Marka Mercedes-Benz wraca na pierwsze miejsce w publikowanym co pół roku zestawieniu ADAC-AutoMarxX, które obejmuje ponad 30 firm na niemieckim rynku samochodów osobowych.

Oto pierwsza dziesiątka głównego rankingu ADAC-AutoMarxX (grudzień 2010):

- Mercedes-Benz: łączna nota 1,92 (awans)

- Audi: 1,95 (miejsce bez zmian)

- BMW: 1,97 (spadek)

- Volkswagen: 2,24 (awans)

- Volvo: 2,25 (awans)

- Skoda: 2,27 (spadek)

- Porsche: 2,37 (awans)

- Toyota: 2,49 (spadek)

- Honda: 2,60 (miejsce bez zmian)

- Seat: 2,68 (miejsce bez zmian)

Indeks AutoMarxX prezentuje najpełniejszą analizę aktualnej sytuacji w niemieckiej branży motoryzacyjnej. Specjaliści analizują poszczególne firmy obecne na rynku, przyznając m.in. punkty za wizerunek marki, zadowolenie klientów, jakość samochodów oraz rozwiązania technologiczne.

Jedną z najciekawszych w omawianym raporcie jest kategoria związana z szeroko pojętą jakością samochodów. Uwzględnia się tu m.in. dane pochodzące z aktualnych rankingów awaryjności według TUV, DEKRA oraz ADAC.

Oto marki, które uzyskały najwyższe oceny w poszczególnych częściach najnowszego rankingu ADAC-AutoMarxX (w nawiasie podano wartość, jaką dana kategoria ma jako część składowa wpływająca na wynik w rankingu głównym):

- wizerunek marki: pierwsze miejsce ma Audi (10 proc.)

- siła rynkowa: pierwsze miejsce ma Volkswagen (10 proc.)

- zadowolenie klienta: pierwsze miejsce ma Subaru (15 proc.)

- siła produktu (w tym jakość): pierwsze miejsce ma Audi (30 proc.)

- zagadnienia ekologiczne: pierwsze miejsce ma Skoda (15 proc.)

- bezpieczeństwo czynne i bierne: pierwsze miejsce ma Mercedes-Benz (20 proc.)

Opracowanie ADAC-AutoMarxX ukazuje się cyklicznie od roku 2001. Do tej pory najczęściej pierwsze miejsce zapewniła sobie właśnie marka Mercedes-Benz (12 razy), wyprzedzając pod tym względem Audi (7 razy) oraz BMW (4 razy).