Szczególnie celują w tym zakresie Włosi nadając swoim bolidom dźwięczne nazwy jak Berlinetta, Maranello czy bardziej groźne jak chociażby Diablo. Jednak nazwanie samochodu "czterodrzwiówka" wydaje się nieco przesadzone, nawet jeżeli po włosku brzmi "Quattroporte".

Modele sportowe mają swój niepowtarzalny styl, charakteryzujący się niską i szeroką karoserią, oraz doskonałymi parametrami aerodynamicznymi. Posiadają także zawieszenie o zwiększonej sztywności, pozwalające na utrzymywanie kontaktu z drogą nawet przy dużych siłach odśrodkowych na zakrętach. Czy zatem takie auto mogłoby spełniać rolę limuzyny?. Jedynym ze sportowych producentów, którym udało się pogodzić styl limuzyny i samochodu sportowego jest Maserati, a dla uczczenia sukcesu model nosi nazwę Quattroporte.

Z przodu, jak przystało na pojazd z rodziny Maserati, Quattroporte posiada wąskie reflektory i osłonę chłodnicy, przywołującą na myśl otwartą paszczę drapieżnika. Tył karoserii to klasyczna forma sportowego stylu: masywny słupek, przetłoczenia tylnych błotników i nachylona pod dużym kątem szyba tylna.

Najciekawsza jest jednak linia boczna. Pomimo długości 505 cm (tyle samo mają limuzyny Audi A8 i BMW 7), styliści Pininfariny zadbali aby Quattroporte bardziej przypominał sportowego bolida niż klasyczną limuzynę. Przekonać o tym mają zarówno proporcje nadwozia i styl karoserii zaakcentowany falistą linią na wysokości szyb, jak i skrzela za przednim kołem identyczne jak w samochodach sportowych.

Od początku tego roku oferta handlowa wzbogacona została o wersje "Sport GT" i "Executive GT". Wprawdzie we wszystkich Quattroporte wystrój wnętrza zdominowany został -jak w prawdziwej limuzynie- przez skórzane obicia siedzeń i drzwi, ale odmienność poszczególnych wersji dotyczy zastosowanych aplikacji. Wnętrze tradycyjnej wersji jest połączeniem skóry w naturalnym kolorze z zamontowanymi na panelu środkowym i drzwiach, obiciami z jasnego drzewa orzechowego. W Exeutive GT skóra ma jasny kremowy odcień, a drewniane aplikacje wykonano z dużo ciemniejszego materiału. Znakiem rozpoznawczym Executive jest także drewniane obicie wolantu kierownicy.

W Maserati Sport GT całe wnętrze wykonano, aby podkreślić "sportową duszę". Stąd też skórzana tapicerka jest w kolorze czarnym, a zamiast drewnianych dodatków zastosowano aplikacje z czarnego chromu.

Odmienność dotyczy także wystroju karoserii. Podczas gdy tradycyjna wersja ma gril stylizowany poziomymi liniami, wersje GT mają gril w formie plastra miodu. Ponadto w wersjach GT przynależność do klasy "sport" lub "executive" podkreślono dyskretnym napisem na słupku środkowym. Najbardziej dostrzegalną różnicą są jednak wielkości kół (w Quattroporte zastosowano obręcze18 cali, Executive - 19 cali, a Sport - 20 cali) i różne wzory felg.

Podzespoły to kwintesencja sportowego stylu. Kierowca ma do wyboru tryb zawieszenia "komfort" lub "sport", a dzięki dźwigni zmiany biegów w formie łopatek za wolantem kierownicy, można zmieniać przełożenia jak w prawdziwym bolidzie Formuly I.

Wzorem Formuły I koła mają różne wymiary (przód - 245/35R20, tył - 285/30-R20) i jak w prawdziwej wyścigówce konstruktorzy zwrócili uwagę nie tylko na przyspieszenie, ale także hamowane. Quattroporte przyspiesza od 0-100 km/h w czasie 5,2 sek., ale czas zatrzymania z  prędkości 100 km/h do 0 wynosi zaledwie 2,7 sek.

Koszt Maserati Quattroporte w Szwajcarii waha się od  160 900 CHF do 179 650 CHF, czyli od 392 000 zł do 438 000 zł.