Skupmy się na drogowej wersji najbardziej sportowego Porsche. Piąta generacja 911 GT3 otrzymała zupełnie nowy silnik typu bokser, specjalnie zmodyfikowaną dwusprzęgłowa skrzynię PDK oraz nowe nadwozie i podwozie. Auto jest o 44 mm szersze od Carrery S. Ponadto cechami charakterystycznymi wyścigowej odmiany są: stałe tylne skrzydło oraz 20-calowe koła z obręczami z kutego aluminium, mocowane centralną śrubą.
Najnowsze 911 GT3 to pierwsze seryjne Porsche z aktywnym systemem sterowania tylną osią. W zależności od prędkości, tylne koła delikatnie skręcają się w tym samym kierunku, co przednie lub w przeciwnym, poprawiając trakcję i zwrotność samochodu. Pozostałe smaczki techniczne to: dynamiczne mocowanie silnika, zmienna blokada tylnego mechanizmu różnicowego i aluminiowe zawieszenie z możliwością regulacji.
Źródłem napędu jest 6-cylindrowa jednostka o pojemności 3,8 litra z Carrery S, ale oba motory dzielą ze sobą niewiele części. Podrasowany silnik GT3 został wyposażony w kute tłoki i tytanowe korbowody. Inne są również wałek rozrządu i wał korbowy. Silnik generuje 475 KM mocy (3 kg/1 KM) i kręci się aż do 9 tys. obr./min!
„911-ka” w wydaniu GT3 potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,5 sekundy! 200 km/h ze startu zatrzymanego zobaczymy na prędkościomierzu w mniej niż 12 sekund. Prędkość maksymalna wynosi 315 km/h. Duże wrażenie robi też czas uzyskany tym autem na Nurburgringu – Północną Petlę toru pokonano w poniżej 7 minut i 30 sekund.
Sprzedaż nowego Porsche 911 GT3 rozpocznie się w sierpniu tego roku. Na rynku niemieckim samochód kosztuje 137 303 euro.
Galeria zdjęć
Nowe Porsche 911 GT3
Nowe Porsche 911 GT3
Nowe Porsche 911 GT3
Nowe Porsche 911 GT3
Nowe Porsche 911 GT3
Nowe Porsche 911 GT3
Nowe Porsche 911 GT3
Nowe Porsche 911 GT3
Nowe Porsche 911 GT3