Ostatnie ciężkie zimy w północnej Europie przypomniały kierowcom (nawet w tych krajach, w których nie istnieje prawny obowiązek zmiany opon na zimowe) korzyści związane z wyborem najlepszych opon na takie warunki. Nowa Dunlop SP WinterSport 4D wywodzi swoją nazwę od nowego systemu lameli w wersji 4D (ang. 4D sipe system).

Dr Bernard Loewenhaupt, Dyrektor Technologiczny ds. opon osobowych, wyjaśnia technologię: "Lamela jest ultracienkim rowkiem w bieżniku, poprawiającym trakcję i przyczepność. W porównaniu z poprzednim modelem, połączyliśmy nasz doceniony system lameli 3D z nową, poprzeczną lamelą i stworzyliśmy mikroblokadę pozwalającą na lepsze rozłożenie nacisku na drodze."

Lamele w wersji 3D w bieżniku opony zwiększają ilość lameliw i tym samym ilość krawędzi w kontakcie z drogą, zapewniając dodatkowe osiągi w zakresie hamowania oraz przyspieszania.

"W nowej oponie dodaliśmy poprzeczną lamelę. Mamy dzięki temu dodatkową krawędź w powierzchni bocznej, doskonałą dla wzmocnienia przyczepności. Taka kombinacja dwóch czynników (system lameli 4D) wytwarza niezależną mikroblokadę, która pozwala na lepsze rozłożenie nacisku w kontakcie z drogą, a więc przyczynia się do szczególnie dobrego zachowania opony podczas jazdy, również przy wchodzeniu w zakręty" - dodaje B. Loewenhaupt.

Otwarcie lameli zależne jest od siły trakcji. Im wyższy jest poziom siły trakcji w kierunku okrężnym, tym większe jest otwarcie. Niemniej jednak, odkształcenie bieżnika jest redukowane poprzez innowacyjny system blokujący lameli 3D.

W nowej oponie Dunlop SP WinterSport 4D pojawiają się zębate elementy po wewnętrznej stronie bloku bieżnika, przynoszące ulepszone hamowanie w głębokim śniegu.

Zachowanie opony Dunlop na lodzie także ulepszono, dzięki mieszance zawierającej sfunkcjonalizowane polimery, pozwalającej uniknąć problemów wynikających z twardnienia mieszanki w niskich temperaturach.

Dunlop SP WinterSport 4D jest znakomita nie tylko na śniegu. W znacznej części Europy zimne miesiące charakteryzują się mokrymi drogami, które rzadko wysychają. Aby zwiększyć bezpieczeństwo w takich warunkach, Dunlop zastosował kombinację unikalnego kierunkowego wzoru bieżnika oraz dynamicznej mieszanki.

"Nasza mieszanka jest opracowana w taki sposób, aby odprowadzać wodę szybko i efektywnie poprzez eliminację turbulencji w rowkach bieżnika. Sfunkcjonalizowane polimery mieszanki zapewniają optymalnie dynamiczną sztywność potrzebną w różnych temperaturach. Te aktywne składniki zapewniają oponom Dunlop najlepszy w ich klasie poziom przyczepności na mokrej drodze, bez uszczerbku dla zachowania opony na śniegu. Dobór i sposób zmieszania składników mieszanki jest zaprojektowany tak, aby zmaksymalizować osiągi na śniegu i na mokrej drodze - przy jednoczesnej poprawie oporów toczenia, dających oszczędność paliwa" - dodaje B.Loewenhaupt.

Opony Ultra High Performance Dunlopa słyną z tego, że umożliwiają kierowcy uzyskanie dokładnych informacji z drogi oraz pozwalają mu na doskonałe i bezpieczne prowadzenie pojazdu. To tylko niektóre z powodów, dla których Dunlop jest wybierany przez kierowców samochodów o wysokich osiągach, firmy tuningowe oraz jako pierwsze wyposażenie do takich aut jak BMW, Audi, Mercedes Benz i Jaguar. Dlatego tak ważne jest dla Dunlopa, aby opony zimowe posiadały równie wysokie parametry. Aby osiągnąć wysoki poziom precyzji prowadzenia, Dunlop SP WinterSport 4D dysponuje mechanizmem blokującym w ramach systemu lameli. W warunkach gwałtownego hamowania lub wchodzenia w zakręt segmenty blokują się wzajemnie, dając kierowcy odpowiedź podczas prowadzenia i hamowania podobną do opony letniej na suchej nawierzchni.

Dunlop SP WinterSport 4D jest dostępna w 37 wariantach, od 195/55R15 do 255/35R19, co pokrywa ponad 80% zapotrzebowania rynku samochodów na opony HP.