Pomóc może w tym np. urządzenie AutoMapa 3.5 Urządzenie to nie jest montowane fabrycznie. Oznacza to, że na desce rozdzielczej pojawia się nowy element przytwierdzony za pomocą specjalnego uchwytu. System ten można także bez trudu przenieść z jednego samochodu do innego. AutoMapa komunikuje się z użytkownikiem za pomocą palmtopa - to na nim zainstalowany jest system wraz z dostępnymi mapami. Do pracy system potrzebuje również anteny, którą umieszcza się przy przedniej szybie, oraz 12-woltowego gniazdka. Co ważne, urządzenie zamontowane w samochodzie w niczym nie przeszkadza i wygląda bardzo estetycznie.

Obecnie oferowane są szczegółowe plany wielu dużych polskich miast: Warszawy, Trójmiasta, Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego, Łodzi, Krakowa, Poznania, Wrocławia, Bydgoszczy, Lublina, Szczecina, niebawem mają do nich dołączyć kolejne. W pozostałych miastach nie ma co prawda oznaczonych konkretnych budynków, ale wprowadzone są nazwy ulic, co również pomaga trafić na miejsce. Wersja 3.5 w stosunku do poprzedniej wzbogacona została między innymi o możliwość nawigacji przełajowej między zadanymi punktami, funkcję zablokowania na mapie odcinka drogi - np. będącego w przebudowie - tak, by trasy były wyznaczane z jego pominięciem, czy funkcję objazdu, przydatną w wypadku zatoru lub innych komplikacji na trasie.

Po wyznaczonej przez system trasie prowadzi ciepły głos - do wyboru - kobiecy lub męski oraz strzałka na ekranie monitora palmtopu. System można także docenić, gdy zaświeci się kontrolka rezerwy paliwa. Jedynie kilka sekund trzeba poczekać, aż system wyszuka stacje określonej sieci. AutoMapa 3.5 bardzo dobrze radzi sobie również na pobocznych drogach i w małych miasteczkach, a w przypadku nie zastosowania się do poleceń systemu, sprawnie wyliczana jest nowa trasa.

Oczywiście nie oznacza to, że systemu tego nie można jeszcze poprawić. Ulepszenia wymagają np. komunikaty głosowe, które czasem nie do końca zgadzają się z wyznaczoną na mapie trasą. Wtedy radzimy zaufać przekazowi graficznemu. Komunikaty te trzeba również nauczyć się rozpoznawać w praktyce. Informacja "skręć w prawo" może bowiem oznaczać skręt na skrzyżowaniu, jak i zakręt. W przypadku dużych obiektów, jak np. lotnisko, może się także zdarzyć, że system podprowadzi pod ogrodzenie, ale nie pod główną bramę. Mimo drobnych wad, AutoMapa 3.5 zasługuje jednak zdecydowanie na pochwałę. A kolejne wersje mogą być przecież już tylko lepsze...