Jest to pierwszy z autobusów będących odpowiedzią na specyficzne zapotrzebowanie w zakresie transportu chorych i niepełnosprawnych pielgrzymów przykutych do wózków inwalidzkich i noszy, wykonanym w ramach wspólnego projektu Hospitalité i spółki EvoBus GmbH, odpowiedzialnej w firmie Daimler-Chrysler AG za produkcję i sprzedaż autobusów Mercedes-Benz na rynku europejskim.

Nowy Mercedes-Benz Citaro będzie używany do transportu chorych i niepełnosprawnych pielgrzymów z lotniska Lourdes-Tarbes oraz z dworca w Lourdes do Świętej Dzielnicy wokół groty Massabielle. Święta Dzielnica z koronowaną Madonną, Bazyliką Różańca Świętego i Drogą Krzyżową przyciąga co roku miliony pielgrzymów. Wśród nich, w związku z wieloma udokumentowanymi cudownymi uzdrowieniami w Lourdes, jest wielu chorych i niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich.

Już na pierwszy rzut oka zwraca uwagę wyjątkowe wyposażenie tego 12-metrowego dwudrzwiowego autobusu miejskiego z nadwoziem o szerokości 2,55 m przygotowanym dla niepełnosprawnych, z minimalną liczbą miejsc siedzących (20 pojedynczych miejsc siedzących), 11 siedzeniami składanymi po lewej i prawej stronie wzdłuż ścian bocznych pojazdu i 7 stanowiskami dla wózków inwalidzkich z tak zwanymi "płytami oporowymi" z niebieskiej sztucznej skóry. Dwa z 20 miejsc siedzących znajdują się w przedniej części pojazdu, za miejscem kierowcy, a pozostałe 18 rozmieszczonych jest półkoliście z tyłu. Oprócz specjalnych szyn zapewniających bezpieczne zakotwiczenie wózków inwalidzkich i ruchomych stelaży noszy w bezstopniowej podłodze, sięgającej aż za środkowe drzwi wejściowe, pojazd wyposażony jest w mechaniczną, składaną rampę przy przednich drzwiach oraz wysuwaną pochylnię przy drzwiach środkowych, które ułatwiają wsiadanie do autobusu. Przemyślany system drążków i uchwytów dla pasażerów zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo przy transporcie osób o nierzadko dużym stopniu inwalidztwa.

Zaprojektowany w kolorach białoniebieskich Citaro napędzany jest silnikiem OM 457 hLA o mocy 299 KM połączonym z 6-biegową, automatyczną skrzynią biegów typu ZF-Ecomat, obsługiwaną przez kierowcę za pomocą przełącznika 3-klawiszowego (D-N-R). Pojazd ma zawieszenie pneumatyczne i dysponuje automatycznym hamulcem przystankowym z blokadą ruszenia przy otwartych drzwiach wejściowych. Światła stop są załączane również poprzez retarder. Elektroniczna regulacja poziomu (ENR) z funkcją przyklęku obniża pojazd od strony do wsiadania o 60 mm. Funkcja ta jest zablokowana przy wysuniętej rampie. Wśród innych detali znajdują się akustyczny sygnał ostrzegawczy cofania, kamera do jazdy do tyłu z 5-calowym monitorem dla kierowcy, wydajna instalacja ogrzewania i klimatyzacji oraz obsługiwane elektrycznie pokrywy dachowe.