Model Grandeur, który miał swoją premierę na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie w ubiegłym roku, wprowadził markę Hyundai do segmentu Executive. Grandeur został zaprojektowany jako bezpośredni konkurent Volvo S80, Audi A6 i Peugeota 607. Pierwotnie Grandeur był dostępny jedynie w silnikiem benzynowym V6 o pojemności 3.3 l. Hyundai Motor Poland zadecydował o wprowadzeniu tego modelu na rynek w momencie, gdy na tegorocznych targach paryskich przedstawiona została wersja z silnikiem wysokoprężnym. Silnik 2.2 litra VGT wykonany jest w technologii common rail i w specyfikacji przeznaczonej na Europę osiąga moc 114kW przy 4000 obr./min. oraz moment obrotowy 343 Nm przy zakresie 1800-2500 obr./min. Nowy silnik wysokoprężny wyposażono w intercooler i filtr cząsteczek stałych, dzięki czemu ograniczono emisję spalin do poziomu spełniającego normę Euro4.

Wprowadzenie do oferty modelu Grandeur CRDi było kolejnym ważnym krokiem w strategii Hyundaia. W ciągu minionego roku Hyundai przedstawił trzy nowe silniki wysokoprężne zgodne z wymaganiami Euro4. Czterocylindrowy silnik o pojemności 1.5 litra dostępny w modelach Getz, Matrix i Accent pojawił się we wrześniu 2005. Dwulitrowy silnik dostępny w Tucsonie i Sonacie zdążył zadomowić się w ofercie rynkowej i zebrał wiele pochwał prasowych. Szereg zamyka silnik 2.2 litra dostępny w modelu Grandeur i Santa Fe. Kolejna faza rozwoju technologii wysokoprężnych Hyundaia przewiduje wprowadzenie do 2008 roku siedmiu nowych silników spełniających normę Euro 5.

Jednostka 2.2 litra CRDi z turbosprężarką o zmiennej geometrii (VGT) charakteryzuje się cichą pracą i w połączeniu z pięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów pozwala na osiągnięcie prędkości 0-100 km w 11,4 sekundy, 60-100 km w 6,5 sekundy i maksymalnej prędkości 202 km/h.  Zastosowanie podwójnych wahaczy poprzecznych z przodu i niezależnego zawieszenia wielowahaczowego (multi-link) z tyłu pozytywnie wpłynęło na właściwości jezdne i komfort jazdy redukując wstrząsy, wibracje i hałasy dochodzące z zawieszenia. Bezpieczeństwo zapewniają: system ESP, 4-kanałowy ABS, EBD i TCS.

Na dodatkowy komfort wpływają hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego i teleskopowa regulacja kolumny kierownicy. Grandeur poza sztywną strukturą nadwozia, strefami zgniotu i ochrony przed zderzeniem bocznym oferuje osiem poduszek powietrznych. W standardzie znajduje się także czujnik odblokowujący drzwi w momencie zderzenia. Ograniczniki siły napięcia i napinacze wchodzą w skład systemu pasów bezpieczeństwa. Tylną kanapę wyposażono w system montażu fotelików dziecięcych Isofix.

Wnętrze Grandeura ma zapewnić wygodę i komfort dzięki dwustrefowej klimatyzacji. Dwukolorowe wnętrze wzbogacono elementami w kolorze drewna i metalu, oświetleniem typu LED i obiciami skórzanymi. Fotele posiadają regulowane wsparcie lędźwiowe, elektryczne sterowanie i możliwość podgrzewania.

W skład wyposażenia modelu Grandeur oferowanego na polskim rynku w specyfikacji Prestige wchodzą: czujniki deszczu i cofania, tempomat, pełna elektryka szyb i lusterek, samościemniające lusterko wsteczne, zamek centralny z pilotem oraz immobilizer, komputer pokładowy, reflektory ksenonowe automatycznie włączane, pamięć ustawienia fotela kierowcy, koła kierowniczego i lusterek zewnętrznych, system nagłaśniający Infinity, 8 głośników (w tym 90W Subwoofer), system audio ze zmieniarką CD MP3 na 6 płyt, sterowany w kierownicy, elektrycznie podnoszona zasłona przeciwsłoneczna przy tylnej szybie.

Wyposażenie Prestige dostępne jest w dwóch oferowanych wersjach silnikowych. W przypadku modelu z jednostką 3.3 l. V6 cena wynosi 159 900 zł., zaś za egzemplarz z silnikiem wysokoprężnym 2.2 l. CRDi trzeba zapłacić o 10 tys. zł. więcej.