Mercedesowi od dłuższego czasu brakowało w ofercie niedużego klasycznego coupé. Wprawdzie koncern od 2001 roku miał w swojej ofercie klasę C Sportcoupé, jednak był to po prostu trzydrzwiowy hatchback z dziwnie zaprojektowaną tylną klapą, który w dodatku nie odniósł większego sukcesu rynkowego.
Tym razem zdecydowano się więc nie eksperymentować, w wyniku czego powstało klasyczne, dwudrzwiowe coupé na bazie sedana: niższe o 41 mm od limuzyny, z masywnym tyłem oraz wąskim tylnym słupkiem. Samochód posiada wszystkie atrybuty tego typu pojazdów: krótki przedni zwis, długą maskę, mocno nachyloną przednią szybę oraz dłuższy niż w sedanie dach.
Przednie światła nowego Mercedesa C Coupé przypominają te z modelu SL, tylna część nadwozia (ze zintegrowanym spoilerem) nawiązuje do aktualnej klasy C i jest dużo bardziej elegancka niż ścięty tył modelu Sportcoupé.
Wersja Coupé podobnie jak zmodernizowana klasa C w wersji sedan oraz kombi otrzymała najnowsze systemy wspomagające jazdę, system start-stop, nowe skrzynie biegów oraz specjalną poduszkę powietrzną chroniącą miednicę (Pelis Bag). Samochód będzie seryjnie wyposażony w zawieszenie Activity-Control z elektroniczną regulacją charakterystyki amortyzatorów. Aktywny układ kierowniczy dostępny będzie za dopłatą.
Wnętrze klasy C Coupé jest praktyczne identyczne jak w limuzynie. Ekskluzywności dwudrzwiowej wersji mają dodawać inne listwy ozdobne oraz szlachetniejsze materiały wykończeniowe. Trójramienna kierownica pochodzi z nowego Mercedesa CLS.
Samochód będzie dostępny z pięcioma jednostkami napędowymi o mocach od 156 do 306 KM. Sprzedaż (w Niemczech) rozpocznie się w czerwcu, producent nie podał na razie cen klasy C Coupé