Auto Świat Nowe Subaru WRX STi tańsze o 5500 euro

Nowe Subaru WRX STi tańsze o 5500 euro

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Czwarta generacja kultowego Subaru pojawiła się już w salonach. Czteronapędowego sedana z 2,5-litrowym, doładowanym silnikiem o mocy 300 KM można kupić taniej od poprzednika – od 44 000 euro

Subaru WRX STi (2)
Zobacz galerię (7)
Auto Świat
Subaru WRX STi (2)

Subaru WRX STI – 4 generacja modelu, dostępna jest tylko w wersji sedan (poprzednik także jako hatchback). Dużych zmian dokonano w nadwoziu, zawieszeniu i układzie kierowniczym. W układzie napędowym (silniku i skrzyni biegów) przeprowadzono jedynie drobne modyfikacje.

Nadwozie

– powiększono rozstaw osi o 25 mm, dzięki czemu pasażerowie tylnych foteli mogą cieszyć się większą przestrzenią na nogi,

– podstawę słupka A (przedniego) przesunięto p 200 mm do przodu, a boczne lusterka zamocowano na panelach drzwi (w ich miejscu pojawiły się trójkątne szybki),

- powiększono rozmiary otworów dzrwi przednich i tylnych (łatwiejsze zajmowanie miejsca)

- zastosowano dzieloną tylną kanapę (podział 60:40),

– na dachu pojawiła się antena o kształcie płetwy rekina,

– nowe 18-calowe obręcze (złote alufelgi w opcji- na zamowienie),

- zwiększono sztywność nadwozia,

- reflektory przedni (światła mijania i pozycyjne) w technologii LED,

- dwa nowe kolory lakkierów WR Blue Pearl i Crystal White Pearl (łącznie 7),

- nowe wzór siedzeń (z czerwonymi akcentami)

- spłaszczona kierownica u dołu

- nowy wielofunkcyjny wyświetlacz

- większa o 40 l poj. bagażnika (460 l)

Nowy wzór 18-calowych felg aluminiowych
Nowy wzór 18-calowych felg aluminiowychŻródło: Auto Świat

Zawieszenie

- zwiększono twardość sprężyn (z przodu o 22 proc., z tyłu o 6 proc.),

- zwiększono twardość tulei wahaczy,

- zwiększono grubość stabilizatorów,

- zwiększono sztywność ramy pomocniczej,

- obniżono o 2,3 mm położenie punktu mocowania przedniego drżążka ramy pomocniczej

- obniżono mocowanie wahaczy

W wyniku przeprowadzonych zmian sztywność zawieszenie zwiększyła się o 14/24 proc (p./t.), a odporność na przechyły o 24 proc.

Układ kierowniczy

- większa sztynowść przekładni kierowniczej (o 125 proc.),

- mniejsze przełożenie przekładni kierowniczej (z 15:1 do 13:1)

- zwiększono o 400 proc. sztywność elementow mocujących przekładnię kierowniczą.

Ceny

Czwarta generacja Subaru WRX STi oferowana jest w dwóch wersjach: tańszej (z oznaczeniem ST000) – 44 000 euro oraz droższej (oznaczenie STTOP) – 46 000 euro.

W bogatszej znajdziemy m.in. elektr. ster. okno dachowe, sportowe fotele obszyte skórą, markowy zestaw audio, kamerę cofania, bezkluczykowy dostęp do auta, aut. światla mijania, wycieraczki z czujnikiem deszczu. W tańszej z kolei spoiler dachowy.

Silnik-typ/cylindry/zaworyt.benz. B4/16
Pojemność2457
Moc. maks.300/6000 KM/obr./min
Moment407/4000 Nm/obr./min
Poj. bagażnika460 l
Masa rzeczywista1507,3 kg
Wymiary (dł./szer./wys.) 4595/1795/1475 mm
Przysp. 0-100 km/h5,2 s
Napędman. 6/4x4
Prędkość maks.255 km/h
Średnie spalanie fabr.10,4 l/100 km
Cena od 44 000 euro
Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
Powiązane tematy: