Ma pod maską podwójnie doładowaną 4-litrową „V-ósemkę" o mocy 476 lub 510 KM.
Debiut salonowy – 2 października 2014 r. na salonie w Paryżu, debiut rynkowy – w lutym 2015 roku.
Niestety, ekologia i wyśrubowane normy emisji spalin zmusiły konstruktorów AMG do zrezygnowania z dotychczas stosowanego silnika o poj. 6,2 litra – został zastąpiony jednostką 4-litrową.
Na szczęście fachowcy z AMG potrafili wycisnąć z podwójnie doładowanego mniejszego silnika odpowiednio dużą moc – nawet trochę wyższą niż w dotychczasowej jednostce 6,2 litra!
W odmianie C 63 nowa klasa C rozwija moc 476 KM, przyspiesza do „setki" w 4,1 sekundy (wersja kombi – 4,2 s), a jej prędkość maksymalna to 250 km/h (zablokowana elektronicznie).
Mocniejsza wersja C 63 S ma silnik o mocy 510 KM, przyspiesza do „setki" w 4 sekundy (kombi w 4,1 s). Prędkość maksymalna – 250 km/h.
Co ciekawe, mocniejsza wersja C 63 S pojawi się na rynku jako pierwsza – w lutym 2015 roku, a „słabsza" 476-konna w kwietniu 2015 r.
Nowa klasa C w wydaniu AMG wyposażona jest w sportowy układ wydechowy AMG Dynamic Select pozwalający na zmianę gangu silnika w zależności od stylu jazdy kierowcy i prędkości obrotowej silnika. Odgłosy wydechu kierowca może też zmieniać przyciskiem.
Silniki nowej klasy C AMG zgodnie z zasadą tej firmy montowane są od początku do końca przez jednego mechanika, którego nazwisko widnieje na tabliczne przyklejonej do motoru.
Klasa C w wersji AMG wyposażana jest w 7-stopniową skrzynię automatyczną. Ma ona 4 programy jazdy (w wersji C 63 S – pięć programów) oraz możliwość ręcznego wybierania przełożeń łopatkami przy kierownicy.
Aby zapewnić nowej klasie C 63 AMG lepszą trakcję zastosowano mechaniczną blokadę tylnego dyferencjału (szperę) – zapewnia to możliwość wcześniejszego przyspieszania podczas wychodzenia auta z zakrętu oraz poprawia skuteczność hamowania.
Standardowo klasa C AMG oferowana będzie na kołach 18-calowych, z oponami w rozmiarze 245/40 z przodu i 265/40 z tyłu.
Odmiana mocniejsza C 63 S występuje z kołami 19-calowymi z oponami w rozmiarze 245/35 z przodu i 265/35 z tyłu.
Kierowca C 63 AMG ma do wyboru 4 tryby jazdy: Controlled Efficiency (delikatny), Individual (dopasowany do preferencji prowadzącego), Sport, Sport+ (ustawienia sportowe). W wersji C 63 S dostępny jest też piąty tryb – Race (torowy).