Platformą dla mobilnego domu jest Mercedes-Benz Zetros - pojazd, który łączy terenowe zdolności Unimoga z możliwościami przewozowymi ciężarówki wagi ciężkiej. Jego wizytówką jest umieszczona za silnikiem kabina, zapewniająca łatwe wsiadanie i wysiadanie, wyjątkową przestronność oraz - za sprawą fotela zamontowanego między osiami - wysoki komfort jazdy w terenie.

Sprawdzona, terenowa koncepcja wykorzystuje napęd na wszystkie koła, wysoki prześwit, pojedyncze ogumienie i nawet trzy blokady dyferencjałów wraz z dwustopniową skrzynią rozdzielczą.

By zobrazować możliwości Zetrosa, wystarczy kilka liczb: maksymalna artykulacja osi wynosi 2 x 500 mm, głębokość brodzenia sięga 1190 mm, a zdolność pokonywania wzgórz to 80 proc.

W przeciwieństwie do wielu mobilnych domów, dwuosiowy Zetros 1833 o dopuszczalnej masie całkowitej 18 ton nie ma żadnych problemów z udźwignięciem dodatkowego wyposażenia. Napędza go rzędowy, 6-cylindrowy silnik o pojemności 7,2 litra i mocy 240 kW (326 KM) z technologią BlueTec, współpracujący z 6-biegową przekładnią automatyczną. Polakierowany na elegancki, srebrny kolor egzemplarz przemieszcza się na kołach z imponującym, terenowym ogumieniem 16.00 R 20.

Wysuwana komora

Nadwozie Zetrosa - połączone z kabiną specjalnym przejściem - wyprodukowała firma Hartmann Spezialkarosserien z Alsfeld w Hesji. Ma ono 5,6 m długości oraz 2,4 m szerokości. Ściany, dach i podłogę wykonano z pojedynczych, ocynkowanych i powlekanych tworzywem sztucznym paneli. Taka konstrukcja charakteryzuje się wysoką stabilnością oraz doskonałą izolacją - maksymalna grubość ścian wynosi 10 cm.

Kolejną wyjątkową cechą Zetrosa jest elektrycznie wysuwana komora z lewej strony pojazdu, zaopatrzona w obudowę z włókien węglowych oraz pneumatyczne uszczelnienie. Elementy grzewcze chronią przed gromadzeniem się na niej śniegu lub lodu. Po wysunięciu komory szerokość przestrzeni mieszkalnej wzrasta do 2,5 m. Zamontowany z tyłu uchwyt z podnośnikiem hydraulicznym może z powodzeniem służyć do przewożenia motocykla.

Przestrzeń mieszkalna

Rozkład wnętrza Zetrosa został przemyślany pod kątem dalekich wojaży w komfortowych warunkach - narożną sofę, sekcję kuchenną i duże, podwójne łóżko uzupełnia tu łazienka z umywalką, toaletą oraz osobnym prysznicem. Ściany tego ostatniego wykonano z ozdobionego specjalnym wzorem szkła i wyposażono w nastrojowe podświetlenie.

Wnętrze urządzono meblami ze szlachetną okleiną z prawdziwego drewna klonowego. Pięciokrotnie lakierowana i polerowana powierzchnia odznacza się wyjątkowo wysokim połyskiem. Podłogę oraz blat kuchenny wykonano z lekkiego kamienia naturalnego, a sofę w wysuwanej części pokrywa oddychająca, prawdziwa skóra.

Na pokładzie Zetrosa znalazło się również nowoczesne wyposażenie: automatyczna antena satelitarna, połączenie z internetem, LED-owe ekrany w sekcji dziennej i sypialnej oraz nagłośnienie Bose.

Duże zbiorniki paliwa

Niezależność w trakcie długich podróży zapewnia 300-litrowy zbiornik świeżej wody oraz 600-litrowy zbiornik oleju napędowego, a także litowo-jonowe akumulatory z systemem zasilania energią słoneczną. W razie potrzeby podróżujący mają do dyspozycji agregat prądotwórczy. Wyposażenia obejmuje też klimatyzację oraz dwa sterowane osobno podgrzewacze wody na olej napędowy.

Ekstremalny, terenowo-luksusowy kamper będzie prezentowany podczas zbliżających się targów aut użytkowych w Hanowerze, trwających od 25 września do 2 października, w hali 14/15 na stoisku Mercedes-Benz Trucks.