Wśród samochodów typu SUV/crossover klasy średniej, wyposażonych w silniki benzynowe znalazły wyróżniono Mitsubishi ASX 1.6 2WD, które zajmuje w tym segmencie trzecie miejsce ze średnim spalaniem na poziomie 5,9 l/100 km oraz Volkswagena Tiguana 1.4 TSI BlueMotion Technology Trend & Fun, zajmującego w tym segmencie dziesiąte miejsce ze średnim spalaniem na poziomie 6,5 l/100 km. Warto podkreślić, że Skoda Octavia 1.2 TSI Classic, jako model zajmujący pierwsze miejsce w tabeli, ma średnie spalanie na poziomie 5,7 l/100 km.

Wśród samochodów z klasy wyższej średniej znalazł się hybrydowy Lexus RX 450h automat, który zajmuje w tym segmencie pierwsze miejsce ze średnim spalaniem na poziomie 6,3 l/100 km oraz Mitsubishi Outlander 2.0 Invite 2WD CVT zajmujące w tym segmencie szóste miejsce ze średnim spalaniem na poziomie 7,7 l/100 km.

Wśród samochodów typu SUV/crossover klasy średniej, wyposażonych w silniki Diesla, znalazł się Nissan Qashqai 1.5 dCi Eco Visia 2WD, który zajmuje w tym segmencie ósme miejsce ze średnim spalaniem na poziomie 4,9 l/100 km. Volvo S40 DRIVe DPF, jako model zajmujący pierwsze miejsce w tabeli, ma średnie spalanie na poziomie 3,9 l/100 km.

Samochody typu SUV/crossover z wysokoprężnymi silnikami w klasie wyższej średniej są reprezentowane przez dwa modele. Volvo XC70 DRIVe Kinetic DPF, które zajmuje w tym segmencie ósme miejsce ze średnim spalaniem na poziomie 5,9 l/100 km oraz Hyundaia Santa Fe 2.2 CRDi Comfort 2WD DPF zajmującego w tym segmencie dziesiąte miejsce ze średnim spalaniem na poziomie 6,3 l/100 km. Volvo V70 DRIVe Kinetic DPF, jako model zajmujący pierwsze miejsce w tabeli, ma średnie spalanie na poziomie 4,5 l/100 km.

Jeszcze kilka lat temu samochody SUV uchodziły za paliwożerne i mało przyjazne dla środowiska. Jednak zmiany w systemie podatkowym nakładające w Europie Zachodniej dodatkowe obciążenia na osoby korzystające z pojazdów o wysokiej emisji CO2, drożejące paliwa na stacjach oraz rosnące znacznie ekologii w życiu codziennym zmusiły koncerny motoryzacyjne do podjęcia prac nad samochodami nowego rodzaju. Postawiono na nowoczesnej konstrukcje i jednostki napędowe, w tym oparte na technologii hybrydowej, znacząco obniżono masę pojazdu i wymiary zewnętrzne, a nawet zrezygnowano częściowo z występującego dotychczas w standardzie napędu 4x4. Wszystko po to, aby znacząco obniżyć zużycie paliwa, a jednocześnie zachować elementy, które w autach SUV klientom podobają się najbardziej, a więc masywny wygląd nadwozia, zwiększony prześwit, wysoka pozycja za kierownicą, dobra widoczność i subiektywne poczucie bezpieczeństwa.