F do setki przyspiesza w czasie kró†szym niż 4,8 sekundy a prędkość maksymalna to 270 km/h.
Wolno? Jeśli tak, to Lexus przygotował wersję Sport, nieco podrasowaną, ale bardziej wizualnie niż technicznie. Jeśli jednak i to jest komuś zbyt mało, zostaje wyczynowy RC F GT3. Moc 540 KM wyciśnięta jest z tego samego silnika, ale w wersji sportowej. Musi on sobie poradzić ze znacznie lżejszym (1250 kg) autem, co daje mu sporą przewagę nad wszystkimi cywilnymi samochodami.
CZYTAJ WIĘCEJ:
Galeria zdjęć
Prędkość maksymalna? 270 km/h.
Do setki Lexus rozpędza się w 4,8 sekundy.
Z silnikiem współpracuje 8-biegowy automat, ten sam, który był w Lexusie IS F, ale kompletnie zmodernizowany. Szybszy i dokładniejszy.
Kto może być konkurentem "erceefa"? Może BMW M4?
Wnętrze auta nie jest ekstremalnie sportowe. Raczej eleganckie i luksusowe.
Jak brzmi wydech tego sportowego auta nie wiemy. Jednak nie ma siły, wolnossące V8 musi godnie bulgotać.
Ale RC F to tylko początek sportowych emocji jakie funduje nam Lexus.
... a także z iście luksusowym wykończeniem.
Lexus RC F, jak każde auto tej marki, może być także w wersji Sport...
W białym kolorze Lexus prezentuje się naprawdę dobrze.
Charakterystyczne wloty powietrza, znane z innego sportowego siłacza Lexusa - LF A
Lexus RC F
Specjalny wzór felg to element obowiązkowy.
Auto w takiej specyfikacji produkować będzie Lexus. Jeśli planujesz zatem starty w serii GT3, ustaw się w kolejkę.
W środku już nie luksusowo, ale typowo sportowo. Auto waży tylko 1250 kg,
Po maską ten sam silnik, ale przygotowany do wyczynu - 5.0 V8 o mocy 540 KM.
A na deser naprawę mocna wersja RC F - GT3, gotowa, by startować na najszybszych torach świata.