Debiut nowego auta jest niezwykle ważnym wydarzeniem dla koncernu Fiat, dlatego zostały podjęte liczne działania przygotowujące do oficjalnej premiery, zaplanowanej na 4 lipca w Turynie. W tym kontekście mieści się również współpraca pomiędzy Fiatem i firmą Cappellini, włoską marką designerską o międzynarodowej sławie, której głównym podmiotem jest nowy Fiat 500 i jego koncepcja stylistyczna.
Z okazji Miedzynarodowych Targów Meblarskich w Mediolanie (od 18 do 23 kwietnia), niektórzy wystawcy organizują rozmaite wydarzenia w różnych częściach miasta. Do najbardziej renomowanych i obleganych przez publiczność przestrzeni "poza-targowych" należy właśnie przedsięwzięcie organizowane przez firmę Cappellini. Wystawa "Cappellini Temporary Store" jest otwarta dla publiczności w dniach 18-24 kwietnia. Wydzielona została specjalnie zarezerwowana przestrzeń nazwana "500 Lounge", gdzie oglądający mogą dokonać rezerwacji jednego z 500 numerowanych egzemplarzy Opening Edition nowego modelu.
Do wyboru są dwie wersje, z czego jedna jest sygnowana właśnie przez Cappellini, wyróżniająca się ekskluzywnym błękitnym kolorem i eleganckimi załamaniami, druga to bogato wyposażona wersja w białym perłowym lakierze, posiadająca ekskluzywną numerowaną tabliczkę umieszczoną na zewnętrznym słupku oraz tabliczkę wewnętrzną z możliwością wygrawerowania własnego nazwiska.
Zainteresowani mogą też zostać wpisani na listę oczekujących (nie jest to wiążące zamówienie) na dostawę 500 samochodów z Opening Edition. W rzeczywistości dopiero w późniejszym terminie zostanie podana potencjalnym nabywcom cena oraz szczegóły wyposażenia z opcją potwierdzenia lub rezygnacji z zakupu.