Firma kontynuuje ofensywę inwestycyjną, przeznaczając 210 milionów euro na budowę kompleksu budynków w południowo-zachodniej części Międzynarodowego Centrum Rozwoju Technicznego Rüsselsheim (ITDC) – najwyższy z nich będzie miał siedem pięter. W roku 2017 w budynkach o łącznej powierzchni 36 000 metrów kwadratowych rozpoczną pracę inżynierowie i technicy, którzy będą opracowywać układy przeniesienia napędu przyszłości. W nowym centrum znajdą się 43 najnowocześniejsze stanowiska do prób silników.

Symbolicznego wbicia łopaty dokonali wspólnie: dr Karl-Thomas Neumann, prezes firmy Opel, dr Wolfgang Schäfer-Klug, przewodniczący rady zakładowej Opla, Steven Kiefer, wiceprezes oddziału GM Powertrain, Michael Ableson, członek zarządu firmy Opel ds. inżynierii, oraz dwóch wysokiej rangi przedstawicieli świata polityki: Tarek Al-Wazir, minister gospodarki Hesji, oraz Patrick Burghardt, burmistrz Rüsselsheim.

„Ta inwestycja to wyraźny komunikat: Opel wraca do gry. Opel jest w natarciu” – powiedział Karl-Thomas Neumann. „Nasza ofensywa modelowa trwa w najlepsze – a silniki są jej niezwykle ważną częścią”.

Projekt jest częścią zapowiedzianej w zeszłym roku inwestycji o wartości 230 milionów euro. Obiekty, w których prowadzone będą prace inżynieryjne i testy, powstaną na terenie Międzynarodowego Centrum Rozwoju Technicznego (ITDC) oraz ośrodka badawczego Rodgau-Dudenhofen. Lwia część tej kwoty, 210 milionów euro, jest inwestowana właśnie na terenie zakładów w Rüsselsheim. Kompleks będzie miał powierzchnię 13 000 metrów kwadratowych i będzie położony na południe od torów kolejowych i na zachód od Bramy 45 w Rüsselsheim, równolegle do Rugbyring. To największa inwestycja budowlana w Rüsselsheim od roku 2002, gdy otwarto nowy zakład produkcyjny.

Miejsce to jest częścią inżynieryjnej sieci organizacji GM Powertrain. Dzięki międzynarodowej synchronizacji metod testowania oraz oprogramowania wyniki można analizować i wdrażać w sposób optymalny. Steven Kiefer, dyrektor oddziału GM Powertrain: „Dla nas Rüsselsheim jest centrum rozwoju małych i średnich silników benzynowych. Opieramy się na niemieckiej inżynierii połączonej z międzynarodową siecią, a w nowo wybudowanym obiekcie nasi eksperci będą mogli pracować w optymalnych warunkach”. Jak dodaje Kiefer: „W Rüsselsheim powstaną nowe generacje silników przeznaczonych na wszystkie rynki, na których działa GM. Nowe obiekty spełniają międzynarodowe standardy techniczne i zwiększają elastyczność, szybkość rozwoju oraz efektywność całej grupy”.

Symbol ofensywy silnikowej

Projekt budowlany w Rüsselsheim to wyraźny znak ofensywy silnikowej Opla. Do roku 2018 Opel wprowadzi na rynek 27 nowych modeli oraz 17 nowych, ekonomicznych silników. Dzięki odświeżonej gamie produktowej udział w rynku europejskim znacząco wzrośnie, osiągając w roku 2022 wartość 8 procent. Michael Ableson, członek zarządu ds. inżynierii: „Analizujemy wiele różnych przyszłościowych technologii napędu, które są bardziej ekonomiczne i przyjazne dla środowiska. Nadal istotną rolę będą odgrywać silniki spalinowe, w których wciąż tkwi wielki potencjał. Jako jeden z pionierów ekologicznych technologii napędu firma Opel dąży do znacznego obniżenia emisji CO2 w przyszłości, przy jednoczesnym zapewnieniu kierowcom przyjemności z jazdy i optymalnej wydajności”.

Wolfgang Schäfer-Klug, przewodniczący rady zakładowej: „Jako przedstawiciele pracowników od samego początku popieraliśmy zwiększenie liczby miejsc pracy dla inżynierów oraz inwestowanie w ich rozwój. Jestem więc niezwykle szczęśliwy, że mogę dziś uczestniczyć w ceremonii wmurowania kamienia węgielnego. To kolejny dowód rozwoju firmy Opel i wzrostu bezpieczeństwa zatrudnienia pracowników”.

Tarek Al-Wazir, minister gospodarki Hesji, chwali zaangażowanie Opla w regionie: „Jestem przekonany, że zużycie paliwa oraz emisja CO2 silników zawsze będą istotne dla klientów. Dlatego też, nowe centrum rozwoju wydajnych silników jest mądrą i przyjazną dla środowiska inwestycją. Z zadowoleniem przyjmuję kilkuset milionową inwestycję Opla w technologie przyszłości w regionie Ren-Men”.

Również dla burmistrza Rüsselheim, Patricka Burghardta, budowa kompleksu, w którym będą powstawać nowe silniki, to nowy rozdział w dziejach miasta: „Od wielu lat nie wybudowano u nas obiektu tej wielkości. Rüsselsheim i Opel – to coś więcej niż długa, wspaniała tradycja, to również doskonałe perspektywy”.